• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

"Echte" ramen waterafstotend maken

StijnV

Detailing guru
Tester of Bling
29 jul 2014
866
183
35
Dilsen-Stokkem
Zoals sommigen onder jullie weten, ben ik volop bezig met de bouw van mijn eigen huis.
Omdat het glasoppervlak relatief groot is, ben ik zoek naar een manier om deze makkelijk te reinigen en, indien mogelijk, ook water & vuilafstotend te maken.

Mijn eerste idee: Soft99 Ultra Glaco -> nogal prijzig voor grote oppervlaktes.
Mijn tweede idee: Monello Acquafobia -> geen idee hoe goed mijn ramen tegen afspuiten met hoge druk kunnen
Mijn derde idee: Gyeon Bathe+ -> zelfde probleem met hoge druk, kans op vlekken

Nu is mij vraag: ga ik dan best voor Dodo Juice Supernatural Shampoo of kunnen jullie mij nog iets anders adviseren?
 
Ik stem ook voor Rainkleer.
Kwestie van de ruiten goed reinigen, ontvetten en daarna met een grote applicator pad verdelen en overtollige weg wrijven en afspuiten.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Ik was de ramen gewoon mee met auto shampoo zoals de Gyeon Bathe, Bathe+ en Nanolex Pure Shampoo en dat werkt mijn inziens net zo goed als dat de Gyeon View coating op de autoruiten werkt.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Bathe en Nanolex pure laten toch geen beschermende coating achter, hoe kan dit dan net zo goed werken als een ruiten coating?
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Bathe en Nanolex pure laten toch geen beschermende coating achter, hoe kan dit dan net zo goed werken als een ruiten coating?

Je ziet mij ook niet zeggen dat ze wel een coating achterlaten ? Ik geef alleen mijn ervaring weer.
Wellicht heeft het ermee te maken dat een raam in een woning staat recht en een raam in een auto onder een hoek.

Als ik zie hoe snel het water tijdens een regenbui van onze ramen afloopt dan doet dat voor mij niks onder voor de auto ramen die in de View, Urban Glass of Glass Ultra staan.

Een meerwaarde van een coating op een raam van een woning zie ik dan ook niet echt.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
@Juffer1 aah oke, nu is het duidelijk. Ik begreep uit je vorige post niet precies wat je bedoelde.
Heb je ook niet gemerkt dat met een coating de ruiten langer schoon blijven? In theorie zou vuil niet zo goed kunnen hechten.
 
Op ramen van een woning kun je weinig doen,
Bij regen en storm krijg je toch vieze ramen en vogelpoep het is gewoon een kwestie van bijhouden.
Ik heb in de jaren als glazenwasser heel wat voorbij zien komen van zelfreinigend glas toch speciale coatings
Maar geloof me ze worden allemaal vies daar is niets tegen te doen
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Gewoon iedere maand ouderwets soppen, dit gaat wel heel erg ver hoor,... Weersinvloeden op een woning hou je toch,.. en je houd ze prima schoon. Mocht je een hekel aan ladders hebben, is er vast nog wel die glazenwasser op de hoek die iedere twee maand langs komt voor een koopje.

Zonde van het vele werk om iedere keer uren lang coatings of andere gekkigheid aan te brengen.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
@Jeroen - True story! Voor die paar knaken kan er inderdaad een glazenwasser langskomen.

Maaar... Ik neem aan dat er veel glaswerk is omdat er een serre is ofso, @StijnV ?

Dan zou IK zelf lekker de zooi onder foamen en genieten van een regenbui, hahaaa!
 
Ik heb wel hele goeie ervaringen met de "huis-ramen". Twee jaar geleden de ramen goed gewassen met Dreft en daarna gekleid. Daarna alle ramen voorzien van twee laagjes Pro Vision rain repellant gel. Heel af en toe was ik de ramen met hetgeen over is van het autowassen als ik met Bathe+ gewassen heb om het enigszins bij te houden. Ik ben erg tevreden. Als de ramen erg vies zijn, moet je het toch even aanpakken maar lichte vervuiling gaat er met een stevig buitje moeiteloos af! Bezoek is dan altijd erg verbaasd als het gaat regenen.
Voor de rest loopt het nog steeds erg mooi van de ramen. Was sowieso al fan van Pro Vision rain repellant gel maar dus ook in m'n huis.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Blade en StijnV