• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Een andere manier om Wetcoat aan te brengen?

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
38
Hasselt
Hoi Iedereen,

Ik heb vroeger een fles gehad van dit goedje en vond het niet super door de vlekken die ik kreeg door mijn eigen schuld (teveel en in de wind aanbrengen is niet goed).

Maar ik las zojuist op een ander foria dat mensen het aanraden om het te gebruiken als Gyeon Bathe+ , dus een spray op een natte propere washmitt. (de rode tekst).

Nu vraag ik me natuurlijk af of dit werkt, want dan kan je veel moeilijker resten achterlaten op de lak. En is het leuker om aan te brengen.. (hoop dat cc-medewerkers hier mss info over kunnen inwinnen)

GYEON Q2M WETCOAT comes pre-diluted to the correct strength for safe exterior use, and should be applied to completely clean, wet surfaces at the end of your usual wash process. For best results, spray GYEON Q2M WETCOAT onto all exterior surfaces as thinly and evenly as possible (as an approximate guide you should be able to treat an average-sized car using around 100 ml of product) and then leave it to dwell for 2-3 minutes before rinsing it off thoroughly at high pressure (the use of a pressure washer is recommended). Working from the bottom of the car upwards (to help fill-in any missed bits), be sure to rinse away every last trace of residue and then towel the car dry, or else rinse it again with filtered water if you intend to leave it to dry naturally. If you find yourself using too much product try misting each panel just a couple of times and then spread the product as thinly and evenly as possible using a fresh wash mitt (soak it with warm water first). To help maintain the effect, use GYEON Q2M BATHE+ every time you wash your car.

Grtz

Stephan



 
Volgens het hele topic in het ander foria is de wetcoat geconcentreerder dus zou betere glans en beading geven...

Bathe+ heb ik trouwens nog :)
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Ik heb wel eens gelezen dat mensen het opsprayen en dan verdelen met een pad...

Maar ik heb persoonlijk ziet zo veel moeite met wetcoat aanbrengen op de "gewone" manier
 
  • Leuk
Reactions: Stephan
als je wetcoat aanbrengt zoals de fabrikant het voorschrijft is de kans groot dat alles eruit ziet
als een zebra. 1x keer gedaan, heb moeten werken met prep om het weer toonbaar te krijgen.
Maar als je het als een detailer erop doet gaat alles perfect. Alleen iets vlekken als je niet goed
uitwrijft. Auto is daarna mega glad. Meerdere keren zo gedaan en geen enkel na effect.
Alleen bizarre glans.
 
Heb ik nog nooit last van gehad!

En dan zal prep ook niet mijn wapen naar keuze zijn!
 
@anthon ,

Je bedoelt dan;
1)Auto wassen
2)Afspoelen
3)De wetcoat of aquafobia op de natte mitt spuiten
4)Auto volledig 'inzepen met het goedje'
5)Volledig afspuiten
6)Drogen

Thanks in ieder geval....
 
Stephan,
Wetcoat breng ik altijd aan met een doek. Dus eerst op je doek sprayen
en voldoende uitwrijven totdat het deel egaal is.
Gaat echt goed. Althans bij mij. Wat mogelijk een issue kan zijn is vuil.
Dat je net de pech hebt dat er snel wat vuil op is gekomen.
Kwam een keer achter een veegwagen terecht waar een drap uitliep!

Een te hoge temp. dat is het oppassen. Dan een te snelle hechting enz.
Overigens op ramen ook perfect als anti rain.
Probeer anders een klein deel en kijk wat je ervan vindt.
 
Ik snap je verhaal niet helemaal... @anthon
Wat heeft vuil te maken met aanbrengen van wetcoat?
Ik neem aan dat je geen wetcoat gaat aanbrengen direct nadat je een stuk achter een veegwagen hebt gereden...?
Of bedoel je dat er vuil op de wagen terecht is gekomen tussen afspoelen (na het wassen) en het aanbrengen van wetcoat. En had het hele veegwagen incident niets te maken met het aanbrengen van wetcoat
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Mdlange,

Wat ik met vuil bedoel is, dat je het soms sneller oppakt dan verwacht.
Heb je net gekleied, denk je dat het oke is, echter niet.
Door bijv. een wagen waar wat uitloopt.
1x gehad. En vuil erop is een willekeurig resultaat.
That's all.
 
ach er zat wel een coating op.
en uiteraard wel voldoende tijd gewacht met rijden.
tja soms krijg je last van chemische vervuiling.
en dat kan heftig zijn.
maar goed het zei zo.