• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Een sealant na het waxen?

cool0

Detailing rookie
21 jul 2009
28
0
Ik wil mijn auto in de was zetten en gebruik hier altijd Poor Boys Nattys voor en deze geeft voor mij een perfect resultaat.

Uiteraard was ik de auto eerst
(Afspuiten met zachte straal dat de auto na is
Daarna inspuiten met de foam gun
Daarna afspoelen
Daarna afspuiten nogmaals met hogedruk
Daarna goed wassen
Dan Kleien waar nodig
Dan nogmaals wassen even snel.)

En dan komt het de wax laag. Normaal bracht ik enkel Nattys op en dat zag er goed uit echter wil ik nu iets verder gaan. Maar is het beter om voordat ik ga waxen eerst nog een Polish te gebruiken dus:

Poorboys World - Professional Polish - 473ml
Daarna de WAX
En als laatste een Sealant bv,
Poorboys World EXP Pure Sealant - 946ml

Of kan ik de sealant achterwege laten?

Mooie voornemens, alleen je volgorde klopt niet helemaal.
Eerst sealen dan wax.

Dat is ook de reden dat ik het vroeg :)

Dus
Polish
Sealant
Wax

Is dat de juiste combo?

En de voornemens komen wel uit hoor heb mijn auto altijd behandeld volgens bovenstaande methode natuurlijk niet het sealant en het polishen daar wil ik nu mee beginnen. Ik kan ook nooit begrijpen dat als mensen zeggen ik ga mijn auto GOED wassen dat ze binnen 1.5 uur klaar zijn :-/ ik ben minimaal 4 uur bezig met het gehele proces maar dan ziet hij er ook echt weken weer als nieuw uit. Afhankelijk van het week dan :)

Jup, das de juiste volgorde met de producten die jij beschrijft.
Enne.....wel foto's maken he ;)