• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

een suggestie

cruiser

Detailing rookie
23 mrt 2009
607
0
hallo,

je hoort vaak vragen over problemen met lak zoals swirls , marring , hologrammen etc etc.

ook zie je vaak dat men diverse producten met diverse pads uit probeert om tot het gewenste resultaat te komen.

nu is mijn voorstel om in het forum een hoofdtsuk erbij te maken met als titel:
"best practises"
in dit forumdeel een onderverdeling maken op bijvoorbeeld merk auto , type auto
en evt bouwjaar en kleur.

hier kan dan een forumlid of gast zoeken welke combinatie van producten op zijn auto goede resultaten geeft.
het gaat dan hier meer over het verwijderen van krassen door bijv de SSR1 op een wiite pad of juist een ruigere combinatie omdat de lak van het betreffende merk heel hard of juist zacht is.

zou dit handig zijn
 
Ik denk dat het een hele onoverzichtelijke lijst wordt. Immers, elke lak is weer anders, zelfs op dezelfde wagen van hetzelfde bouwjaar!

Zoals een groot (1.80 meter :weetniet ) detailer hier op het forum altijd zegt:

"Altijd een testspot maken" :-"
 
Idee is vaker langsgekomen maar zoals Patrick zegt, dat is onbegonnen werk. Over het algemeen is VAG lak wat harder en Subaru en Alfa lak wat zachter. En daar moet je denk ik mee doen helaas.