• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Een voorzichtig begin

Teake

Detailing trainee
10 jun 2018
22
45
38
Ulestraten
Vrijdag avond eens begonnen met het wassen en kleien van de auto van de vriendin had ik zaterdag wat meer spelling. Zaterdag begonnen met alles afplakken en voorzichtig begonnen met pbw polish & sealant. Ik ben als de dood om door de lak heen te gaan en om wat gevoel met de hele polijst wereld te krijgen maar met iets lichts begonnen. Voor een eerste keer en een niet echt corrigerend middel /pad vond ik het resultaat keurig. Toch al iets geleerd en op naar de volgende.
Heb geen vooraf foto's maar wel een paar van het eindresultaat.
IMG-20180708-WA0001.jpg
IMG-20180708-WA0002.jpg
IMG-20180708-WA0003.jpg
 
  • Leuk
Reactions: FarAlley
Rustaaaag! :p Inderdaad een goed idee om de machine gewoon eens te gebruiken en aan te voelen met iets wat niet/amper slijpt. ( Pro Polish - Paint Cleaner) Soort van testrit maken met een nieuwe auto, maar dan lekker op de rollenbank! ;)

Zoals al aangegeven; Door de lak gaan met een DAP en polijstmiddel, daar moet je al aardig (bewust) gek voor doen. Handmatig moet je dan een flinke fap-arm hebben! :p
 
Voorzichtig zijn is nooit een fout advies alleen denk ik dat topic starter daar door (te) benauw is geworden.

Punten, bollingen en hoeken voorzichtig mee wezen , dap sloopt echt niet 1 2 3 je lakwerk.
Hou de temp in de gate,denk bewijst erover na hoelang ik op 1 plek bent en of de pad vlak constant op het plaatwerk ligt.
En uiteraard niet als malle babber op machine drukken.

Ik zelf meester absoluut de techniek van het polijsten nog niet 100%, laat dat voorop staan maar heb best veel mogen oefenen met mijn bigfoot lhr 15.
Ook met een wol pad, wat veel personen als " the next level zien ".
Met gezond verstand zijn dual action machines in mijn ogen heel gebruiksvriendelijk en vergevingsgezind, de techniek is mede daardoor ontwikkeld.

Wat ik wil zeggen, het is niet volledig zonder risico maar te voorzichtig zijn is ook nergens voor nodig.
 
Daar was deze test ook wel voor bedoelt. Kreeg ook wel het idee dat als ik wat verder gevordert ben hem nog eens doe en het resultaat nog beter word. Maar hé beter zo, dan naar de spuiter en geen zin meer hebben;). Heb over twee weken een twingo van een vriend die wel al the Way moet. Nu stap ik er tenminste niet helemaal blanco in.
 
Probeer het polijsten ook eens. :) Een Witte Pad + Finale is een hele fijne combi en daarkee werk je aan een hoogglans. Lichte swirls krijg je daar misschien ook wel mee weg.

Probeer dan uit te vogelen hoe snel je moet bewegen, hoe snel de machine moet lopen, hoe ver je het polijstmiddel kan doorwerken, etc. Vrees niet; Met een DAP en een fijne combi van polijstmiddel en pad krijg je alleen schade als je de DAP zelf tegen de lak aan gooit, haha! :)
 
  • Leuk
Reactions: Teake