• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Een vraag over non ferro

Bascollin

Detailing trainee
8 feb 2014
19
32
Zoetermeer
Goedendag allemaal Ik heb de volgende vraag ik heb zin's vandaag een flesje non ferro Maar moet je deze alleen gebruik als je gaat kleien of kan je deze ook gebruiken als je auto gewassen heb en daar na non ferro gebuikt de dan de auto weer was en dan weer was een dan klaar ben of is dit niet een juiste manier Hoor graag van jullie Mvg bas
 
Voor beide toepassingen uitstekend geschikt! Ik gebruik het graag eens per maand na de normale wasbeurt, daarna weer goed afspoelen, drogen en klaar! Ideaal! :ja


En natuurlijk voor je velgen. :cool:
 
Hoi Tim Bedankt voor je antwoord ,meschien weet je hier ook wel antwoord op als je het gebruikt op je auto na de was beurt is dan ook weer je bescherm laag er af van je poets .
 
Ben dan wel niet Tim ;) - maar dacht het eigenlijk wel of hij is aardig aangetast.
 
Alle coatings blijven onaangetast, normale sealants worden maar heel beperkt aangetast, datzelfde geldt voor high end waxen, ook die zullen voor meer dan 90% in tact blijven.
 
Dat wist ik niet - top :cool:

Geldt dat dan ook voor de Cpro Iron-x? Als dat zo is ga ik die wat vaker gebruiken. (Heb nu Angelwax desirable op de auto zitten)
 
In mindere mate, het actieve ingrediënt dat in Iron.X gebruikt wordt is niet alleen minder vriendelijk voor je neus, ogen en keel, maar ook minder vriendelijk voor je LSP (Last Step Product).
 
OK - weer wat geleerd.

Gaat met de komende detail toch op - weet ik dat het de volgende keer non ferro moet worden - kan ik het af toe tussendoor doen.
 
Waar zit het verschil dan precies in tussen Non-Ferro en Iron-X. Heb je er ook weet van of dezelfde eigenschappen gelden voor Auto Finesse Iron Out, Dodo Juice Ferrous Dueller, Wolfs Chemicals Deironizer, Gyeon Q2M Iron?
 
Er wordt gebruikt gemaakt van een ander actief ingrediënt en een andere drager. Ik ken niet de ingrediënten van Iron Out en Wolfs. Maar Dodo Juice zal ongetwijfeld ook het 'betere' (en duurdere) ingrediënt gebruiken.

Gyeon gebruikt volgens mij hetzelfde ingrediënt als CarPro, maar een flesje bevat meer actieve bestandsdelen. Gyeon werkt dus ook erg goed, maar prikkelt je ogen en luchtwegen meer en ruikt minder prettig (net als Iron.X dus).