• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

eenvoudig home made handigheidje voor je tuinslang

danny

Detailing rookie
29 jun 2010
907
0
Van de week heb ik mijn auto voor het eerst met de hand gewassen, voorheen elke week een trouw bezoeker van de wasstraat8-o (ik wist niet beter)

Ik kwam er achter dat zo'n stopkoppeling voor de tuinslang soms erg onhandig is. Natuurlijk heb je die koppeling wel nodig vanwege de kärcher, maar om de auto af te spoelen gebruik ik door tips van het forum enkel de tuinslang zonder koppeling. Ik vond het best lastig om elke keer die koppeling erop of eraf te schroeven. Ook niet bevorderlijk voor het materiaal lijkt me. Vanavond dus maar bij bouwmarkt een nieuw koppelstukje aangeschaft en even iets in elkaar geknutseld. Misschien is het voor de experts gesneden koek, maar ik kwam het hier na vele uren lezen nog niet tegen.

De gebruikte onderdelen: een koppeling, +/- 30 cm tuinslang, slangverbinder
3814780.webp

stap 1: de koppeling aan het stukje slang schroeven
3814782.webp

stap 2"de slangverbinder in de koppeling steken
3814783.webp

het resultaat
3814785.webp

Nu haal ik, terwijl de kraan aan staat, de stopkoppeling van de Kärcher af. Vervolgens klik ik het hulpstukje in de stopkoppeling en kan ik keurig mijn auto af spoelen.

Als ik jou was zou ik het koppelstuk ook upgraden met deze:

Water dichtdraaien op het koppelstuk en je sproeier afkoppelen. Scheelt water en werkt enorm prettig.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ziet er inderdaad ook erg handig uit, alleen op het kraantje na lijkt mij de werking van de koppeling gelijk aan een stopkoppeling. Met een eenvoudige stopkoppeling word immers ook geen water verspilt.

Mik zei:
Als ik jou was zou ik het koppelstuk ook upgraden met deze:

Water dichtdraaien op het koppelstuk en je sproeier afkoppelen. Scheelt water en werkt enorm prettig.
De slang dubbelknijpen werkt ook goed tegen de waterverspilling die je anders krijgt ;)
Het ziet er namelijk uit als een redelijk prijzige accessoire :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat het ongeveer 9 euro kost. Niet zo heel veel als je weet dat je slang op een keer wel genoeg zal hebben van dat dubbelknijpen.

Dit is vooral bedoeld om de auto 'droog' te spoelen.
Meestal haal je daarvoor het spuitstuk van je tuinslang want een dikke waterstraal laat minder druppels achter als je de auto afspoelt. Om niet telkens dat spuitstuk van je slang te schroeven is dit een tijdbesparend alternatief.

@Boelewapper: Klopt! De meesten onder ons weten wel wat ermee bedoeld werd. Alleen kan ik me niet herinneren dat iemand er ooit foto's van heeft gemaakt en voor de beginnende detailer kan dit best handig zijn.

Ik vind dit een goede bijdrage, danny :-)^

+1: soms zijn het juist de kleine dingen die het 'm doen.
Meer over nadenkend .... is eigenlijk niet zo klein als je bekijkt dat er héél veel mensen hun auto verkeerd afspoelen in de laatste fase; het zgn doormaken met behulp van water.
Dit is in mijn ogen een reuze makkelijke oplossing die wellicht voor de hand ligt maar die zo over het hoofd gezien wordt !

Ergo: Hulde voor dit !

Of gewoon een koppelstuk met waterstop ingebouwd kost je 6 euro en laat hij pas water door als er iets wordt aangekoppelt.
zodra ontkoppelt sluit hij zichzelf meteen af.