• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

eerste aanschaf.

aron225

Detailing chief
2 mei 2009
2.158
102
beste mensen,
mijn eerste post hier op dit forum (heb lang meegekeken)

nu heb ik een probleem..
ik heb onder een harsboom gestaan, en ben te beroerd geweest de plakkers er direct af te halen..
ook had ik veeeeel dooie vliegjes op de voorbumper. deze heb ik eraf gekregen met kokendheet water, en een zeemvelletje te weken.. (met dank aan jeroentje die hier ook aanwezig zou zijn)
die troep is er dus zo goed als af..

nu is mijn auto nog nooooit geklei't en wil ik dit dus gaan doen (op de hoop ook hars rotzooi e.d. eraf te krijgen)

zoiezo bestel ik zometeen de poorboy's bugsquash vloeistof, tezamen met de mesh microfibre bug towel.

daarna moeten we kleien.. nu heb ik een hoop gelezen en gedaan, en moet ik dus ook klei en een vloeistof daarvoor bestellen..

is dit: https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/California_Gold_Clay_Bar_Paint_Saving_System_Verbeterd!_7240_101424 een goed product om hiermee te beginnen? of sla ik hiermee helemaal de verkeerde weg in?

het gaat trouwens om een alfa 147, in het knalgroen (DuPont gemma verde, is niet een heel zachte lak iig)

in ieder geval bedankt, en mocht die klei niet goed zijn, of er andere (betere) alternatieven zijn, hoor ik dat heel graag!

in ieder geval alvast bedankt allemaal!
 
Je hebt helemaal geen probleem; met klei zal je de vieze meuk er wel afkrijgen. Niet vergeten daarna b.v te polijsten of minimaal een nieuwe laag wax aan te brengen :grinning:

Elke milde klei van welk merk dan ook werkt goed, en er bestaan complete kitjes met klei/vloeistof waarmee je veilig en eenvoudig aan de gang kan.

Ik wil best een hele lijst met merken en soorten klei opratelen, maar in dit gedeelte van het forum staat een schat aan informatie over gebruik en ervaring van mensen. Nogmaals: elke milde klei en vloeistof zal in jouw geval prima werken. Mocht een milde klei te mild zijn, dan overstappen op een iets grovere, maar dan heb je de kans dat je moet nabewerken ivm microkrasjes die dat veroorzaakt.
 
heej,

er staat indd een hele hoop info..

ik heb besteld, de mother kleikit
shampoo,
droogdoek,
wat padjes, en een cobra towel

en voor de zekerheid teer resten verwijderaar
 
:cool: top, alvast goed bezig jij :grinning:

Maak vooral veel foto's voor jezelf en ons met voor/na en 50/50's (ene deel met product X, andere deel onbehandeld of met product Y). Heel leerzaam voor iedereen.
 
zal me best doen!

waxlaagje dat er nu nog deels overheen zit is gewoon eigenlijk op en weg, dus als carclean ff snel dinsdag ofzo kan leveren:D
ben tot donderdag vrij:-"
 
:slotje

jij bent gek jeroen!

maar maakt niet uit.. bergenschshcshche hoek is gewoon tever.. kijk eens naar het verbruik van jeroens auto.. dat doet die van mij..

verzenden kostte 1.50 ofzo..:D
 
Jeroen zei:
Nee man!

Mijn verbruik is uhm 40,94 liter op 19,61 euro :D (net getankt) :schaam

wat jij op gas verbruikt, verbruik ik e5 (95 met 5% ethanol)
en dat kost nu geloof ik 1.38 de liter (ook net getankt)