• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste bestelling Carclean.com

Henkendes

Detailing trainee
9 apr 2016
10
35
Noord-Brabant
Na veel rondneuzen toch maar eens een lijstje gemaakt. Overstijgt mijn budget wel, maar lijkt me een prima start. Ben benieuwd naar jullie reacties met verbeteringen/aanpassingen.

Iron x nog staan 50ml
Monello niet wassen hanger
2 Emmers bij bouwmarkt oid (doorzichtig)
Simpele MF Doekjes voor kiertjes etc in kofferbak of binnenkant

Wassen & Drogen (eventueel met bestaande HD reiniger of tuinslang):
Maatbekertje 30ml €0,35
Gyeon Q2M Bathe 400 ML €14,99
Monello Thick Mitt €13,99
Monello Trio bundel €69,99 (spons voor velgen)
Monello senza piazza 45x45 €7,99 (extra droogdoek)

Doeken genoeg zo denk ik. Alleen het verschil tussen de monello doeken is me nog niet geheel duidelijk?

Stap voor de wax:
Poorboys world - professional polish 473 ml €20,99
Monello easy detailing polishing hand pad - White €3,99

Is deze stap nodig of kan ik beter iets anders doen voor ik ga waxen?
Ik weet dat kleien en polijsten is aan te raden, maar ik wil eerst kijken of het zonder dit kan. Het handmatig wassen is al een hele stap ipv de wasstraat ;)!

Wax:
Poorboys world natty's paste wax 235 ml €23,99
OF: Collinate no. 845 - 473 ml €19,99
Monello del ufo xl go applicator - red €5,99

Voorkeur gaat uit naar de collinate, alleen geen idee waarom :p

Detailerspray:
Poorboys world spray and wipe 946ml €16,99
Poorboys world - mesh microfiber bug towel €6,99 (vliegjes en vogelstront)
Wellicht een lege extra fles om te kunnen verdunnen? Nodig voor vogelstront, dashboard en binnenkant/onderkant deuren etc??

Glasreiniger:
Mothers wax revision glass & surface 710 ml €6,99
Monello disco duo applicator €3,99 of MF doek?
Turtle wax clearvue rain kleer €11,49

Als ik het dan na een aantal weken/maanden nog steeds leuk vind, mijn 2e bestelling:
Nilfisk C110 of Nilfisk C120 HD reiniger? Is de 120 bar niet te veel voor de lak...
Foamlance voor Nilfisk Monello €49,99
Monello artico magico snow foam €9,99

Velgenwax:
Monello edgeless soft foam hand applicator €1,99
Poorboys world wheels sealany 235 ml €21,99
Monello non ferro €11,99
Kwast voor kiertjes

Interieur:
Poorboys world natural look dressing 473 ml €13,99

Kortom: wat kan ik beter even skippen en/of wat raden jullie anders aan?

Alvast super bedankt voor de input!! :)
 
Op zich prima lijst.
Wel bij de MF doekjes de labels eraf halen :) ( deze kunnen krasjes geven )
Ik zie dat je ook een handmatig polijst stap er tussen hebt staan.
Dan is kleien altijd zeer zeker aan te raden, dit is een must do stap voor polijsten.

Wax kan zonder kleien en polijst, maar dan zal de standtijd wat minder zijn en minder glans.
Polijsten is namelijk de stap wat de glans brengt.
De wax hecht beter als de ondergrond goed schoon en glad is

Bij velgen wax heb je non ferro staan, dit is geen wax maar een ijzerverwijderaar en reiniger.
Maar dit kan ik verkeerd gelezen of begrepen hebben in het plan.

Glas is het beste te doen met een MF doek of een andere van monello bv. Schoonmaken van links naar rechts en boven naar onder dan heb je gelijk alles :)
 
Je moet het echt zelf meemaken om het te geloven, moest ik ook maar kleien is gemakkelijk, simpel en maakt je lak zo ontzettend veel gladder.
En persoonlijk zou ik dan kleien toevoegen en dan voor het waxen een pre-wax cleaner of paint cleaner gebruiken.
Volgens mij is profesional polish van PBW er ook een, maar je zou ook kunnen denken aan DJ Lime Prime. Dan heb je een cleaner en glaze in 1. Glaze maakt de lak soort van glimmend en vult hele kleine krasjes op waardoor de wax nog meer glimt.
 
@Michel Kuijpers
Dat van de labels had ik gelezen idd. Toch bedankt voor de tip!
De non ferro kies ik idd als velgenreiniger, het kopje velgenwax is niet helemaal juist gekozen ;).

De PB professional polish misschien dus nog even niet doen? Als het niet veel toevoegt kan ik dit beter uitstellen en dan alleen kiezen voor wassen en waxen.

@Istnogferarie
Ik weet dat kleien zo veel goeds brengt, alleen ik durf het nog niet aan haha. Ik wil eerst eens kijken of ik het volhoud met wassen. Daarna eventueel uitbreiden met een klei en cleaner+glaze. En als het dan nog verslavender wordt een DAP aanschaffen.
Na het kleien, is dan polijsten een must ivm marring + krasjes? Als ik een zachte klei neem dan is het effect ook minder neem ik aan.

@m@rio
Het is ooit een sample flesje geweest van mijn vader, dus 50 ml klopt wel ;).
Wat betreft de wax: de een is een pasta en de ander een vloeibare. Aangezien ik een beginner ben, is dan een vloeibare makkelijker aan te brengen?

Tevens zal ik inderdaad wat extra pads nemen. Ik zie veel verschillende. Welke is nu aan te raden als allrounder?

Daarnaast nog een vraag over de PB Spray & Wipe: Is deze ook goed te gebruiken voor de onderkant van de deuren en dorpels? Dit is niet echt een fijne plek om te wassen namelijk. Zou namelijk niet weten hoe ik deze plek het beste kan schoonmaken.
Daarnaast neem ik aan dat deze veilig is voor je dashboard zonder vlekken?
 
@Henkendes ,ik zou gewoon toch kleien gewoon youtube bekijken, ruim claylube sprayen en genoeg omkneden.
Ddj supernatural clay fine is erg goed vind ik.
Dorpels zou ik gewoon wassen met een aparte washmitt en heel veel water
 
Een extreem veilige klei en niet al te duur is die van Basics of Bling.

https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Basics_of_Bling_Clay_Bar_55g_BBCB1PC_102029
https://www.Carclean.com/product/Do...lay_Lube_50ml_concentraat_1_10_BBCL500_102030

Hier kun je je auto veilig en makkelijk mee doen. Wat Ric zegt ruim lube spuiten en rustig kleien. Absoluut geen druk uitoefenen alleen maar bewegen.
 
Misschien toch maar kleien dan! Alleen dat wordt niet mn eerste bestelling want dan komt er ook een cleaner/glaze bij. Polijsten is dus niet altijd nodig want dat wordt hem nog niet??

Die pb polish sla ik dus even over. Komt mijn budget ten goede ;).