• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste bestelling met een aantal vragen...

Brian_van_A.

Detailing trainee
4 mei 2011
10
47
Ik ben van plan om dit weekend mijn eerste bestelling te gaan plaatsen bij Carclean.com

Nu was ik van plan het stappenplan te volgen om machinaal te gaan poetsen.
Maar nu was onderandere mijn vraag wat is handig om voor onderweg bij te hebben,
ik dacht aan PB's Spray & Wipe of APC maar wat denken jullie en dan natuurlijk een microvezel doek om heb betreffende product af te nemen.
Maar wat is nogmeer handig om bij te hebben?

Mijn eerste bestelling gaat bestaan bestaat uit:

Dodo Juice - Born to Be Mild Shampoo
Meguiars - Wash Mitt
CSF - Delirium Drying Towel
PB's - Clay Bar + Spray & Wipe

Ik maak al gebruik van 2 emmer's bij het wassen.

Toevoegingen en advies word op prijs gesteld.
 
Voor onderweg is spray en wipe prima,samen met een microvezeldoek van bijvoorbeeld Poorboys.
Heb je een birddrop van pino op je auto,dan is dat prima om mee te hebben.

APC is een All purpose cleaner,dit heeft een ontvettende werking,en zal tevens je waxlaag strippen,niet echt ideaal dus.

Hoe en of wat wil je machinaal gaan werken?
 
Had nog een (goede dacht ik) poetsmachine liggen, maar haalde deze laatst uit de kast maar nu was deze defect.
Dus denk aan een DAP 500 of 900 te kopen. Omdat ik er dan toch maar een keer aan moet geloven kan ik het beter in een keer goed doen.
 
Als je nog geen producten tbv machinaal polijsten hebt,dan zou ik zeggen neem de DAP900 lite edition.
Mooie set met pads en producten:)^
klikkerdeklik
 
sorry als ik de bal even mis sla, maar ik zou zeker ook een of andere sealant of wax nemen, om eens je wagen gereinigd is (die producten heb je al), je hem ook kan beschermen.
bijkomend; geen nood aan polijstmiddelen?

voor onderweg is spray and wipe inderdaad ideaal, of Ultimate quick detailer.
 
@bartr123 oke ik heb op dit moment alleen de Meguiars Cleaner Wax Pasta.
Deze heb ik gekregen dus dat was het al.

@Lode ik wil in 3 bestellingen het complete stappenplan tbv machinaal detailen te kopen.
Dus ook:
Polijsten
Glaze
Wax / Sealant
Maar de microvezel doeken om producten af te nemen zouden jullie deze meer als een nemen, dus reserve voor bijvoorbeeld wanneer je er een op de grond valt.
 
Doeken kan je in principe nooit genoeg hebben,heb er zelf een goede 100 stuks liggen,tel ongeveer een doek of 2 soms 3 per stap,dan kom je een heel eind.
 
Zoals een mede-forumlid mooi omschrijft; de beste raad is voorraad , wat betreft MF doeken.

Los daarvan, best starten met het stappenplan als je tijd (en al de producten) hebt om het stappenplan in één ruk (lees; desnoods enkele opeenvolgende uren/dagen) te voltooien.
Een weekje rondrijden met een gekleide auto en dan het volgend weekend willen verdergaan lijkt mij (persoonlijk) niet de bedoeling.
 
@Lode ik begrijp dat ik alles achter elkaar moet gaan doen, en niet een week rond gaan rijden met een auto die gekleid is.

Ik ga dan ook eerst zorgen dat ik de benodigde producten heb en dan begin ik pas.

De MF doeken is dus altijd handig om er een paar achter de hand te hebben.
Maar neem je deze dan allemaal van hetzelfde merk en type?
 
Brian-Helmond, MF doeken vind ik een heikel punt,

Ik heb doeken van meer dan 12 euro het stuk, en ik heb er van nog geen euro per stuk.

eerst even dit; een algemeen nadeel dat ik al ondervonden heb is dat, als er een steentje/zandkorrel
in mijn doek terecht komt,deze er bij het wassen in de wasmachine niet altijd uit te krijgen zijn.

Jammer genoeg is de doek dan voor "vuiler" werk of voor de vuilbak, en dat is soms zonde van het geld.


Enkele doeken die ik heb;

-Meguiars Gold Class Supreme Shine MicroFiber; ongeveer 7 euro per stuk. Fijne doek, hiermee ben ik als starter begonnen.
(en dat ben ik eigenlijk nog):D

- Poorboys world Mega Plush; ongeveer 5 euro. Prijs kwaliteit een topper. Een all-rounder, fijn voor op ramen.

- Poorboys World Deluxe Mega Towel; ongeveer 6 euro .Die zijde rand vind ik wel een pluspunt geeft bij mij inderdaad
minder snel krassen. (deze doek heeft mijn voorkeur)

- Carrand Microfiber MAX Soft Touch Detailing Towel; de zachtste doek die ik heb. Heel fijn om quick detailers en lichte 'spray-on'
waxen mee te doen, dus om heel licht over je lak te gaan. Niet geschikt om polijstmiddelen of goed ingewerkte waxen
mee uit te wrijven. (doordat het twee afzonderlijke lagen zijn (grijs/geel) verschuiven deze bij het harder wrijven ten
opzichte van elkaar en dat werkt dan niet aangenaam. (kostprijs 12,50 euro)

- Microfiber doeken uit het grootwarenhuis. 3-5 euro. ik heb er één liggen maar nog niet gebruikt. Voelt wat harder aan.
Waarschijnlijk door een minder gunstige verhouding van Polyester en polyamide.

- Microfiber doeken van de doe-het-zelf zaak en de g*f* (ik weet niet of deze winkelketen bekend is in Nederland). Meestal
een doek of 5 (verschillende kleuren) aan een kleine plastieke ring voor 5 euro. Kleine doeken (en ik vind dat een
voordeel) die eigenlijk ook hun werk doen, zeker voor dat geld.


Mijn voorkeuren nu zijn; De goeiekoopste doeken voor tijdens de eerste stappen in het 5 stappenplan. Bij elke stap een andere doek en als er iets vuil zit in de doek gaat hij richting wasmashine (eerder richting vuilbak voor hetgeen hij kost) en neem ik een nieuwe.

Bij waxen liefst de PB Deluxe reeks.

Bij detailer spray's haal ik de Carrand boven.


Bijkomend vind ik een doek van kleinere afmetingen leuker werken. Dan heb je meer de feeling met de lak en mindersnel een slepende doek(deel) over de grond of ongewenste oppervlakken.



Ik hoop dat je hier wat aan hebt. DIT is mijn persoonlijke mening. Ik zou ook graag die van anderen horen. Ik/we kunnen er alleen maar uit leren.

Groeten,

Lode
 
Hallo,jij vraagt advies??
Misschien heb je hier wat aan:
Als je ervoor gaat:
1 : wassen shampoo naar keuze bvb poorboys
2 : kleien bvb kleiset mothers ,de lube verdubbelen met kalkvrij water en de blokjes in 2 knippen voor als er eentje valt =vuilbak!!
3 :polijsten als 't moet eerst grof en dan fijn ,als 't kan enkel de fijnste
4 : glaze (bvb black hole) om de eventuele kleine krasjes op te vullen die je niet wegkrijgt
5 : jet seal van CG's
6 : waxen , best een carnuba wax
Iets minder intensief maar ook zeker goed:
1 : wassen
2 : kleien
3 : prof. polish van poorboys
4 : waxen
Is meer als je handmatig werkt en je de krassen en swirls niet weg doet natuurlijk!
Enkel in volle zon zie je dan alle ,,gebreken ,, in de lak.
Veel succes!
Groeten Danny