• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste bestelling

Aanpassingen :

1 Grit Guard Rood als spoel emmer,
1 Grit Guard Blauw als was emmer.
Als je 2 rode doet is het verschil moeilijk te zien.

Toevoegingen :

1x Sticker Wash voor op emmer
1x Sticker Rinse voor op emmer

Met welk product wil je de klei laten glijden? Ik kan nu nog niks vinden.
Zelf adviseer ik Dodo Juice Born Slippy. Is erg goedkoop en glijdt als een malle.

Ik zou een kleinere verpakking shampoo kopen. Met 5 liter doe je jaren en het is zo leuk om zo nu en dan een andere te proberen.

Waar wil je die Artico Snow Foam in stoppen/ Hier heb je wel een foamlans voor nodig.

En als laatste puntje;
Een beginnend detailer die gelijk een coating wil aanbrengen? Is het niet een idee eerst iets meer ervaring op te doen?
 
Goed lijstje!

Ik zou één rode en één blauwe Grit Guard doen. Dan weet je makkelijker welke emmer schoon is en welke vies.

En de Si3D is een goed product, maar ik zou het alleen gebruiken met heel mooi weer of als je binnen kan staan. Zelf heb ik het onlangs gedaan met mooi weer (en een carport) en dat is allemaal goed gegaan, maar ik zou het nu eigeniljk alleen nog doen als ik binnen kan staan.

Overigens zit er in de kit die je besteld Nanolex EX en dat is ongeveer hetzelfde als Gyeon Prep. Prep zou je dus weg kunnen laten.
 
+1 voor bovenstaande

Ik zou nog een set doeken toevoegen, die heb je nooit teveel.
Eventueel nog iets voor de banden/trims
Verder goed lijstje.

En inderdaad coating al enige ervaring mee?
 
Bedankt voor de tips!

Nee nog geen ervaring met coating.

Wel wat filmpjes op Youtube gezien, en "ziet" er niet moeilijk uit.

Maar kan mij vergissen? Het misschien gewoon bij de wax houden?
 
@Xitra ,ik zo voor nu de coating achterwege laten en eerst een keer alle stappen doorlopen om daar wat ervaring in op te doen. Bovendien wanneer je de 2 keer je eigen auto onderhanden neemt kun je em vaak nog netter polijsten.
Coating aanbrengen is niet per se heel moeilijk maar ik zou er ook niet gelijk mee starten.
 
  • Leuk
Reactions: Emi
Een coating is niet moeilijk, maar moet wel goed gebeuren.
Er gaat best wel wat goede voorwerk inzitten en wat tijd om aan te brengen
Ik zou inderdaad eerst goed het kleien en polijsten onder de knie hebben en dan over op een coating :)
 
Ok, zal de Nanolex nog even achterwegen laten.

Ben ook nog op zoek naar een goede allrounder voor het interieur; leder, dashboard, de deur panelen,...

Xitra
 
Ben ook nog op zoek naar een goede allrounder voor het interieur; leder, dashboard, de deur panelen,...

Voor kunststoffen in het interieur, zoals het dashboard/deurpanelen/enz. zijn er veel middeltjes beschikbaar. Ikzelf gebruik momenteel Natural Look of Scholl Purple.
Bij al de verschillende dressings geldt dat ze allemaal prima werken, maar neem ze wel af na het aanbrengen. Dit doe ik meestal na een uurtje ofso, kan het nog even intrekken.

Voor leder zou ik een specifiek setje aanschaffen. Hiermee kan je het leder reinigen en weer voeden en dit is dan beter als smeren met allerlei spulletjes. :p Een goed voorbeeld is de Mothers - LeatherTech Kit. Deze bevat een foamcleaner + zachte borstel om te reinigen en een conditioner om te voeden en beschermen.



Greetz