• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste detail-project Suzuki Grand Vitara GT.

Ford

Detailing addict
2 jan 2014
213
65
Eerst de gegevens van de Suzuki die ik nu enkele maanden heb.
Merk: Suzuki.
Model: Grand Vitara 2.4 Exclusive.
Motor: 2.4 Ltr. 169 Pk 124 Kw 227 Nm bij 3800 Rpm.
Kleur: Silky Silver Metalic. Bouwjaar: 12-2008 reeds Model 2009.
Extra's: GT Pakket bestaande uit, achterklep spoiler, spatscherm verbreders, zijskirts, speciale achterbumper , Cobra uitlaat met 2 uitlaat sierstukken, Pioneer-Navigatie Avic F900BT met parkeersensoren en achteruitrij camera.
Het project ben ik vandaag toch maar gestart omdat het weer enigszins redelijk was, maar toch waarschijnlijk lang gaat duren.
Reden, omdat ik alles op de parkeerplaats voor het huis moet doen en dus echt afhankelijk van het weer ben met alle bijkomende extra wasbeurten om weer verder te gaan met waar ik ben opgehouden.
Tevens word alles handwerk daar ik (nog) geen machine heb. Ben vandaag begonnen met het motorcompartiment, dat vond ik niet naar mijn zin en wat met Apc schoongemaakt en alles ingespoten met siliconenspray ( bij gebrek aan wat anders).
Tevens vorige maand een bullbar gemonteerd, die hoort nu eenmaal op zo'n auto. Maar eerst wat foto's : Voorkant zonder Bullbar en met Bullbar.
Voor_zps3ce2e026.jpg


Front_zps13782917.jpg


Motor1_zps006eebf2.jpg
 

Bijlagen

  • conv_161.JPG
    conv_161.JPG
    146,9 KB · Weergaven: 145
  • conv_161.JPG
    conv_161.JPG
    146,9 KB · Weergaven: 206
  • conv_162.JPG
    conv_162.JPG
    134,4 KB · Weergaven: 166
  • conv_162.JPG
    conv_162.JPG
    134,4 KB · Weergaven: 170
  • conv_168.JPG
    conv_168.JPG
    175,8 KB · Weergaven: 136
  • conv_168.JPG
    conv_168.JPG
    175,8 KB · Weergaven: 166
  • conv_169.JPG
    conv_169.JPG
    176,8 KB · Weergaven: 167
  • conv_574.JPG
    conv_574.JPG
    177 KB · Weergaven: 169
  • Leuk
Reactions: DonButtie
De ena laatste foto heb je het kenteken niet onzichtbaar gemaakt ;). Verder mooie auto!
 
Even een update. Vandaag tijd genomen om de velgen in de winterkleding te zetten, gewassen met PB Ss&s, PB APC,wassen en 2 maal in de Collinite 476S. Moet nu de winter door komen lijkt me. Paar foto's voor en na. Schoner krijg ik ze niet, andere eigenaar heeft er weinig aan gedaan, jammer.

Velg voor.
DSCF0945_zps6e1686e3.jpg


Velg na.
DSCF0943_zps5b05bb79.jpg


Velg binnenkant voor.
DSCF0944_zps1f12fe16.jpg


Velg binnenkant na.
DSCF0940_zpse8b0f5d7.jpg
 

Bijlagen

  • conv_164.JPG
    conv_164.JPG
    158,9 KB · Weergaven: 144
  • conv_164.JPG
    conv_164.JPG
    158,9 KB · Weergaven: 134
  • conv_165.JPG
    conv_165.JPG
    150,4 KB · Weergaven: 154
  • conv_165.JPG
    conv_165.JPG
    150,4 KB · Weergaven: 142
  • conv_166.JPG
    conv_166.JPG
    113,1 KB · Weergaven: 142
  • conv_167.JPG
    conv_167.JPG
    107,6 KB · Weergaven: 150
  • conv_167.JPG
    conv_167.JPG
    107,6 KB · Weergaven: 141
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Nee Ralf,

die heb ik nog niet in mijn assortiment zitten, maar komt ongetwijfeld erbij en zit aan de Non Ferro van Monello te denken.

Voorlopig detailen met de spullen die ik heb, ben aan het noteren wat ik nog tekort kom, dus komt goed.:-"
 
Dat product werkt inderdaad erg fijn voor velgen, maar als ik de verhalen over de Monello Non Ferro hoor, kan je dat als volwaardig alternatief gebruiken. Vooral omdat de Non Ferro ook te heractiveren is.

Ik wil nog wel even opmerken dat er ook een kans is dat je het niet helemaal schoon krijgt, op mijn wintervelgen zitten nog steeds plekken die ik er niet uitkrijg.
 
Dank je heren voor het advies (is altijd welkom), maar dat met non ferro moet toch echt wachten want het was een flinke klus elk wiel eraf, wassen enz.enz. dan volgende wiel.

En Guy, dank je ik ben er ook heel blij mee vandaar dat ik op dit forum terecht ben gekomen, wil hem/haar vertroetelen.:-"

Limburg zie ik waar?
 
Ziet er allemaal goed uit, aardige auto!

Leuk te lezen dat er een mede detailer (Guy) toch erg kort in de buurt zit, ben zelf van Echt!
 
Fijn te lezen dat er ervaren detailers niet zo ver uit de buurt wonen, je weet maar nooit misschien wel eens handig:-" :-"
 
Nu zelf vanuit Veghel, maar mn ouders wonen in Liessel (daar heb ik mn poetsplekkie ook ;) )

Gezien de staat van de binnenkant van die velg, kan ik je bijna zeker zeggen dat ie niet heel veel schoner zal worden.
Wat er nog zit lijkt me oxidatie van het aluminium, dus dat ga je niet meer verwijderd krijgen (stralen en spuiten is de remedie)
 
Twan,

Die oxidatie op de velg ga je niet met "poetsen "weg krijgen, op allebei mijn sets velgen was het zelfde laken een pak. Moesten naar de spuiter om te stralen en te spuiten. Nu een set wintervelgen in het zilver, en een set (voor aankomende zomerbanden ) in gunmetal (erg mooi overigens :) ) De originele velgen hadden bijv. een stuk gepolijst aluminium in de velgrand, die werden onder garantie al vervangen(vanuit Suzuki ), daar begon de corrosie ook vaak al.