• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste keer detailen nieuwe auto, polishen of polijsten

Aku

Detailing rookie
9 mrt 2012
1
0
Ik ga morgenvroeg mijn nieuwe auto ophalen en wil deze meteen goed gaan schoonmaken en beschermen. Ik woon in een straal van 1km van mijn dealer dus ik kan snel beginnen :grinning: . Met de dealer afgesproken dat de auto niet naar de poetser gaat omdat ik dit natuurlijk liever zelf doe, alleen is de auto al eens door de krasstraat gehaald bij aankomst van het transport bij de dealer.
Nu had ik mij al goed georienteerd op dit forum omdat dit mijn eerste nieuwe auto is en ik alleen ervaring heb met het detailen van gebruikte auto's. Ik dacht dat een nieuwe auto alleen wassen en waxen was omdat de lak in mijn ogen al in topstaat bij de dealer aankwam maar bij nader onderzoek op dit forum bleek dat niet het geval. Gelijk maar even een bestelling (eigenlijk 2) gedaan.

Mijn voorgenomen stappenplan:
* afspoelen
* Iron.x
* afspoelen
* wassen met BTBM
* afspoelen
* kleien
* polijsten of polishen met DAP 500
* waxen met DJ Diamond White
* Rain-X op de ramen
* PB Trim Restorer op de plastic panelen

De pad's die ik heb voor de DAP 500 zijn de 5,5 witte en concorso SmartPads, tevens heb ik de 6,5 gele versie. Nu zit ik met een vraagje waar ik geen eenduidig antwoord op kon vinden. Is het verstandig om de witte pad met PB SSR1 of PN Professional Polish te gebruiken?
 
persoonlijk zou ik eerst wassen en dan Iron X, en kleien. maar dat is zo als ik nu mijn auto behandel. bij een nieuwe auto zou ik het niet weten. er zou door de trein reis meer ijzer op kunnen zitten:weetniet