• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste keer detailen

Cain

Detailing rookie
2 aug 2018
9
15
Hallo,
Ik ben van plan om mijn auto eens goed onder handen te nemen en nooit meer in die wasstraat te gaan.
Ik heb een bmw 116 zwart, nog maar van 2014 dus de lak bevind zich in een vrij goede staat,
Ik heb starterset gekocht van meguiars:
De mirror bright automobile shampoo, emmer met grit, washmit en magnet towel en de velgenreiniger.

Nu ben ik ook van plan om hem te kleien polishen en te waxen ( met de hand)
Aangezien een kennis me gezegt heeft dat er niet veel swirls enz.. in de lak zitten ( vrij goede staat dus)
Dit is compleet nieuw voor mij en heb geen ervaring met geen enkel product en door al deze aparte topics over al de verschillende soorten merken enzo voort zie ik door het gras de bomen niet meer
Nu ben ik enkel nog bekent bij het merk meguiars..
Ik zou het liefst mijn auto laten glanzen zoals ik nog nooit een zwarte auto heb zien shinen.
En al deze stappenplannen zijn wel handig maar na het wassen, kleien( meguiars klei set.
Wat volgt dan precies en met welke producten krijg ik die ultieme glans?
Wat is het verschil met een glaze, een polish en een paintcleaner?
Kan ik deze alle 3 aanbrengen alvorens ik finish met een wax?
Heeft er iemand tips wat ik eerst moet doen en met welke producten ik de beste glans kan krijgen.

Ooit wil ik wel eens polijsten maar dan denk ik dat ik mij een machien aanschaf, heeft het polijstmachien ook veel effect met de polish enz.. tegenover met de hand?
Ik heb momenteel niet veel budget dus ik denk dat zon polijstmachine toch al wel iets kost als het van kwaliteit is.

Ik wou deze week een bestelling doen bij meguiars voor alles de wax polish en noem maar op maar na het lezen van vele topics zie ik dat merk niet vaak voorbij komen dus heb ik wel twijfels of er geen betere producten zijn voor mijn doel.

Alvast bedankt voor de eventuele info dat nog komt
 
Hi, welkom.
Als je in dit gedeelte van het forum eens rondneust vind je al heel veel informatie: https://forum.carclean.com/forums/handleidingen-en-tutorials.35/

Het mooie is dat daar ook veel productaanbevelingen en eerste boodschappenlijstje staan.

Een kant en klaar handmatig stappenplan staat hier https://forum.carclean.com/threads/...ig-met-videos-20-11-15-update-geplaatst.4266/

En een kant en klaar machinaal programma staat hier: https://forum.carclean.com/threads/...al-dap500-900-20-11-15-update-geplaatst.4265/

Beide stappenplannen hebben ook een hoop product aanbevelingen. Lees het eens door, hier op het forum zijn we altijd bereid mee te denken en op vragen een antwoord te geven of je op weg te helpen waar je het kunt vinden. Denk bijvoorbeeld ook aan de zoekfunctie.
 
Hey bedankt voor je reactie,
Ik denk dat ik een keuze heb gemaakt.
Kan iemand eens een kijkje nemen of dat allemaal goed met elkaar werkt en of ik iets vergeten ben?
Welke doeken gebruiken jullien om het weer af te nemen en zijn de applicators in orde?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20180802-200436.png
    Screenshot_20180802-200436.png
    198,4 KB · Weergaven: 294
  • Screenshot_20180802-200430.png
    Screenshot_20180802-200430.png
    212,1 KB · Weergaven: 319
Goed gelezen
Ondanks dat iedereen z’n eigen keuzes heeft qua producten kom je hier al een eind mee op weg.
Doeken heb je nooit genoeg. De Monello vetro bianco is prima om wax mee af te nemen. Evenals de groene Monello’s, zijn ook prima.
 
Yep, dat werkt prima met elkaar.

1- Lak reinigen.
2- Black hole.
3- Waxen.

Als je eventueel wekelijks je auto gaat wassen en je waxlaag steeds een beetje een boost wil geven zou je nog een quick detailer kunnen nemen.
Deze kun je dan iedere keer gebruiken nadat je klaar bent met je auto wassen.

Zoals hierboven aangegeven zou ik ook zeker een stuk of 3 doeken aanschaffen om de resten van de producten af te nemen.

Heb je ook al een mooie droogdoek en banden dressing?
 
Ik heb een water magnet towel van merguiars en voor de banden nog niet nee,
Ik heb wel de quick detiailer van de clay set van merguiars werkt dit dan ook neem ik aan?
 
Dit is één van de weinige producten die je rechtstreeks op een panel spuit en vervolgens met een microvezeldoek opwrijft. Er komt dus geen pad aan de pas.
 
En nog een laatste vraag, niets van deze producten zijn schadelijk voor de rubber rondom deuren en ramen en al de producten moge ook opde ramen of beter van niet?
 
Bedankt voor alle reacties ✌ zaterdag post ik nog wel een foto van het resultaat als ik het klaar krijg op 1 dag toch
 
Ik zou toch even een doekje nemen en producten afwrijven als ze op je plastic delen/rubbers of ramen komen. Vaak geeft het toch enigszins vlekken.
 
Het zou mij verbazen moest ik hem nog harder kunnen laten blinken
Ben er wel een tijd mee bezig geweest
 

Bijlagen

  • 20180804_130206.jpg
    20180804_130206.jpg
    353,9 KB · Weergaven: 361
  • 20180804_173021.jpg
    20180804_173021.jpg
    530,4 KB · Weergaven: 345
  • 20180804_191043.jpg
    20180804_191043.jpg
    307,5 KB · Weergaven: 333
Goed bezig geweest! Handig zo'n grote ruimte om je auto te poetsen. Mooie eerste stapjes in de detail wereld gezet :)
 
Bedankt! Alleen zag ik niet veel meer effect na de klei met detail spray en dan de paintcleaner, de glaze en wax doen niet veel meer met de glans naar mijn mening :/ en er waren nog plekjes van insecten denl ik dat ik er niet af krijg..
En zal de voorbumper eens moeten polieren enorm veel steenslag in.

De gelakte kunstof M bumper hoe los je daar de krassen/steenslag bij op? Kan je dat ook gewoon polieren?
gr
 
Als de lak goed is, dan zal er niet veel meer te behalen zijn. ;) Een wax geeft dan ook weinig glans, maar zeker wel je bescherming.

Kunststof (gespoten) bumpers en dergelijke kan je ook gewoon polijsten. Hou wel rekening mee dat de warmte die je er mee creëert minder goed kan wegvloeien zoals bij je metalen delen. Dus, minder lang op één plek en met je hnd de temperatuur blijven voelen. ;)