• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste keer interieur cleanen advies over producten en materialen

MichaelF30

Detailing trainee
20 apr 2019
21
25
37
Beste forumleden,

In die paar dagen dat ik lid ben al veel gelezen en ook al redelijk wat spullen voor het onderhouden van het exterieur besteld

Binnenkort wil ik het interieur aanpakken. Deze is nog best netjes maar kan natuurlijk veel netter(zie fotos). Hieronder de producten die ik wil gebruiken. Voor de aluminiumdelen in de auto weet ik nog niet welk product ik kan gebruiken en hetzelfde voor rubbers. Hier zou ik graag advies over krijgen evenals een korte beoordeling of de rest in orde is.

Voor het leer heb ik van Gyeon een leatherpakket strong besteld, maar zal de mild (spray) ook nog erbij bestellen en daarmee beginnen. Denk zelf dat mild afdoende is.

Voor de kunststof dashboards overweeg ik gyeon preserve of poor boys natural look dressing te bestellen. (Lichte voorkeur voor gyeon omdat dat minder kans heeft op vlekken?)

Voor het glas heb ik niet echt een voorkeur dus ga ik voor de gyeon Q2M glass.

Wat kan ik voor de rubbers van de deuren gebruiken en voor de aluminiumdelen in de auto?

Bedankt voor het advies!
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190423-220534_Gallery.jpg
    Screenshot_20190423-220534_Gallery.jpg
    93,5 KB · Weergaven: 376
Welkom!

Als je inderdaad bij Gyeon wil blijven, dan is Preserve wel een mooie allrounder. Deze kun je op kunstof, trim en rubber gebruiken. Wat ik zelf doe is reinigen met bijvoorbeeld Poorboys APC+D 1:20, op een mf doek. Na alle oppervlakken te hebben schoongemaakt, voeden. Daar pak je dan die Preserve voor. Qua geur en looks is Natural look ook prima, maar als je bijvoorbeeld met regen je deur open doet, heb je kans op wat vlekken, hoewel het mij meestal wel meevalt.
Mooi interieur in de F30!
 
  • Leuk
Reactions: MichaelF30
Rubbers in de deuren kun je ook gewoon Gyeon Preserve gebruiken.
Wat wil je precies met het interieur aluminium delen? Die zullen toch niet echt heel smerig zijn?
Nanolex interieur cleaner=prettig spul
Ik gebruik voor de alu delen bij mijn exterieur Poor boys Prof polish om ze te cleanen.
 
+1 Voor @Ric325i

Gebruik zelf ook de Nanolex Interior Cleaner.

Om het helemaal moeilijk te maken: stoomreiniger.

Ben mezelf ook nog wat aan het inlezen en aan het informeren maar ik denk dat ik in de toekomst mijn interieur ga aanpakken met een stoomreiniger.

Voordeel is dat je gewoon met water en een MF doek je interieur terug netjes krijgt, zonder het gebruik van eventueel hardere chemicaliën.

Gyeon Glass gebruik ik ook en vind ik gewoon top.
 
Bedankt voor het advies. Ik ga voor de Nanolex interieur cleaner en de Gyeon preserve.

De aluminium delen hebben paar lichte vlekjes. Ik ga deze met een vochtige MF doek proberen schoon te maken alvorens op deze delen iets anders te gebruiken.
 
Vandaag voor de eerste keer Gyeon Glass in samenwerking met Microfiber madness cloudbuster. Wat een top product. Laat geen strepen achter!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: MichaelF30