Vorige zondag voor de eerste keer met de dap aan de slag gegaan. Tijdje terug in aanraking gekomen met dit forum en is het virus ergere vormen gaan aannemen. Voor heen altijd met Meguiars stap 1,2 en 3. Nu kreeg ik de kans van iemand in onze straat om alle kennis, spullen en beetje ervaring dat ik heb om te zetten in de praktijk.
Dus eerst bekeken hoe de wagen er aan toe was en dat was even schrikken. Maar hoe kan het ook anders na 13 jaar nooit goed aangepakt te zijn. Overal zaten soort vreemde krassen net alsof de auto al door met een schuursponsje gewassen is geweest. Wel vond ik het lastig om op foto te krijgen.
hier het slachtoffer
Hier de vreemd soort krassen ook zie je hoe dof de lak is totaal geen glans en weinig reflectie.
Zelf na het wassen geen verschil
Alleen was ik zo enthousiast met alles vergeten foto's te maken van de tussen stappen.
Wieldoppen met Bilberry schoon gemaakt
Gewassen met PB SS&S en Meg's washmitt
Trims, spiegels, rubbers en zo onvet met APC van Meg's
Gedroogd met Delirium ( geweldige droogdoek)
Dan begonnen met kleien van PB clay in combo met Spray&Wipe 1:1
Kwam een behoordelijke rotzooi van af
Eenmaal hier mee klaar even de effectieve schade opgenomen, was toch nog erger dan verwacht. Dan maar begonnen met alles in te tapen van trims en zo
Een testspot gedaan en bleek met witte Kompressor pad en SSR 2.5 en afbouwen met SSR 1 op licht groene Kompressor de perfecte combo te zijn. Alle swirls en vage krassen verdwenen als sneeuw voor de zon. Ook het kleur kwam helemaal terug.
Zo de hele auto afgewerkt.
Alle panelen voorzien van een laagje PB Black Hole.
Dit na tijdje inwerken afgenomen.
Dan de EXP sealant van PB aangebracht, dit zo'n 60 minuutjes laten inwerken. Daarna afgenomen en de sealant zo'n 5 uurtjes laten uit dampen. In die tijd alle tape verwijdert en alle trims en zo in de Trim restorer van PB gezet. De bumpers zijn wel wat opgeknapt maar deze zijn er wel ernstig aan toe een geregeld onderhoud. De eigenaar zal bij tijd en weile langs komen om de bumpers extra te laten voeden. De bandjes met Meg's Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel een laagje gegeven.
Daarna de hele auto afgetopt met PB Natty's blue.
Met als resultaat.
Men spulletjes.
Toen de eigenaar hem zag was hij er van verbaast dat de auto metallic lak had. En dat hij zo kon glanzen.
Om dat de auto in de straat vertoeft kon ik vandaag nog enkele kiekjes nemen van beading. Alleen was de auto wel weer wat vies. Maar heb de eigenaar goede raad gegevens i.v.m de auto op de goede manier te wassen. Vond de eigenaar wel erg prettig om te weten hoe je de auto goed moet onderhouden.
Misschien iets te veel foto's hier voor mijn excuus.
Dus eerst bekeken hoe de wagen er aan toe was en dat was even schrikken. Maar hoe kan het ook anders na 13 jaar nooit goed aangepakt te zijn. Overal zaten soort vreemde krassen net alsof de auto al door met een schuursponsje gewassen is geweest. Wel vond ik het lastig om op foto te krijgen.
hier het slachtoffer
Hier de vreemd soort krassen ook zie je hoe dof de lak is totaal geen glans en weinig reflectie.
Zelf na het wassen geen verschil
Alleen was ik zo enthousiast met alles vergeten foto's te maken van de tussen stappen.
Wieldoppen met Bilberry schoon gemaakt
Gewassen met PB SS&S en Meg's washmitt
Trims, spiegels, rubbers en zo onvet met APC van Meg's
Gedroogd met Delirium ( geweldige droogdoek)
Dan begonnen met kleien van PB clay in combo met Spray&Wipe 1:1
Kwam een behoordelijke rotzooi van af
Eenmaal hier mee klaar even de effectieve schade opgenomen, was toch nog erger dan verwacht. Dan maar begonnen met alles in te tapen van trims en zo
Een testspot gedaan en bleek met witte Kompressor pad en SSR 2.5 en afbouwen met SSR 1 op licht groene Kompressor de perfecte combo te zijn. Alle swirls en vage krassen verdwenen als sneeuw voor de zon. Ook het kleur kwam helemaal terug.
Zo de hele auto afgewerkt.
Alle panelen voorzien van een laagje PB Black Hole.
Dit na tijdje inwerken afgenomen.
Dan de EXP sealant van PB aangebracht, dit zo'n 60 minuutjes laten inwerken. Daarna afgenomen en de sealant zo'n 5 uurtjes laten uit dampen. In die tijd alle tape verwijdert en alle trims en zo in de Trim restorer van PB gezet. De bumpers zijn wel wat opgeknapt maar deze zijn er wel ernstig aan toe een geregeld onderhoud. De eigenaar zal bij tijd en weile langs komen om de bumpers extra te laten voeden. De bandjes met Meg's Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel een laagje gegeven.
Daarna de hele auto afgetopt met PB Natty's blue.
Met als resultaat.
Men spulletjes.
Toen de eigenaar hem zag was hij er van verbaast dat de auto metallic lak had. En dat hij zo kon glanzen.
Om dat de auto in de straat vertoeft kon ik vandaag nog enkele kiekjes nemen van beading. Alleen was de auto wel weer wat vies. Maar heb de eigenaar goede raad gegevens i.v.m de auto op de goede manier te wassen. Vond de eigenaar wel erg prettig om te weten hoe je de auto goed moet onderhouden.
Misschien iets te veel foto's hier voor mijn excuus.