• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

eerste keer met dap aan de slag Peugeot 205

xsaratuner

Detailing rookie
15 apr 2011
24
0
Vorige zondag voor de eerste keer met de dap aan de slag gegaan. Tijdje terug in aanraking gekomen met dit forum en is het virus ergere vormen gaan aannemen. Voor heen altijd met Meguiars stap 1,2 en 3. Nu kreeg ik de kans van iemand in onze straat om alle kennis, spullen en beetje ervaring dat ik heb om te zetten in de praktijk.
Dus eerst bekeken hoe de wagen er aan toe was en dat was even schrikken. Maar hoe kan het ook anders na 13 jaar nooit goed aangepakt te zijn. Overal zaten soort vreemde krassen net alsof de auto al door met een schuursponsje gewassen is geweest. Wel vond ik het lastig om op foto te krijgen.

hier het slachtoffer
DSCF5006.webp

Hier de vreemd soort krassen ook zie je hoe dof de lak is totaal geen glans en weinig reflectie.
DSCF5020.webp

DSCF5020.webp

DSCF5032.webp

Zelf na het wassen geen verschil
DSCF5039.webp

Alleen was ik zo enthousiast met alles vergeten foto's te maken van de tussen stappen.

Wieldoppen met Bilberry schoon gemaakt
Gewassen met PB SS&S en Meg's washmitt
Trims, spiegels, rubbers en zo onvet met APC van Meg's
Gedroogd met Delirium ( geweldige droogdoek)

Dan begonnen met kleien van PB clay in combo met Spray&Wipe 1:1
Kwam een behoordelijke rotzooi van af

Eenmaal hier mee klaar even de effectieve schade opgenomen, was toch nog erger dan verwacht. Dan maar begonnen met alles in te tapen van trims en zo

Een testspot gedaan en bleek met witte Kompressor pad en SSR 2.5 en afbouwen met SSR 1 op licht groene Kompressor de perfecte combo te zijn. Alle swirls en vage krassen verdwenen als sneeuw voor de zon. Ook het kleur kwam helemaal terug.
Zo de hele auto afgewerkt.

Alle panelen voorzien van een laagje PB Black Hole.
Dit na tijdje inwerken afgenomen.

Dan de EXP sealant van PB aangebracht, dit zo'n 60 minuutjes laten inwerken. Daarna afgenomen en de sealant zo'n 5 uurtjes laten uit dampen. In die tijd alle tape verwijdert en alle trims en zo in de Trim restorer van PB gezet. De bumpers zijn wel wat opgeknapt maar deze zijn er wel ernstig aan toe een geregeld onderhoud. De eigenaar zal bij tijd en weile langs komen om de bumpers extra te laten voeden. De bandjes met Meg's Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel een laagje gegeven.

Daarna de hele auto afgetopt met PB Natty's blue.
Met als resultaat.
DSCF5042.webp

DSCF5046.webp

DSCF5060.webp

DSCF5056.webp

DSCF5047.webp

DSCF5050.webp

Men spulletjes.
DSCF5061.webp

Toen de eigenaar hem zag was hij er van verbaast dat de auto metallic lak had. En dat hij zo kon glanzen.

Om dat de auto in de straat vertoeft kon ik vandaag nog enkele kiekjes nemen van beading. Alleen was de auto wel weer wat vies. Maar heb de eigenaar goede raad gegevens i.v.m de auto op de goede manier te wassen. Vond de eigenaar wel erg prettig om te weten hoe je de auto goed moet onderhouden.
DSCF5084.webp

DSCF5091.webp

Misschien iets te veel foto's hier voor mijn excuus.

maar ja hoor..... het is je echt goed gelukt deze wagen terug te doen stralen!
leuke show of, leuk geschreven en inderdaad een beetje veel foto's, maar daar doe ikzelf echt niet lastig over! van dit soort kan je toch nooit genoeg foto's bekijken?
een hint voor je volgende show off's, plaats een linkje naar een webalbum(flickr of een andere) dan kunnen diegeene die niet tevreden zijn met de geplaatste foto's toch altijd ff alles gaan bekijken!
nog veel dapllezier mede geinfecteerde :bad

Hier is de link van het album foto's staan wel door elkaar maar ze wijzen zich zelf wel uit denk ik.
http://s1186.photobucket.com/albums/z365/xsaratuner/1%20ste%20keer%20met%20dap/

En inderdaad ben ook aangestoken door het virus. Vooral ook door de reactie van de eigenaar vond ik heel aangenaam om te horen. Ook hoe gelukkig deze was daar doe je het ook wel een stukje voor vind ik dan weer;-) .

Het leukste is dat je resultaat ziet en de gedachte dat er weer een glimende auto op de weg is.

Dat is nog een knappe 205 zeg! Mooi resultaat behaald zeg. Mooie kleur ook! Trims van Franse wagens zijn vaak een crime, maar wel poreus, dus neemt het wel goed het product op. Gewoon net zolang doorgaan totdat het plastic geen product opneemt. Met een badstofapplicator krijg je beste resultaat met Trim Restorer!

Mooi eerste resultaat hoor! Ik ben ook al een tijdje aan het lezen. Ik ga er binnekort ook met de DAP aan de slag :)

Mooi werk zeg! Zou oude 205 is weer als nieuw.
(zeur/tip modusaan/: Volgende keer ff de campingtafel erbij voor de detailspullen en riskeerd ook geen vervuiling met zand ed. /uit)

@ D-J Bedankt voor de tip had al eens zitten tobben over iets waar makkelijk alles op kan. Maar mag ook niet veel ruimte plaats nemen in de schuur. Dan is inderdaad een camping tafel de ideale uitkomst. Thx:cool