• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste keer polieren

Marob

Detailing trainee
21 aug 2017
41
23
31
Hallo carcleaners, eventjes geleden maar hier ben ik weer.
Gisteren dus voor de eerste keer gepolierd, best trots op het resultaat. Hen wat foto's toegevoegd. Nu had ik dus wel nog een paar vragen.

1 . Ik had vernomen dat je best genoeg pads en doeken in huis hebt dus heb gelijk 3 pads van elke soort besteld ( monello ).
Nu lig ik dus met een hele emmer vol met pads en doeken, kan ik deze gewoon in de wasmachine smijten?

2. Soms zie ik uit bepaalde hoeken een waas zelf na de laatste stap, wanneer ik er dan over wrijf met mijn doek gaat het wel weg. Is dit normaal?

3. Op de onderstaande foto's kun je zien dat ik best mooi resultaat heb maar toch zijn er met de lamp nog krasjes zichtbaar. Moet ik het gewoon accepteren of eventueel een andere pad/middel proberen of gewoon meer hits doen? Ik heb nu 3 hits gedaan met de monello compound op geel.


4. De clay ziet echt helemaal bruin gewoon, deze auto is veruit het ergste wat ik heb meegemaakt. Kan ik deze nog gebruiken of beter gewoon wegsmijten?

Bedankt voor het lezen en een fijne zondag
Photo_2018-01-20_06-12-05_PM.png
 

Bijlagen

  • Photo_2018-01-20_06-18-52_PM.png
    Photo_2018-01-20_06-18-52_PM.png
    1,7 MB · Weergaven: 172
  • Leuk
Reactions: Timm
Zo dan, daar is wel resultaat behaald! :)

(1) Doeken wassen zoals de verpakking aangeeft. (Wasmachine, 40 graden, wasmiddel zónder wasverzachter of een MF-wasmiddel, centrifugeren. Na het wassen de doeken uitslaan en ophangen of in de droger met koude lucht) ;)
Pads NIET in de wasmachine. Deze kun je met warm water en bijv. een Pad Cleaner of simpelweg met water en Dreft schoonmaken. (Pad niet opfrommelen)

(2) Dit zal vettigheid zijn van je polijstmiddelen. Hiervoor neem je een ontvetter zoals Gyeon - Prep / Nanolex - EX. Tijdens het polijsten spray je wat op je doek en neemt het paneel af om je eigen werk te controleren en ná het polijsten om dus de vette waas te verwijderen. :)

(3) Vermoedelijk zal jouw techniek nog niet optimaal zijn, maar 3 hits op een vermoedelijk niet al te harde lak is best "grof" gepolijst, zeg maar. Als er dan nog defecten overblijven zou je deze lokaal kunnen aanpakken of inderdaad accepteren. (Dat ligt natuurlijk aan jezelf)
Wél zou ik na grof polijsten ook nog fijn polijsten (Finale op Witte pad) om meer hoogglans te krijgen.

(4) Bij de klei vouw je steeds het vuil naarbinnen om zo een schoon stuk te kunnen gebruiken. Als dit niet meer kan, hen je geen schone klei meer over. :) Dit kan inderdaad weggegooid worden.
 
Zo dan, daar is wel resultaat behaald! :)

Bedankt voor de goeie tips! Ik heb uiteraard na de 3 hits nog afgewerkt met mezzo & finale. Is de mezzo eigenlijk nodig ? Of kan ik die volgende keer overslaan.
Als het aan mezelf ligt zou ik het er zeker willen uitkrijgen, zou de s3 met spiderpad eventueel een oplossing bieden?

En dat mijn techniek nog niet optimaal is weet ik wel zeker, ik ga momenteel met elke hit 2 keer horizontaal en 2 keer verticaal. Dat heb ik van youtube maar weet ook niet of dat nu echt de beste methode is. Ook heb ik geleerd dat ik te veel product heb gebruikt maar voor de eerste keer toch tevreden!
 
Lokaal kan je met de kleine plate + pad doen, eveneens met Veloce - Geel. Spiderpad kan ook, maar is wel weer een stapje grover en ik weet niet zeker of deze er ook in 4" is.

Wanneer je de Veloce doorwerkt zal je meestal wel de Mezzo - Oranje kunnen overslaan. Trial & error bij elke lak.

Een ontvetter erbij hebben is toch wel een noodzaak, vind ik.
 
  • Leuk
Reactions: Marob
@Quantoxx nog even een vraagje. Ik heb alle pads nu uitgewassen met wat dreft. Buiten de witte zien ze er allemaal terug als nieuw uit. Bij een 4" gele pad merk ik wel dat er in het midden precies een putje zit. Mss teveel kracht op gezet tijdens het uitwassen? Ze liggen nu ook al een dag op het droogrek maar zijn eigenlijk nog steeds redelijk nat. Kan ik ze gewoon laten liggen of moet ze echt 1 voor 1 drogen met de machine?
 
In het midden van de pad een putje? Klinkt als een geimplodeerde pad. Althans, zonder de pad te zien klinkt het alsof de pad te warm is geworden en het foam hierdoor in het midden zachter is geworden.
Deze warmte ontwikkeld altijd, maar wordt erger wanneer de pad viezer wordt door vervuiling en polijstmiddel.


De pads kan je na het wassen uitknijpen of pletten en te drogen leggen. Wanneer je ze gelijk weer moet gebruiken kan je ze op de DAP zetten en droogdraaien. (Stand 1-2 beginnen en wanneer het meeste eruit is iets hoger zetten)
Ik leg de pads meestal in een rekje ofso, zodat ze staand drogen. (Loopt het water naar het laagste punt)
 
  • Leuk
Reactions: Marob
Bij een kleinere pad ben je geneigd om een te groot stuk te polijsten of lastige delen te doen waardoor zo'n padje aardig op z'n donder krijgt. :p

Beter te snel wisselen of schoonmaken dan te laat. :) Pads werken minder goed en slijten sneller.
 
  • Leuk
Reactions: Marob