• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

eerste keer polijsten welke middelen ?

jelle

Detailing chief
30 apr 2016
306
88
38
Ik wil mijn zwarte ford met shwirls en krasjes gaan polijsten.
Ik heb een 2dehandse 900 v3 met alle pas behalve deze monello raffinaderij 6'' recessie foam heavy polishing pad green.

Ik heb hier in zeeland wel hard water.

Nu is mijn vraag wat kan ik het beste kopen kwa shampoo, klei, polijstmiddel en glaze.
Wax word de culinaire liquid insulator wax nummer 845.

Zelf heb ik van mother deze kit gezien
Mother ultimate wax system, is dit wat ?

Ik hoor graag jullie mening of suggesties.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Hallo Jelle,

Ik heb zelf geen ervaring met hard water, hier in plekje van limburg waar ik woon zit bijna zo goed als geen kalk in het water.
Ik denk dat je uit dit stappenplan: https://forum.Carclean.com/threads/...al-dap500-900-20-11-15-update-geplaatst.4223/ al veel kunt halen :)

Polijsten is echt auto/lak afhankelijk.
Er is geen product het beste zeg maar, dit is allemaal afhankelijk van test spots en kijken wat het resultaat is.
Ik heb zelf de Meg's M105 en M205 in huis ( oldskool :) ) en de monello lijn.
HIer komt deze week nog de nieuwe nanolex lijn bij om te testen hoe dit werkt.

Mijn advies is dus, lees eerst goed het stappenplan door, dan kom je echt al een heel eind

greetz Michel
 
Hey Jelle,

Ik heb ergens nog een beginners-pakket voor de budget-detailer. Ik zal hem hier eens linken, dan heb je een idee van een voorbeeld... :p
 
* Budget-pakket - (Handmatig) * €.....


Wassen & Drogen -->
  • Emmers (2x) (Grit Guard) 19 liter – semi-transparant – geschikt voor Grit Guard)

  • Grit Guard (1x) (Grit Guard)

  • Shampoo (1x) (Mothers) California Gold Car Wash 1892ml

  • Washandschoen (1x) (Monello) Thick Mitt

  • Droogdoek (1x) (Gyeon) Silk Dryer 70x90cm
Stevige emmers met een grote inhoud, één Grit Guard in de spoelemmer om vuil op de bodem te houden, dikke washandschoen om veel water en vuil op te nemen, droogdoek met gesloten vezel om het risico op defecten te verlagen.



Klei & Glijmiddel -->

  • Losse klei (1x) (Monello) Dolce Verde 150g + 100g extra gratis

  • Glijmiddel (1x) (Poorboys World) Spray&Wipe 946ml
Middel-grove klei om vervuiling te verwijderen. Het gekozen glijmiddel is een veelzijdige detailerspray die 1:1 verdund kan worden (dus 2x 946ml product) en gebruikt wordt als glijmiddel / drooghulp / detailerspray / glas reinigen / etc.



Cleanen →

  • (1x) (Poorboys World) Professional Polish 473ml

  • (*1x) (Monello) Easy Detailing Finishing + Cutting Pad
Uitstekende Cleaner en een handpad met 2 zijdes. *Een zachte Finishing zijde en een zijde met een lichte cutting.



Glaze →

  • (1x) (Poorboys World) Black Hole ..of.. White Diamond

  • (1x) (Monello) Easy Detailing Finishing + Cutting Pad
Eén van de twee glaze's kan gekozen worden. Beide kunnen op alle lakkleuren gebruikt worden, maar geven de voor keur aan donker of licht. *Eén handpad met 2 zijdes.



Wax →

  • (1x) (Collinite) Liquid Insulator Wax No. 845 – 473ml

  • (?x) (Monello) Easy Detailing Finishing + Cutting Pad
Uitstekende wax met goede prijs/kwaliteit-verhouding. Makkelijk verwerkbaar en zuinig in verbruik. *Eén handpad met 2 zijdes.



Ontvetten -->

  • (1x) (Gyeon) Prep 500ml
Gyeon Prep word toegepast om een behandeld paneel te ontvetten. Dit kan bijv. tijdens/ná het polijsten om je werk te controleren én te ontvetten voordat er een bescherming word aangebracht. Een schone ondergrond zal zorgen voor een betere hechting van deze bescherming.



Velgenreinigers + ijzerverwijderaar →

  • (1x) (Monello) Non-Ferro 250ml

  • (1x) (Carclean.com) Four Finger Whool Wheel Mitt

  • (1x) (Carclean.com) EZ Detail Go
Uitstekende ijzerverwijderaar met als bonus een goede reinigende functie. Aansluitend een mitt om de spaken te boenen en een borstel om het velgbed te bereiken.



Banden →

  • (1x) (Gyeon) Tire

  • (1x) (Carclean.com) Dressing Applicator – Rond 10cm
Uitstekende dressing die zéér makkelijk aan te brengen is. Te verwerken tot satijnglans of diep zwart. Aanbrengen met een applicator.



Doeken →

  • (2x) (Monello) Peluche Verde 45x45 Trio
All-round doeken van hoge kwaliteit. Geschikt voor vele klussen.



Trims →

  • (1x) Auto Finesse) Revive 250ml

  • (1x) (Monello) Disco Duo Aplicator Pads (2)
Veelgebruikt product om kunststof te voeden en beschermen. Aanbrengen met één van de twee applicator pads.




Glaswerk →

  • (1x) (Dodo Juice) Clearly Menthol Glass Cleaner 100ml

  • (?x) (Monello) Disco Duo Aplicator Pads (2)
Uitstekende glasreiniger die ook zuinig is in verbruik. Aanbrengen met één van de twee applicator pads.




Dit is maar een voorbeeld die grotendeels gewoon aangehouden kan worden. Dit is dus niet een pakket dat word aangeboden door een merk, maar een samengesteld pakket.


Ik zou zoiets opnieuw voor je kunnen opstellen aan de hand van wat er veel gebruikt word door forumleden, recensies, etc.
Gewoon spullen die goed zijn qua prijs en werking.
 
O super quantoxx !

Zou je het ook voor machinaal willen doen ?
Heb een dap 900v3 met pads van monello alle kleuren behalve de groene.

Kwa wax heb ik mijn keuze kunnen maken zoals ik in het begin van dit topic al aangaf.

Ik ga dit alles morgen rustig en aandachtig doorlezen.

Alvast bedankt voor de info
 
Misschien dat dit tabelletje ook nog wat verduidelijkt
Monello handleiding.jpg
 
Ik ben benieuwd naar het volledige pakket voor machinaal.

Als ik jullie goed begrijp kan ik het beste een hd aanschaffen ?
 
Als je het geld over hebt, is een HD wel erg handig ja, maar zonder HD krijg je hem ook wel schoon.

Desnoods rij je even naar een wasbox en spuit je hem daar voor een euro even af.