• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

eerste keer zwarte auto detailen, passat

Robr

Detailing rookie
19 aug 2012
27
0
Hallo,

Ik lees hier al redelijk lang mee en heb al voldoende tips and trics opgedaan,
heb zelf een witte polo BM welke ik netjes bijhoud en met succes, krijg regelmatig complimenten
voor een diepe glans onlangs een witte auto, (berg werk dat wel)

nu ga ik over een aantal weken voor het eerst een zwarte auto detailen en wil ik vragen of mijn stappenplan/producten hierop aansluiten

wassen,
drogen,
kleien,
glaze: poorboys blackdiamond
sealant: poorboys EXP
wax: dodo juice supernatural 2.0

het gaat dan ook voornamelijk om de laatste 3 stappen/producten,

weet verder iemand een goede velg wax/sealant ?

bedankt alvast

gr.

Ja hoor, dat gaat prima werken. Een punt waar je op zou kunnen letten is: Wacht 24 uur na het afnemen van de Ex-P sealant, voordat je de wax opbrengt.

En verder zijn er een aantal goede velgen waxen/sealants verkrijgbaar bij carclean:
https://www.Carclean.com/producten/Exterieur/Velgen_en_banden/Velgenwax_en_sealers

Die van Poorboy's bijvoorbeeld. Of de Wheelwax. Of de Carpro Dlux voor de hardcore bescherming.

Reload, PB wheel sealent en Rimwax.

Oh ja, wacht na de EXP minstens 24 uur voordat je de wax erover zet.

Heb pb wheelsealent. Tsjah. Heb verder geen ervaring.
Weet niet of er testen op zijn gedaan. Wel weet ik dat lui met andere goedjes als collinite hebben gewerkt.

En je hebt waarschijnlijk pb black hole ;) maar denk dat iedereen wel snapt welke je bedoelt.
Tip hierboven van exp 24 uur laten uitharden /luchten. Alvorens een extra top erop te zetten had je al gekregen :)

Wheelsealant kan ook met 2 laagjes. Maardan zelfde als met de exp.

Snel een vraagje tussendoor, stel dat ik de wagen niet binnen kan zetten, voor de 24h wachttijd bij Exp.
Kan ik dan de wagen even snel afspoelen/wassen en dan de wax?
Of dan beter na de Exp een uurtje wachten en dan de wax erop?

Thx

Je kan de wax prima een week later aanbrengen na een wasbeurt.

Super,

Bedankt allemaal voor de vlugge reactie,

Is er ook een goede reden waarom de sealant 24 moet "rusten" alvorens de wax aan te brengen ?

Dan kan hij goed uitdampen en zal zich beter hechten aan de ondergrond voor een maximale standtijd. En daarvoor moet er lucht bij kunnen, als je hem direct afdekt met een wax dan komt er geen lucht bij. De EXP zal zich niet volledig hechten aan de ondergrond en zal er veel sneller weer af gaan.

Robr;328111 zei:
Das duidelijk,

De combinatie van sealant en wax, hoelang zou deze bescherming moeten bieden ?

Dat hangt voor een heel groot deel van je voorbereiding af, maar ook hoe veel je er mee rijd. Over het algemeen houdt de EXP het een maand of 5/6 een wax om en nabij de 2/3 maanden.

Ik den dat je voor een beter resultaat een paintcleaner kan bijvoegen en EXP weglaten. SN2 geeft al een lange bescherming en hele mooie glans. De voorbereiding is hierbij belangrijk. Paintcleaner voegt hier zeker bij toe.

+1 voor een paint cleaner - maar wel daarna de exp- voor een mega hechting (en dan na een 24 uur of weekje) een mooie wax erover. Je kunt trouwens ook 2 lagen exp aanbrengen (ook hiertussen weer 24 uur wachten ivm uitdampen) - dan weet je zeker dat je alles hebt gehad met exp. Maar goed dat ligt eraan hoeveel tijd (dagen) je hebt om de auto weer mooi te maken.

Auto Finesse Rejuvenate is een goede, maar als je een topper voor multi-inzetbaarheid wilt: Poorboy's Pro Polish!
Paint cleaner, maar werkt bijna overal voor!
Ook op glas, aluminium gepolijste randen, chroom :)

Zelf heb ik de PBW pro polish, wondermiddel! deed me echt aan een Tel Sell reclame denken toen ik het resultaat zag op mijn spiegelkap :P