• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste werk met DAP500

alexxer

Detailing rookie
20 okt 2013
26
0
Hallo!

Na mij kort te hebben voorgesteld in het voorstel topic, wil ik hier mijn eerste resultaat met jullie delen.
Ik ben nog maar kort bezig met het detailen, uiteraard poetste ik mijn motor regelmatig maar eigenlijk was dat zonder kennis van zaken. Ik gebruikte hier bijna altijd producten van Meguiars voor.

Ik hoop dat jullie mij tips en advies kunnen geven omtrent welke producten ik beter kan gebruiken.

Vorige week heb ik samen met een maatje, zijn auto gedaan.
De auto was behoorlijk zwaar beschadigd door het wassen in een wasbox waarbij van die bezems worden gebruikt.....

We zijn daarom begonnen met wassen met meguiars gold class car wash.
Vervolgens gedroogd en verder gegaan met klei, ook van Meguiars.

Toen begonnen met ultimate compound op een oranje pad van lake country.
Dit ging op de meeste plaatsen lekker, alleen de motorkap, waar de meeste krassen zaten, ging het lastiger.
Afgemaakt met ultimate polish op een witte pad, en collinite 845 met zwart gedaan.

Ik was goed tevreden met het resultaat, echter bij de volgende ga ik ook eens black hole proberen. Ik las dat dit toch wel een goede toevoeging is voor de glans.

Hier twee foto's een van de krassen, en de ander van het eind resultaat.
Zijn trouwens gemaakt met telefoon.

image.webp

dc201df4-3bef-4838-8097-38e864fe698f.webp

Ik hoop dat de foto's niet te groot zijn, ben niet zo handig met dat soort dingen.

Tips zijn zeer welkom, ik ben op zoek naar een goede compound en polish omdat ik deze binnenkort moet aanschaffen,

Bedankt voor het lezen!!

Ziet er prima uit, maar de velgen verdienen inderdaad ook nog wel wat aandacht.
Ik heb op mijn rode MX-5 ook blackhole aangebracht en de glans is inderdaad formidabel. Ik kan het alleen niet met andere producten vergelijken omdat ik die nog nooit gebruikt heb.

Inderdaad de velgen, hadden op het moment geen velgenreiniger ter beschikking dus maar besloten om dat later te doen.

Thanks voor de reacties!

Waar kan ik terrecht voor adviezen omtrent producten?