• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Effe deze beginner voorstellen

pwillemske

Detailing chief
20 jan 2018
182
88
24
Hallo, mijn naam is Pedro (18) en na een aantal maanden lezen en volgen hier op het forum toch maar besloten te registreren. Na nu een jaar mijn rijbewijs te hebben, heb ik een maand of 4 terug een eerste auto gekocht, het betreft een Volkswagen Scirocco 2.0 (200pk) uit het jaar 2010 in de kleur Dark Maroon.

De auto had toen ik hem kocht toch wel wat schades aan de buitenkant, waarvan de voorbumper is vervangen en de motorkap opnieuw is gespoten (iets met vogelpoep en te lang laten zitten....). Tevens zit de rest van de auto onder diepe swirls/krassen. Ik ben van plan dit jaar een keer een polijstmachine te kopen om mijn auto en die van mijn vader (2011 Tiguan) te polijsten en te onderhouden.

Ik ben begonnen met het handwassen van de 2 auto's d.m.v. een microvezeldoek (makro) en kruidvat shampoo. Daarbij staan allebei de auto's nu in de Turtle Wax. Hoog tijd voor wat verandering dacht ik!

Nu wil ik niet alles in één keer kopen dus heb ik vast een Incredipad (normale), DJ BTBM, Trio Peluche Verde (1x nero cadeau gekregen, waarvoor dank!) en een Delirium droogdoek. Nog niks speciaals maar de planning is om iedere maand beetje bij beetje bij te bestellen (mijn ouders verklaarden mij nu al voor gek...ondanks dat mijn vader gek is op zijn auto(s).

Tevens zijn de zomervelgen opnieuw gespoten, waardoor ik hard na zit te denken over een glascoating á la Q2 Rim...heb nog mijn twijfels of ik daar wel aan wil gaan beginnen.

Groeten, Pedro
 
Welkom Pedro, gestaag opbouwen. Voor je het weet zit je met een uitgebreide collectie aan spulletjes

Tja, daar ben ik wel "bang" voor...ach, hobby's ;)

Velgen kun je ook voorlopig een waxlaag geven, dat helpt ook bij makkelijk schoonmaken. En natuurlijk welkom Pedro.

Hmm, dat is ook wel interessant ja, neem ik mee! (heb nog tot ongeveer maart de tijd, als de winterwielen weer op stal mogen :yum
 
Welkom, heel mooie auto heb je.
Koop in beetjes en niet teveel tegelijk
En als je iemand in de buurt vind, een keer afspreken en meekijken
 
Welkom op het forum! :)

Begin bij het begin en dan stappen verder. Stap 1; Goede materialen en producten om te wassen. Iets mooi maken middels polijsten en dan verkeerd wassen is zonde van je werk. ;)
 
Welkom op het forum! :)

Begin bij het begin en dan stappen verder. Stap 1; Goede materialen en producten om te wassen. Iets mooi maken middels polijsten en dan verkeerd wassen is zonde van je werk. ;)

Jup! Daarom probeer ik iedere maand iets te bestellen, over 3 weken (maandag na/tijdens carnaval) op naar carclean voor wat advies en meteen wat spul kopen (voor zover ik dan nuchter ben...) Is wel 1,5 uur rijden maar dat vind ik niet erg
 
De stappenplannen op het forum geven al een goed beeld.

Een goed was-setje kost al snel over de €100, maar de helft daarvan doe je een leven lang mee. :)

Een goede set om te polijsten zal rond de €250,- liggen, maar dan ben je ook klaar om te beginnen.

Materiaal is het halve werk, de rest is kennis opdoen. ;)
 
  • Leuk
Reactions: pwillemske