• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Effect van hars op wax

Mamnuvo

Detailing addict
21 mei 2008
76
52
Vorige week heb ik mijn auto weer eens helemaal onder handen genomen en afgerond met CG Blitz sealant, Meguiars vloeibare GC wax en deze vervolgens getopt met CG Pete's 53 op de motorkap en het dak.
Omdat de auto vandaag weer helemaal smerig was en onder de hars zat door de bomen die hier staan heb ik hem maar even weer gewassen en nu lijkt het alsof de waxlaag al een stuk minder aanwezig is. De beading is niet meer wat het vorige week was. Op mijn velgen was dit juist nog wel goed en hier zit ook een laag vloeibare GC wax op.
Mijn vraag is dan ook of iemand van jullie een idee heeft wat het effect is van de van de bomen (eiken) afkomstige hars op de waxlaag van de auto?

Gr Patrick
 
Eer hars een dergelijk effect heeft op de hele waxlaag moet de auto toch echt helemaal bedolven onder de hars zitten.

Normaal gezien zou de wax op je velgen er slechter aan moeten zijn wegens de hoge temperaturen.
 
Ik heb gisteren de Gold class van Meguiars gebruikt, maar heb ook de NXT staan. Denk je dat het hier iets mee te make heeft dan? want in principe zijn dit beide niet schadelijk voor de waxlaag.
 
Neen in principe zouden die bovenstaande twee je waxlaag niets kunnen maken..
Maar niet iedereen wast met deze soort shampoo's ..
Ik vind die Gold Class wel nog steeds beter als die nxt.. Heb beide gehad maar ben nu toch overgestapt op andere merken.:ja
 
Dat ben ik dus helemaal met je eens B.K. Ik vind de GC ook veel beter dan de NXT. Op welke shampoo ben je overgestapt dan? want ik heb de GC bijna op en ben al een beetje aan het rondkijken.
 
Patrick zei:
Denk dat de meeste opstappen naar poorboys.

Idd de super slick & suds.. geweldige shampoo ,voordeliger ook nog eens:)^

Chemical guys Citrus Wash & Gloss ben ik ook zeer zeker over te spreken..
Volgende test is voor de Extreme BodyWash & Wax van Chem.Guys
 
Je bedoelt dat de Poorboys per wasbeurt goedkopers is omdat je er minder van gebruikt? want in principe kost de Gold Class 8,98 voor 473 ml en poorboys 16,99 voor 946 ml als ik het goed heb.
 
2 x 473 = 946

2 x 8,98 = 17,96 = 946 ml gold class
Of
1 x 16,99 = 16,99

;) Dus Pb = goedkoper
Verhoudingen zijn ongveer hetzelfde geloof ik
 
Ja oke, die berekening had ik ook wel gemaakt, maar dat scheelt dus maar 1 euro en dat vind ik niet echt schokkend. Het wordt interressant als je er ook minder van nodig hebt per wasbeurt. Maar ik begrijp dat hij je beter bevalt als de GC of even goed?
 
Was ook maar om flauw te doen :ja
Neen serieus ,ik vind de Poorboys gladder doen aanvoelen wat voor mij wel belangrijk is..
Hij ruikt beter en schuimt wat meer maar dat zijn "bij-zaken" natuurlijk.
30ml op 8-10 liter water
 
B.K. zei:
2 x 473 = 946

2 x 8,98 = 17,96 = 946 ml gold class
Of
1 x 16,99 = 16,99

;) Dus Pb = goedkoper
Verhoudingen zijn ongveer hetzelfde geloof ik

30ml Super Slick and Suds per wasbeurt komt op: 16.99/(946/30)=0.53 euro

50ml Gold Class per wasbeurt komt op: 8.98/(473/50)=0.94 euro

Geef mij de Poorboy's maar. Echt een superproduct.
 
De GC is 30ml/4liter water en ik heb met mijn Leon meer dan genoeg aan 4 liter.
 
CXpeu zei:
Ach,

Als je de M-GC van 3870ml koopt à € 39.98 = 0,0103307 x 50ml = € 0,516535.
Zo'n verschil is het ook weer niet ;)

En als je de Poorboy's per gallon koopt:

42/(3780/30)=0.3333... euro.

Maar dat is niet de bedoeling. De consument zal meestal maar voor een literverpakking gaan.
 
Maar om ff weer back on topic te gaan :-"
Heeft iemand van jullie enig idee of die hars echt een effect heeft op de waxlaag die ik aangebracht heb?