• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

EHBO tas voor onderweg

JeeJee

Detailing chief
12 feb 2016
41
75
de Achterhoek
Hoi

Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die EHBO tas bij zich hebben en wat jullie dan meenemen.
Dit is mijn uitzet
303B9100-8C85-44CA-8508-551D36843C7E.jpeg


Ik heb bij me:
- flesje motorolie
- gedemineraliseerd water (sprayer)
- glas reiniger
- interieur reiniger
- bird shit remover
- bug squash
- detailer spray
- een paar microvezeldoekjes
- oliepeil-afveeg-doekje
- en omdat het een cabrio is, een flesje zonnebandcreme factor 30

Misschien zijn er meer die dit doen maar als ik een tip mee mag geven...... bug squash, of jullie eigen product, na een lange rit!
Als ik na een rit een aantal lijken op de neus heb, dan rij ik vlak voordat ik thuis ben even langs de lokale “krasbox” om daar, na inspuiten met bug squash (1:4), de auto even af te spuiten met ALLEEN osmose water.
Die verse lijken spuit je er zo af en zullen dan ook geen plekken/beschadigingen achterlaten op de lak.
 
Ik heb "vroeger" ook een tijdje met een tas met allerlei sapjes in de kofferbak rondgereden. Totdat er iets (vraag me niet meer wat precies) flink bleek te gaan schuimen en overstromen met een zooitje in de tas tot gevolg. In de praktijk deed ik (onderweg) met al die spulletjes ook niks.
Ik heb nu alleen nog maar een kleine sprayer met Spray & Wipe en een paar doeken in een deurvak om eventueel direct vogeldroppings te kunnen verwijderen.
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Hier alleen Perfetto en een Peluche Verde in het vakje achter de wielkast in de kofferbak voor vogelpoep of andere "noodzaken". :)
 
Alleen S&W met een verde en een glasreiniger met een waffelweave, ook een flesje motorolie en koelvloeistof
 
Ik heb standaard een flesje birdshit remover achterinliggen en wat een microvezeldoek. Ik HAAT vogel shit :D
 
in mijn DJ tasje zitten glas reiniger en wafeldoek, uitwerpsel reiniger en doeken, quick detailer en doeken, bekleding reiniger en doeken in het geval van ongelukjes, tfr reiniger voor het geval ik m af spoel in de wasbox. En natuurlijk interieur geurtje. Doeken vooral van MM en DJ, sapjes van PD en DJ.
 
Ik heb eigenlijk helemaal niks behalve doekje voor de motorolie. Vroeger wel een detailspray, maar ja gebruikte het nooit. Vogelpoep bij thuis komst keukenpapiertje nat maken. Er even op leggen. En zo weg te halen. Die vlieglijkjes(staat nu op verlanglijst) zou ik nog wel wat voor moeten hebben. Zelfs krasbox hogedrukspuit krijgt ze er niet normaal af.
 
Twee doeken, ramen reiniger en quick detailer alleen eigenlijk. En dan ligt de kofferbak nog vol met alle verplichte zooi wat je moet hebben in de auto :D
Gelukkig ligt al dat spul in de dubbelde bodem dus zie je er niks van
 
@Timon daar waar anderen een reservewiel hebben heb ik een mooi afgesloten plastic kuip/bergruimte dus 1 geen tasje nodig en 2 als het flesje toch gaat lekken is dat geen probleem.