• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eindelijk machinaal polijsten, vraagjes...

Heb nu ook de eraser en PB black hole en een zwarte pad besteld.

Mijn plan is als volgt:

wassen met Meg NXT shampoo (met Meg washandschoen)
Drogen
Kleien met PB klei en PB Spray and whipe
Polijsten met Mezzo op oranje en daarna afbouwen met Mezzo op wit. Daarna Finale op groen
Eraser
Black hole op zwarte pad.
Waxen met M16

Iemand nog verdere tips?
Moet ik nog drogen voor het kleien of kan ik de auto beter nat laten?

Voordeel van drogen voor het kleien is dat je eventuele achter gebleven zand korreltjes weg haald. Zand of andere harde vervuiling wil je niet tussen je klei en lak hebben.

Als je bezig bent geweest met bijv mezzo op wit en dan finale op zwart, nemen jullie daar tussenin de auto nog helemaal af ? Maw de restjes mezzo verwijderen ? Het lijkt me opzich wel logisch alleen hoor ik er nooit iemand over.. Of is dit erg vanzelfsprekend ? :-/

Om na het polijsten de lak kaal te krijgen gebruik ik Eraser. Zodat alle oliën die in de polijstmiddelen zitten worden verwijderd. En je dus ook het "echte" resultaat ziet.
Dit laat ik altijd even nadampen (na het afnemen met Eraser) alvorens de glaze/sealant/wax erop gaat.

@Dpr : Ik verwijder altijd het polijstresidu , anders weet je toch niet of je genoeg hebt gepolijst ?

maw : hoe kan je anders controleren dat je goed aan het polijsten bent :weetniet

Indien je niet beschikt over IPA/eraser/andere inspectiemiddelen : neem gewoon glasreiniger van instanet....hier zit ook alcool in :ja en laat geen film achter.

Ik heb nog nooit gepolijst, maar zoals je het nu verteld klinkt het inderdaad behoorlijk vanzelfsprekend ,^^ Ik hoor veel goeds over Eraser, die ligt nu dus ook in het winkelwagentje ;)

die eraser werkt inderdaad erg goed...en de prijs valt ook goed mee. Je zal merken dat de polijstmiddelen best wat poriën vullen die je een vertekend beeld geven van je polijstresultaat.

Nog ff een kort vraagje over het wassen van de pads tijdens het polijsten:

Als ik dus een paneel heb gepolijst, dan spoel ik m dus uit met water en wrijf ik m in met een drupje Dreft en dan kan ik m uitwringen ofzo? Dan droogdraaien op de DAP had ik gelezen.

Klopt dit?

Drupje dreft of een ander schoonmaakmiddel, onder de kraan, beetje inmasseren, uitdrukken, niet uitwringen en dan droog draaien op de DAP. Rustig opbouwen in toeren.

Als je in 1 keer de hoogste toerental gebruikt, heb je kans dat de pad uit elkaar spat. Veiliger is het om de pad desnoods ín een emmer uit te draaien.

Distinctive zei:
Heb nu ook de eraser en PB black hole en een zwarte pad besteld.

Mijn plan is als volgt:

Drogen
Kleien met PB klei en PB Spray and whipe
Polijsten met Mezzo op oranje en daarna afbouwen met Mezzo op wit. Daarna Finale op groen
Eraser
Waxen met M16

Iemand nog verdere tips?
Moet ik nog drogen voor het kleien of kan ik de auto beter nat laten?

Ik doe altijd het volgende:

Indien beschikbaar: Auto behandelen met Iron X (Soapgel) en een teerverwijderaar voor de teergevoelige plekken. Alles wat je in deze stap weghaalt, blijft niet in je klei hangen: Scheelt klei en tijd.
Spoelen
Kleien met PB klei en PB Spray and whipe. Bij deze stap komt er hoogstwaarschijnlijk weer vieze drap op de lak. Veeg dit voorzichtig op met een MF doek.
Heel snel weer even wassen om toch nog eventueel overgebleven vervuiling van het kleien weg te halen.
Spoelen
Drogen

Eraser
Waxen met M16

--------------------------
In elk geval kun je na het wassen en spoelen meteen beginnen met kleien. Als je na het wassen en spoelen nog zand op de lak hebt, dan moet je sowieso niet beginnen met drogen of kleien, maar gewoon weer wassen (en dit keer goed wassen! ;)) en goed spoelen.

GMToyota zei:
--------------------------
In elk geval kun je na het wassen en spoelen meteen beginnen met kleien. Als je na het wassen en spoelen nog zand op de lak hebt, dan moet je sowieso niet beginnen met drogen of kleien, maar gewoon weer wassen (en dit keer goed wassen! ;)) en goed spoelen.

Ga ik doen. Scheelt in ieder geval tijd. :-)^