• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

EJ2NH503P - Voorstellen

EJ2NH503P

Detailing guru
14 jan 2016
671
148
35
Hallo detail freaks!

Mijn naam is Fer, ik ben 27 en kom uit Midden-Limburg.
Ik rij momenteel full-time in mijn hobby auto, een Honda Civic Coupé uit 1994 met de nodige modificaties. Hier komt ook de forum nickname vandaan, chassiscode EJ2, kleurcode NH503P Granada Black Pearl. Deze zal binnenkort gezelschap krijgen van een BMW E36, E46 of E39 Touring (net waar een mooie van te krijgen is) als daily.

Ik heb het altijd al leuk gevonden om mijn (en andermans) auto's zo mooi mogelijk te poetsen en waxen, maar wil nu een stapje verder gaan in het detailen.
Momenteel bestaat mijn volledige assortiment poetsproducten uit de Meguiars producten die handmatig verwerkt kunnen worden. Ik gebruik op dit moment de volgende producten: Meguiars Ultimate wash, Quick clay kit, Ultimate polish, Deep crystal paint cleaner, NXT tech wax, Gold Class carnauba wax, Trim detailer en Fabric interior cleaner.

Dit assortiment aan poetsmiddelen wil ik binnenkort gaan uitbreiden met een (of misschien meerdere) DA polisher en bijbehorende accesoires.
De hobby auto is heel hard toe aan een nieuwe laklaag. Het ding is 22 jaar oud en dat is te zien. Technisch is inmiddels alles vervangen (onderstelrubbers, schokdempers, draagarmen, anti-rollbars, vers blokje, nieuw rvs uitlaatsysteem van spruitstuk tot einddemper etc.), maar de lak zit vol swirls, krassen, steenslag, oxidatie etc. Ondanks dat het nog te zonde is om een potje Turtle wax aan deze lak te besteden is het wel een perfecte basis om het corrigeren en restaureren van lak onder de knie te krijgen. Waarschijnlijk gaat het ding komende winter naar de spuiter om een paar plekjes roest eruit te laten halen (de bij Honda liefhebbers bekende hoekjes van de wielkastrandjes achter) en hem volledig over te laten spuiten. Als hij dus mooi wordt van het polijsten is het leuk, maar als ik dwars door de lak heen ga maakt het me ook bar weinig uit, overgespoten wordt hij toch.

Ik heb al een hoop how-to's gelezen en instructiefilmpjes op Youtube gekeken. De filmpjes van Larry Kosilla (van Drive Clean/Ammo NYC) vind ik echt te gek! Zo zou ik het ook willen kunnen!
Ik hoop hier wat ervaringen, tips en adviezen te vinden over welke apparaten en materialen aan te raden te zijn en hoe deze te gebruiken.


P.s. Op de een of andere manier kan ik geen onderwerp plaatsen zonder een opiniepeiling te selecteren. Is dit normaal?
 
Welkom EJ2..NH... Tja... Welkom. :p

Zoals je zelf aan aangaf heb je al veel verdiept in het detailen. Eerlijk gezegd vind ik de stappenplannen van Dibbuz superduidelijk en kan je na het lezen hiervan meteen aan de slag. --> LINK


Greetz
 
@Quantoxx: daar staan inderdaad een aantal zeer nuttige dingen tussen! Ik heb opzich al veel informatie gezocht en bekeken, maar wel heel handig om alles mooi op een rijtje te hebben en wat uitleg over aan te bevelen producten erbij te hebben.

Ik wil mij met name nog wat gaan verdiepen in welke aanvullingen ik moet gaan doen op mijn collectie poetsmiddelen. De eerste stap zal daarbij een DA zijn. Iemand suggesties? Ik vind goed belangrijker dan goedkoop. Ik ken mezelf, als apparaat X het beste is en ik zou nu apparaat Y kopen omdat die de helft kost dan koop ik apparaat X toch alsnog binnen een half jaar.