• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

El Cheapo bucket

RedCat

Detailing guru
15 nov 2009
7.704
190
Utrecht
Voor de aanloop naar deze test zie RedCat's [weird] collectionbits in het collecties gedeelte
De oplettende kijker ziet mogelijk dat de roosters nog iets zijn gezakt. Onder de schotjes is nu nog maar een 1/2 cm ruimte

Heavy Duty testje op de El Cheapo buckets.

Beetje ongekookte witte rijst en een klein handje zand van buiten onderin de emmer bij een liter of tien water. De rijst zinkt deels vrij langzaam, in het zand zat ook wat drijvend materiaal zoals grasjes en bladrestjes.

DSC05126.webp

Rijst en zand even onder het roostertje gespoeld. De rijst bleek al vrij snel niet meer mee te wervelen.

DSC05127.webp

Daarna een klein wit aardewerken schaaltje in de emmer gezet om de werveling te controleren.
Bij het roeren komt zand naar boven, maar ik wil natuurlijk weten hoeveel (je moet wat als je niet weet hoe het met een filmpje werkt).
Door het op te vangen heb ik een indicatie. IRL zal dat deel in theorie in de mitt blijven hangen, zo niet zinkt het onder het rooster.

DSC05128.webp

De eerste keer eens flink tekeer gegaan, met dit als resultaat.
Je ziet dat de verdeling van het zand vrijwel niet wijzigt, een teken dat de schotjes werken.

DSC05129.webp

Daarna een meer realistische situatie (rustige roerbeweging) nagebootst, ook nu een geringe hoeveelheid.

Maar niet noemenswaardig gezien de hele hand zand die zich onderin bevindt

DSC05130.webp

Ik heb nog een aanpassing in gedachten, daarover later meer

Auto was weg, dus andere keer IRL

Leuke test hans!

mooie opzet ook!

ik vind wel dat deze test meer aandacht verdient en ik denk dat hij die krijgt bij revieuws en testen onder een andere naam als "Bewijzing nut gridquard" :-)^
(even laten verplaatsen door een mod dus :cool )

even voor de duidelijkheid, het rooster is niet! de "key-feature".
de 4 verticale schotten onder het rooster zijn dat!
deze zorgen er voor dat er minder wervelingen ontstaan, waardoor het vuil blijft liggen!

Sorry voor deze vervuiling in je topic hans :cool

EDIT://
Te zien in het topic van hans, heeft zijn exemplaar deze schotten! echter zijn deze op bovenstaande foto's niet duidelijk te zien,
hier nogmaals de foto
DSC05120.webp

:cool

Emmer is stevig zat, zeker met het rooster erbij
Het rooster zit klem maar is er eenvoudig weer uit te halen voor het schoonmaken

Vandaag twee auto’s gewassen met Wolfgang Autobath. De auto van onszelf en die van buurman.

Twee emmers gebruikt en steeds de Monello mitt uitgeknepen, apart gespoeld en weer uitgeknepen.
Na afloop het resterende sop heel voorzichtig afgegoten en de emmer met schoon water opnieuw gevuld.
Daarna de test met het aardewerken bakje herhaald.

Eerst een foto van de rest van het sop, met het restje bezonken vuil.
DSC05171.webp

Daarna een foto van het bakje na een grove draaikolk in de bucket met “beerguard”.
DSC05174.webp

Lijkt mij een prima resultaat toe. Toch maar weer het nut van de gritguard of een "el chealpo" versie er van hefet bewezen.