• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

El Matador's Astra H GTC MY05

Juffer1

Detailing guru
Tester of Bling
27 okt 2008
3.135
193
46
Harderwijk
Vandaag heb ik de GTC van goede kenissen even snel tussendoor gedaan.

Er waren op de motorkap en het dak wat sporen van birddrops die waren ingevreten, daarnaast zat de auto onder de vervuiling.
Doel was om de Astra er weer even representatief bij te zetten, de hoeveelheid swirls te verminderen en het kleurverschil te reduceren.
De RDS'en waren niet zo'n probleem : tussen 6 en 12 maanden wordt de auto geheel strak gemaakt en overgespoten in een tot op heden nog onbekende kleur.


De auto bij aankomst (8.30uur) :
P1120110Small.webp


P1120111Small.webp


P1120112Small.webp


P1120113Small.webp


P1120115Small.webp


P1120116Small.webp



De auto eerst maar eens gewassen met een flinke (over)dosis Mequiars Hyper Wash :
P1120117Small.webp


Weinig wax meer te bekennen :
P1120119Small.webp


Wat lakdefecten geprobeerd vast te leggen :
P1120120Small.webp


P1120121Small.webp


P1120122Small.webp


P1120123Small.webp



Genoeg uitdaging dus : de spulletjes staan gereed om te beginnen :
P1120126Small.webp



Tijdens het polijsten heb ik ook wat foto's gemaakt. Echter blijkt nu bij thuiskomst dat die foto's beschadigd zijn (toestel te snel uitgezet ?)
Na het schoonmaken van de velgen als eerste de auto geclayed met Dodo Born slippery en daarna de auto opnieuw afgespoeld en gedroogd met de Delerium.
Polijsten is gebeurd met Mezzo op oranje, gevolgd door finale op wit en zwart. Na het polijsten heb ik na 15 minuten de gehele auto nog behandeld met Poorboy's White Diamond.
Na het aanbrengen van de glaze heb ik gekozen voor een Dodo wax, dit keer de Hard Candy.

Het eindresultaat :
P1120128Small.webp


P1120129Small.webp


P1120130Small.webp


P1120131Small.webp


P1120132Small.webp


P1120133Small.webp



En wat fun foto's :

P1120136Small.webp


P1120137Small.webp


P1120140Small.webp


P1120142Small.webp


P1120145Small.webp


P1120146Small.webp


P1120147Small.webp


P1120148Small.webp


P1120150Small.webp


P1120151Small.webp


P1120152Small.webp


En om rond 14:00uur af te sluiten : een Nicknamelessje :lol
P1120127Small.webp


Helaas is het niet gelukt om de Astra weer helemaal 100% strak te krijgen.
Reden daarvoor is dat er nogal wat lakdefecten zijn op met name de polyester delen die kaal zijn tot op de primerlaag.
Ook zitten er her en der wat krassen en steenslag plekjes die tot op de grondlak zitten


Gr. Arjan
 
Mooie auto Arjan:ja

Hoe ging het werken bij de voorbumper?, lijkt me een lastige om overal goed bij te kunnen komen.
 
Zowel de voor als achterbumper hebben zeer scherpe hoeken en inzetstukken van gaas.
Vooral bij de stukken waar het gaas zit is het goed oppassen, dat gaas werkt net als een kaasrasp en dat is niet echt bevoordelijk voor je pad's en je huid ;)
De hoeken kan je met de kompressor's en de DAP900 goed bijkomen, alleen voor de onderlip heb ik de D beugel moeten demonteren om overal met de machine bij te kunnen komen.
 
Mooi gedaan! Benieuwd welke kleur het uiteindelijk word, ik vind deze kleur wel leuk. :ja
Wat zijn uw bevindingen mbt de Dodo Hard Candy?
 
De auto heeft aan de bijrijderskant 4 jaar geleden helemaal in elkaar gezeten. Hierna is deze (custom made) bodykit eromheen gegaan en is de auto helemaal opnieuw gespoten. Daarbij zijn er 3 lagen blanke lag aangebracht (meet gemiddeld 225 - 250 micron rondom) om het verkleuren tegen te gaan.
Heel veel zin heeft dat volgens mij niet echt gehad, de lak verkleurd nog steeds licht.
Helaas heeft deze auto door de industriele omgeving waarin hij staat veel last van vervuiling (zand, stof, metaaldeeltjes) wat de staat van de lak ook niet echt ten goede komt.

De nieuwe kleur wordt zowiezo een metallic en geen uni-kleur meer. De reden daarvoor is ten eerste de verkleuring en ten tweede zijn krasjes hier ook minder snel zichtbaar op dan op de uni-lak.
Dat het een rood- tint wordt is al zichtbaar, alleen lopen de ideeen uiteen van brons/oranje achtig tot aan rood/zilver kameleon, het kan dus iedere kant nog op :lol


Wat betreft de wax : in eerste instantie zou ik liever voor de combi Wolfgang DGPS & Fuzion gaan, nadeel is dat ik dan de auto (te) lang moet hebben. De Hard Candy heb ik de afgelopen maanden nu bijna wekelijks gebruikt en bevalt prima.
Andere keuzes waren overigens de Rainforest Rub of Purple Haze.


Vindt de Hard Candy een zeer fijne (universele) wax om aan te brengen (eerlijk is eerlijk, de Fuzion gaat wel makkelijker maar die is dan ook 2x zo duur) maar het afnemen van de Hard Candy is ook redelijk easy off.
Wax is met deze temperaturen ook zo gecured (was in de zon met 20 minuten al zover).
In Februari heb ik deze wax ook op mijn bedrijfswagen (Megane) aangebracht, inmiddels een kleine 12 weken en 7500km verder en de wax zit er nog steeds ruim op.
 
Juffer1 Bedankt voor het uitgebreide antwoord, top! :-)^

Ps. flinke lakdikte, moet toch wel geruststellend werken: weten dat je een mooie marge hebt voor lakcorrectie. :ja
 
deze ziet er idd heel mooi uit !8-) 8-)
welke kleur gaat er dan over komen later??
heb net mijn nieuwe wagen en ga alles met het handje doen ,lijkt me zeker niet nodig om er al een dap op los te laten,later komt dit zeker bij m'n collectie!!(eerst wat sparen en ik zou graag tegen de winter een extra setje velgen willen , met wintersloffen natuurlijk)
groeten danny
 
Virus zei:
Ps. flinke lakdikte, moet toch wel geruststellend werken: weten dat je een mooie marge hebt voor lakcorrectie. :ja

Dat is natuurlijk allemaal relatief. Heb zelf nooi het nut ingezien van zo'n duur apparaat, Dennis heeft mij tijdens de rotary clinick wel helemaal overtuigd van het nut.

Je kan van te voren aan de hand van de waades nooit inschatten uit hoeveel micron de grondlaag, kleurlaag en blanke lak bestaat.
Aan de "schade" kant meet ik bij het achterspatbord bijvoorbeeld op enkele plekken zelfs waardes van boven de 900 micron }:)w
Heb voor de zekerheid maar even bij een spuiter dit laten nameten maar die waardes bleken dus wel te kloppen.
Wat je wel kan bepalen is hoe veel micron bij een bepaalde stap op dat paneel afneemt. Daaruit kan je dan concluderen wat je marges zijn.

Auto gaat straks uit de garage, was hem nog snel even met Wolfgang Auto-Bath en dan kan deze terug naar zijn eigenaresse (en eigenaar).
Die mogen vandaag zelf de binnenkant gaan aanpakkken met heun eigen spulletjes (natural look & NXT glass cleaner).
 
Ik vond de bumpers op de eerste foto's wat "overdone", maar op de latere foto's ziet het er in het geheel toch weer erg mooi uit. Die kleur is prachtig, nu het weer brandweerrood is!
 
Mooi resultaat, jammer van de auto. een GTC is een mooi model, nu hij de "petje"look heeft is er een stuk minder aan....
 
Erg mooi resultaat. Rood blijft een mooie kleur.

En als hij overgespoten wordt kunnen er direct fatsoenlijke bumpers onder,^^
 
Dank jullie wel voor de reacties !

Tja, die body kit... Of je vindt het schitterend of je vindt het foeilelijk - iedereen zijn / haar eigen smaak