• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Emmer voor grit guard: 15 liter of 19 liter?

tomatito

Detailing rookie
4 aug 2019
10
2
Hallo,

Ik wil 2 emmers kopen met grid guard en seal.

Ik twijfel tussen 15 liter (2 stuks 40 euro) en 19 liter (2 stuks 70 euro). Het verschil qua inhoud lijkt niet zo groot maar 4 liter is bijna 1/3 extra voor de 15 liter emmer.

Iemand een advies welke emmer te kiezen? Is 15 liter genoeg of is het beter om voor 19 liter te gaan?
 
Als ruimte geen issue is (bijv als de emmers achterin een kleine auto moeten passen) dan zou ik voor de grote gaan. Ik denk dat ik aan 15L voor de meeste auto's niet genoeg zou hebben
 
Ik zou voor de 19 liter gaan.
Mijn ervaring is dat ik voor de was emmer de 19 liter echt nodig heb wil ik met één emmer de auto wassen. Voor het spoel water, hoe meer hoe schoner.

Het is een eenmalige uitgave, gun je zelf het gemak van grotere emmers.
 
Het lijkt diep, maar de hoogte van het rooster gaat er nog af
Wel strategisch neerzetten, tillen en mee lopen is een klusje op zich
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
In navolging van alle eerdere reacties, die ik deel, heb ik gekozen voor 19 liter. Als ik was, kan ik gewoon lekker door doen.

Onderin de emmer de dirt locks voor het vasthouden van de rommel onderin de emmer. Deze zijn ong 5 cm hoog. Deze hoogte ben je al kwijt in je emmer. Om te kunnen soppen op de dirt locks vul ik de emmer tot de verdikking boven aan
Dan klotst het water niet direct over de rand.

Kort samengevat. Onderaan ben je 5 cm kwijt. Bovenaan ook. Je was sop in de emmer zal zakken, maar in de spoel emmer niet.

Maar als je thuis wast kun je vaker even vullen met kleinere emmer.

En die snapt grip handvaten direct mee bestellen;). Kost weinig veel plezier van.

Gr
 
Ik heb zelf 2 14 liter emmers. Eentje als wielen-emmer en eentje als spoel-emmer. Mijn was-emmer is wel 19 liter.
Wielen-emmer: 14 liter voldoet prima. Ruim voldoende inhoud voor alleen de wielen.
Spoel-emmer: 14 liter voldoet prima. Soms kiep ik er wel eens een sloot water uit halverwege het wassen van een auto. Geen probleem.
Was-emmer: hiervoor zou ik zeker de 19 liter nemen. Zelfs de 19 liter vul ik tijdens het wassen van een auto nog een aantal keren bij. Het zal eraan liggen wat voor washandschoen of "spons" je gebruikt. Ik vind het fijn wassen met een "dorstige" mitt of spons en gebruik dus veel water. (Ik was met Microfiber Madness Incredipads en die nemen veel water op).
+1 voor de Snappy Grip handvaten en zoals ook al aangegeven: Het is een eenmalige uitgave en je hebt er vele jaren plezier van.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Hier de 19L emmers, kleiner zou ik niet mee uit de voeten kunnen. De sop-emmer is altijd tot het rooster leeg bij mij. En dan doe ik alleen de lak maar met de sop-emmer. Voor de velgen gebruik ik nog een aparte emmer.
 
Zowel voor de spoelemmer als voor de sopemmer heb ik aan 14 liter meer dan genoeg. Daarbij wel aangetekend dat ik de auto standaard altijd al een pre-wash geef, en daarna afspuit, zodat ik al veel vuil kwijt ben voor ik een washmitt nat maak. Mijn Monello thick mitt is waarschijnlijk wat minder dorstig dan de Microfiber Madness van The Joy Of Detailing.

Daarnaast vind ik de Gritt Guard emmers met Gamma Seal nogal fors in gewicht om rond te sjouwen. (Andere emmer met deksel met dezelfde inhoud weegt veel minder dan de helft van de Gritt Guard als ie leeg is). Overigens zet ik mijn spoelemmer altijd op een vaste plek, en loop met de mitt even heen en weer. Als je dat gewend bent, vergis je je ook nooit meer in spoelemmer/sopemmer.
 
@Cordoba Ik heb de Monello Thick Mitt ook gebruikt maar ik heb deze doorgegeven aan de jeugd hier (stukje opvoeding ;)). Deze kan echt net zo veel water opnemen als de MFM Incredipad. Ik bedenk me nu dat het verschil misschien zit in het feit dat ik mijn mitt of spons bij elke keer dat ik deze schoon maak in de spoelemmer ook vrij grondig uitwring en dus telkens weer vrij droog terug in de was-emmer gaat. Dit verklaart wellicht waarom ik zo veel water gebruik.

Edit: ik doe ook altijd een prewash
 
  • Leuk
Reactions: Aficior en Cordoba
Ik gebruik tijdens het wassen riant water en verbruik dan zo'n 12,5 liter voor een 5deurs hatchback. Daarvoor neem ik een MM incredipad en die knijp ik op sommige panelen eerst uit en dompel hem dan weer in de wasemmer om aan de slag te gaan.

Vind het dus best opmerkelijk om te lezen dat hier en daar 19liter wordt gebruikt.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Bij het spoelen maak ik de mitt vooral goed schoon door te schrapen langs de gritt en bij veel fijn vuil (zand of fijner) doop ik een paar keer in de spoelemmer en knijp 'm dan redelijk droog. Zeker na een paar keer spoelen zit er ook sop in de spoelemmer en knijp m niet meer maximaal droog. Ander punt dat kan schelen: ik gebruik altijd beide zijden van de mitt voor ik ga spoelen, en als ik liggende delen ga wassen leg ik de mitt eerst op de lak (dak, motorkap), zodat er minder sop uit de mitt loopt, maar ik wel plenty water in de mitt heb om te wassen.
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Ik heb zelf de 15L emmers en vind die eigenlijk groot genoeg.
De was emmer is soms aan de krappe kant als ik de Microfiber Madness Incredipad gebruik in combinatie met een SUV (BMW X1).
 
Grote auto's is inderdaad een ander verhaal, maar ik doe maar weinig iets groters dan B-segment.
 
Bedankt voor alle reacties. Ik heb besloten voor 19 liter te gaan.

Toch nog een vraag voor de zekerheid. Ik neem altijd mijn eigen water mee naar de wasbox. Sluit zo´n seal ook echt waterdicht af en kan het tegen een stootje tijdens het vervoer?
 
Ik ben in het bezit van de meguairs grit guard emmers + deksel. Die is prima waterdicht en zijn prima emmers! 2 kleuren besteld, 1 voor de sop en 1 voor het spoelen. Zo is het altijd duidelijk welke voor wat is