• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Enorme swirls/krassen Chevrolet Captiva

blackscell2

Detailing trainee
1 apr 2017
5
47
Goedendag heren, hulp gezocht.
Captiva van een kennis heeft echt belachelijk veel swirls. Heb oudere Monello producten geprobeerd, de Inizio met een 5/5 cutting factor en pad. Volgens mij is de Monello over datum, 5 jaar oud.

Helaas letterlijk nihil correctie, 4 passes met gele pad en daarna de mezzo 3.5/5 cutting factor. Heb denk ik maar 15% correctie behaald.

Wat heb ik nodig voor deze taak?
20180623_154149.jpg
20180623_154401.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dit heeft niks met swirls te maken. Dit zijn gewoon dikke krassen.

En ik wil je balon niet kapot prikken... maar dr kans dat dit strak word lijkt mij erug sterk.

En goede test is om het paneel nat te maken.. als de krassen dan ontzicht worden is er nog hoop.

Als je nog Inizio heb dan zal deze ondertussen wel over datum zijn ja.. maar qua polijsten weet ik niet hoe serieus je die datum moet nemen. Het is geen eten ofzo.
 
Met polijstmiddel moet je af en toe de fles goed schudden en dan blijft ie vrij lang goed ,dat gezegd hebbende is 5 jaar idd best oud. Eens met Zluytr dat dit wel allemaal kleine (fikse) krasjes lijken.
Monello geel ... tja ik heb er niks mee al is wel duidelijk dat je te maken hebt met harde lak.
Ik zou de combinatie S3/sandwich spiderpad eens gebruiken om te kijken wat dat doet good Luck!
 
Ben het eens met de boys hierboven, zijn zo te zien het flinke krassen(geen swirls).

Je zou wat meer hits kunnen proberen met een nieuw product om te kijken wat voor effect dit heeft, maar ik vermoed dat dit eruit polijsten te veel tijd en product kost. maar is in geschat aan de hand van de foto’s.

Misschien dat je met wetsanden en polijsten nog ergens komt maar dit zou ik zelf niet doen als de ervaring er niet is.
 
Pfoeh, laat dat swirls maar achterwege inderdaad.
Eens met hierboven. Geen correctie kan aan heel veel zaken liggen, waaronder techniek etc. Maar met deze staat van de lak...

Ben wel erg benieuwd hoe iemand dat zo voor elkaar krijgt. Zelfs met door het bos rijden met de XC, red ik dat niet.
 
Ja dat dacht ik ook. Hij zei dat het komt door de wasstraat met spatlappen, denk echt dat het was krassen zijn. Deur alles zit onder deze krassen. De Inizio is net water geworden, dus deze is niet meer goed.

De Finale en Mezzo zijn nog wel degelijk een substantie, dus die kan ik wel gebruiken.

Als het nat wordt is het inderdaad wat minder zichtbaar. De krassen zijn niet voelbaar met de nagel.

Maar het lak is idd in erg slechte conditie.
Zal toch wel beter dan dit moeten kunnen worden?

Hierbij een foto van wat ik gepolijst had.
Het is wel wat minder, maar nog wel wat zichtbaar onder een lamp.
 

Bijlagen

  • IMG-20180624-WA0005.jpg
    IMG-20180624-WA0005.jpg
    41,9 KB · Weergaven: 259
Je zou een zwaardere combi kunnen proberen zodat je wat meer cuting factor hebt. Misschien Veloce op een wolpad ?

Heb hier zelfs geen ervaring met een wolpad, misschien bovenstaande jongens wel!
 
Laatst bewerkt:
Op die foto kan je niets goed zien, dus dat schiet niet op :D

Als de krassen niet voelbaar zijn, wat ik zeker wel dacht als ik de foto's bekijk, dan zou je nog wel resultaat kunnen behalen. Stap niet meteen over naar Wol en compounds, maar probeer eerst goed polijstmiddel in huis te halen en dan opnieuw dingen te proberen. (testspots)
 
Wat zouden jullie aanraden op dit met een dap500?

Eerst goede spullen halen, dan een testspot. Langzaam steeds iets grover/zwaarder gaan. Denk ook aan zaken als: is je techniek/snelheid goed, maak je pads voldoende schoon etc.
Als je zulke krassen van alleen de wasstraat hebt, zou ik niet zonder testspot de meest zware combi pakken en "als een wilde te keer gaan".
Tenzij je graag terug wilt naar de grondlak.;)
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr en Quantoxx