• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Enthousiaste beginner!

ELOCO78

Detailing rookie
24 mei 2019
5
15
Wat een geweldig forum. Ik rij een volkswagen polo pearl black, niet echt uitzonderlijk !
Tot nu toe heb ik altijd gebruik gemaakt van een wasstraat of carwash maar ik vind het mooi en leuk om er meer tijd voor te nemen.
En natuurlijk het beste uit te zoeken!
Helaas heb ik geen oprit dus het wassen van mijn auto kost me ook met plezier het wassen van de auto van bijv. pa of ma.
 
haha, tsja de foto van mijn echte auto komt pas als ik hem gewassen heb:) Nee had zo'n foto nog niet gemaakt en die van idd de huurauto wel!
Dank voor het enthousiaste welkom!
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw
Toch even een kort vervolg en hoop dat ik dat op de juiste plek post
Gisteren en eergisteren twee auto's (polo black pearl & zilveren toyota yaris) gewassen/gewaxed met:

-Dodo juice born2bemild
-Interieur met Poorboys APC & stofdoekjes wat wel perfect werkt
-gewaxed met Poorboys Natty's paste
-Ruiten schoongemaakt met oa born2b mild, glasreiniger en gecoat met Rain X
-Washmitt alclear gebruikt en glart ronde pads voor wac
-Veel stofzuigen:)

Mijn ervaring:
-De auto's zien er beter uit dan ever ( behalve aankoop dan) en erg blij en mijn moeder ook!
-Veel voldoening! Super producten met lekkere geur.
-Geweldige glans zowel op mijn auto als de yaris
-Wel veel last van opdroogvlekjes, elke keer wat wel irritant is en nu nog steeds teveel vlekjes
-Je ziet wel elke keer iets nieuws (vuil)dat beter kan
-Waxen ging echt snel
-Twee auto's is best veel:)
-Had gehoopt dat ik schuim kon sprayen met de karcher hogedrukreiniger (en toevoegingsunit) maar dat lukte niet

Mijn nieuwe aankoop voor de volgende keer:
-Poorboys world professional polish, ook om opdroogvlekken en kringen aan te pakken.
-Poorboys world wheel cleaner.


Grootste probleem/frustratie is toch de vele blijvende opdroogvlekjes en kringen dus als jullie nog tips hebben.
Maar ik zoek de tips ook op op het forum!
 
Tip voor het wassen tijdens deze zonnige, warme dagen. Wassen in de ochtend vroeg, of in de avond laat of in de schaduw. Auto goed nathouden en eventueel de auto nadien drogen met behulp van een drooghulp (hier gebruik ik wat 1:2 verdunde Poorboy's Spray&Wipe voor). Zo beperk je waterspots! :)
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Behalve bovenstaande tips (en eventueel een parasol gebruiken om de auto in de schaduw te houden) kun je ook een filter gebruiken om de kalk uit het water te halen (en dus droogvlekken te voorkomen).