• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaring glass polish

Marcel1973

Detailing guru
Tester of Bling
9 mei 2016
3.409
193
50
Nuland
Lotgenoten,

Voor de winterprep wil ik graag de ramen nog een keer goed schoonmaken. Daarna gaat de Rain-X erop. Normaal gebruik ik de Autoglym glass polish, maar wilde met de Glass Polishing Disc https://www.carclean.com/nl/product/Flexipads/Glass_Polishing_Disc_135mm_103058 de ramen doen. Daarvoor zoek ik een polish, want de autoglym gaat daarvoor denk ik niet werken en die wil ik eigenlijk voortaan voor de binnenkant gebruiken.

Ik twijfelde voor het schoonmaken tussen de Sonax Profiline Glass Polish https://www.carclean.com/nl/product/Sonax/Profiline_Glass_Polish_250ml_103988?o=pgMTAwNDk1
en de Nanolex Premium Glass Polish https://www.carclean.com/nl/product/Nanolex/Premium_Glass_Polish_200ml_102493?o=pgMTAwNDk1

Iemand ervaringen of betere tips??
 
Nanolex Glass Polish samen met een flexipads polijstpad. Werkt perfect!

dca0e1e8c18f9b8a529fd8c758a8790c.jpg
bd7f6afee3cbc002093198f423f73232.jpg
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Yep @M3fan een keertje.
Ik moest wat wennen aan de glaspad en de bolling van de Volvo-ruit. Ding klapperde er een paar keer goed overheen... dat was minder geslaagd.

Denk dat ik met totaal 4x3 erwtjes hele voorraam heb gedaan. Kan merken dat ie schoner is en de Rain-X heeft er ook baat bij.
Heb alleen de vervelende waterbaan, precies in ‘t gezichtsveld, er nog niet uit. Heb al nieuwe ruitenwissers, maar ergens...:confounded:

Specifiek iets weten??
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Yep @M3fan een keertje.
Ik moest wat wennen aan de glaspad en de bolling van de Volvo-ruit. Ding klapperde er een paar keer goed overheen... dat was minder geslaagd.

Denk dat ik met totaal 4x3 erwtjes hele voorraam heb gedaan. Kan merken dat ie schoner is en de Rain-X heeft er ook baat bij.
Heb alleen de vervelende waterbaan, precies in ‘t gezichtsveld, er nog niet uit. Heb al nieuwe ruitenwissers, maar ergens...:confounded:

Specifiek iets weten??

Wou gewoon de ervaring eens horen. Volgend jaar ben ik van plan om mijn "detail skills " eens wat te gaan uitbreiden en ik ben vooral overal goed aan het inlezen en informatie aan het vergaderen. Merk je een positieve invloed op de houdbaarheid van de rain-x? Ik heb de clearvue gebruikt maar die is ondertussen volledig er vanaf. Binnenkort maar eens opnieuw aanbrengen. Content van de Nanolex? Of zo u je toch een andere polish verkiezen volgende keer?
 
De Rain-X zit er denk ik weekje of twee op.
Heb hem/haar alleen aangebracht toen het erg koud was. Misschien iets te snel met water en doekje erover heen gegaan.
Doe volgende wasbeurt weer een laagje erover. Heb in een onbewaakt ogenblik nog een flesje bestelt, terwijl ik nog maar halverwege was...

Gebruikte hiervoor de Autoglym glass polish, die doet het ook goed. Heb wel het idee dat de glass polish van Nanolex het nog beter schoon krijgt in combinatie met de glasschijf.
 
De Rain-X zit er denk ik weekje of twee op.
Heb hem/haar alleen aangebracht toen het erg koud was. Misschien iets te snel met water en doekje erover heen gegaan.
Doe volgende wasbeurt weer een laagje erover. Heb in een onbewaakt ogenblik nog een flesje bestelt, terwijl ik nog maar halverwege was...

Gebruikte hiervoor de Autoglym glass polish, die doet het ook goed. Heb wel het idee dat de glass polish van Nanolex het nog beter schoon krijgt in combinatie met de glasschijf.
Das goed om te weten. De Nanolex hou ik in gedachten!! Bedankt hoor!
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973