• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaring/mening over deze lakdiktemeters

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
38
Hasselt
Hoi iedereen,

Na wat surfen heb ik volgende lakdiktemeters gevonden. Omgerekend heb je goedkoopste voor 43€ en duurste 86€.
Heb al verschillende filmpjes gevonden waar mensen deze gebruiken. Het enige grote nadeel is dat de goedkoopste enkel per 10 micron meet. Dus : 10 - 20 -30 en verder. De duurdere meet wel tot 0,1 maar is ook bijna dubbel zo duur met de verzending.

Nu wilde ik graag jullie mening horen. Ik twijfel een beetje maar het prijsverschil is wel behoorlijk met een Paint Detective. Aan de andere kan, een ruwe schatting van laktdikte is naar mijn mening nog altijd beter dan geen. Stel, je meet 80 dan weet je dat de Rotary er niet aan te pas komt.



Hieronder even het linkje (heb dit ook reeds gepost op AD)

De Duurste
http://www.ebay.com/itm/CEM-DT-156-..._Automotive_Tools&hash=item41754da9ad&vxp=mtr

De Goedkope

http://www.ebay.com/itm/DIGITAL-PAI..._Automotive_Tools&hash=item4166a897c3&vxp=mtr

Grtz

Stephan
 
Wil je zekerheid en precies weten waar je aan toe bent voordat een begin wordt gemaakt dan wellicht de duurdere nemen?
Dat is natuurlijk wel de essentie van een dergelijke meting, anders kun je ook wel een mechanische kopen voor 20 euro.. om grofweg te zien of er heel weinig lak, 1 laag of 2 lagen op zitten.
Hoeveel verschillende auto's doe je op het drukste moment, als het alleen je eigen auto's zijn dan zou ik ook wel voor een goedkoper alternatief gaan.
Bedenk wel dat je met een goedkope dus niet duidelijk het verschil op een aantal spots kunt meten(5 spots rondom kras).. best belangrijk als je net een paar krassen weg wilt krijgen met harde pad en agressief polijstmiddel.
Gaat het om wat bijhouden(swirls, hologrammen) dan durf ik je niet te zeggen of je het perse nodig gaat hebben, aangezien je waarschijnlijk alleen milde en lichte behandelingen toepast.
Ben geen expert, misschien dat een ander erbij zweert en nooit zonder kan.
 
Zelf heb ik een paintdetective (http://www.paintdetective.com/) gekocht via Ebay.
Meter zit in een mooi kunstof koffertje met ijkplaatjes en meet per micron.

Ik gebruik hem op iedere "vreemde" auto en als ik met de Rotary aan de slag ga ook na iedere hit.
Overigens heb ik die prijs er al uit toen mij gevraagd werd een kofferbak aan te pakken waar ik op 78micron uitkwam.
Je zal er net even je Rotary opzetten met een stevige combi.

Ook heb ik hem meegenomen bij het kopen van een andere auto, en veel vrienden komen er bij het zoeken naar een andere auto ook om vragen.

Meter is nu 2 jaar in bezit en werkt uitstekend voor het werk wat ik ermee doe.
 
Helemaal eens met Juffer. besparen op een lakdiktemeter is geen goede besparing. Meten in stappen van 10 micron heeft naar mijn mening helemaal geen nut. Zelfs in mijn grofste acties met wetsanden en rotary heb ik niet meer dan 7 a 8 micron weggehaald.
Mijn keuze zou weer de Paintdetective PD8 zijn.
 
Dat zijn wel even andere prijzen ja... Maar het komt er dus op neer dat de 2 bovengenoemde eigenlijk waardeloos zijn? Opzich heb ik wel intresse in een lakdikte meter maar €250 is me dan wel wat aan de hoge kant.
 
Op paintdetective is het €233 voor een pd8 met levering. € 457 voor 2, €677 voor 3.

Voor een groupbuy doe ik mee!
 
Euh Joos, had jij niet een Shinex cadeau gekregen? Kijk als je op dat niveau zit moet je wel een beetje in een vergelijkbare klasse blijven met de rest van je gear.
Overigens heb ik de mijne van een groupbuy op een Engels forum, de laatste CarClean groupbuy van PD's is volgens mij al van een jaartje of vier geleden.
 
Ik vraag me af waarom dan de volgende lakdikte meter niet goed zou zijn:
PT-8 is een heel stuk goedkoper (89,99 $!!) en meet ook in stappen van 1 micron (tenminste is in te stellen op óf stappen van 10 mu, of stappen van 1 mu)

Zie ik bij dit alternatief iets over het hoofd?
 
Blinque;348388 zei:
... anders kun je ook wel een mechanische kopen voor 20 euro..
Dure schroevendraaier is dat :roll

@Cordoba; Die PT8 komt van dezelfde leverancier als de goedkope die Stephan noemt
Zelfde module, ander doosje.

Eens met BP, als je serieus aan de slag gaat neem je de bewezen PaintDetective
Paneeltje spuiten is net zo duur. Ook de auto van een ander is het waard
 
BlackPassat;348405 zei:
...........Carclean.com groupbuy van PD's is volgens mij al van een jaartje of vier geleden.

Zou het zinvol en mogelijk zijn een groupby op te zetten? Ik heb alleen geen idee hoe ik zoiets op zou kunnen zetten.
 
@ Cordoba, deze had ik over het hoofd gezien. Lijkt me eig ook een goed toestelletje. Ik ga afwachten tot de eindejaarpremie in huis is en dan ga ik meter proberen die cordoba aangeeft. Ik ken iemand met een paint detective. Dan zal ik dezelfde plaatdelen meten met de dure en goedkope. Als deze hetzelfde zijn zou hij correct moeten meten...

Natuurlijk zal ik de ervaring delen:grinning: .

Grtz
 
Stem het even af met Tim, ik denk dat je gerust een groupbuy op kunt zetten maar ik twijfel of Tim/carclean hierin een rol zou willen spelen.
 
Volgens mij is dat al eens ter sprake geweest. De conclusie was toen dat CC er geen "brood" in zag.
 
We krijgen geen eens contact me ze. Meerdere keren geprobeerd om te kijken of we ze op kunnen nemen in het assortiment maar kennelijk hebben ze geen extra verkopen meer nodig.
 
  • Leuk
Reactions: Jos911
Ik heb begrepen dat ze het niet als extra verkopen zien
Daarbij komt dat als ze aan groupsbuy korting gaan doen, dat toe kan nemen
En sommige aanbieders hebben dat niet nodig en zien daar dan ook vanaf
Wie voor dat geld een echte wil koopt hem toch wel ...