• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaring met extractor EXTRA 2000?

woutervannierop

Detailing rookie
2 apr 2013
2
0
Na de fora over de extractors te hebben gelezen ben ik overgaan tot aankoop van de Extra 2000 extractor.
Vanavond heb ik hem uit de doos gehaald en in elkaar gezet. Er zitten diverse hulp- en opzetstukken bij dus volgens mij ruim voldoende mogelijkheden.
Omdat de handleiding alleen in het Duits is (niet in NL) ben ik erg benieuwd wie er ervaring heeft met deze machine en mij (en anderen) hiervoor wat tips voor gebruik kan geven.
Alle info is welkom.
:)
 
Ik heb zelf ook een extra 2000 aangeschaft laatst, en inderdaad. De handleiding houdt te wensen over...

Wat ik er uit begreep was dat je bij het zuigen het filter en de stofzak moet laten zitten. En bij het water zuigen al die zooi er uit moet.
Verder is het een beetje puzzelen met de montage van die slangen, maar daar kom je wel uit.

Verder is dat schoonmaak middel wat er bij geleverd wordt nog net niet gelijk aan kraanwater.. Je kunt het er dus wel ingooien, dan ben je er maar vanaf. Maar verwacht er geen wonderen van.
 
Ik heb de extractor vanavond even geprobeerd op onze met tapijt beklede trap en alles lijkt goed te werken.
In de handleiding staat volgens mij dat wanneer je gaan natzuigen met reinigingsvloeistof dat je dan het oppervlak eerst in moet nevelen en daarna met de nevel aan moet gaan natzuigen.
De reinigingsvloeistof circuleert dan in de zuigmond. Is dit de goede manier? De vloeistof lijkt dan nogal snel op te gaan (0,5L voor 1 traptrede)
 
@woutervannierop: doe even een mailtje ( info@Carclean.com ): grote kans dat ze je van A tot Z wel op weg kunnen helpen daar dit product destijds ook in de webshop te verkrijgen was

In elk geval moet de stofzak er uit bij nat- en extractorgebruik.
Je kan ook lauw water in de reinigingspoelbakreservoirgeval doen, het te bewerken gedeelte insprayen met schoonmaakmiddel en dan met het lauwe water gaan extractorren ( OMG wat een scrabblewoorden )
 
@mk-us Zo doe ik het dus ook. Te behandelen oppervlak insprayen met (niet schuimend) reinigingsmiddel en in het tankje van de extractor lauw/warm water om te kunnen "spoelen". Anders ben je naar mijn idee aan het spoelen met reinigingsmiddel.
 
Iemand idee wat het kan zijn??
Wil de bank,gaan reinigen en alles,aangesloten.
Maar de watersproeier spuit geen water?
Alle slangen gecontroleerd en geen verstopping..
Motor hoor ik wel brommen maar gebeurt niks??
Hoop dat iemand mij hierbij kan helpen
 
Lekkende koppeling, of koppeling niet goed ingeklikt?
Hoe staat de knop om tussen schoon water en sop te kiezen, en zit er in beide reservoirs vloeistof?