• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaring Winterbanden

GdV42

Detailing rookie
7 jul 2009
397
0
Beste forumleden,

Ik wil bij deze mijn ervaring met de Fulda Kristal Montero winterbanden nog met jullie delen. Ik heb deze vorig jaar aangeschaft. Ik had hiervoor een C4 Picasso met Conti 830 winterbanden en had dus reeds ervaring met een goed stel wintersloffen.

Ik zat dus nog wel te twijfelen of ik weer voor de conti's zou gaan of voor de iets goedkopere Fulda's. Uiteindelijk toch voor de portemonee gekozen met de wetenschap dat ze goed uit de test gekomen waren.

Wel ik ga het niet langer rekken, de Fulda's voldoen echt uitstekend. De afgelopen twee weken hebben ze zich mogen bewijzen. Ik ben zaterdag de 4e februari van zoetermeer heen en weer naar Hardegarijp (vlak bij Leeuwarden) gereden door een wit winters landschap. Even heen en weer over de Afsluitdijk. Mijn zoon had die nog nooit gezien en dus ook natuurlijk even een bakkie chocolademelk en een patatje op Het Monument halverwege de Afsluitdijk. Genoten van een bizar noordpoollandschap...geweldig.

Laat duidelijk zijn dat ik die 410 Km niet gereden had zonder winterbanden. Sneeuw, ijs, pekel...alles gehad. En ik kan niet anders zeggen dat die Fulda's geweldig veel grip geven en controle. Daarnaast natuurlijk ook ritjes gemaakt rondom Zoetermeer en de randstad, ook door mijn vrouw heen en weer naar Utrecht. De ervaring van ons beiden is uiterst positief.

Dus beste mensen die Fulda's daar zijn we heel tevreden over. Ik wil deze ervaring toch even met jullie delen omdat ik een paar maanden geleden jullie om advies heb gevraagd en het dan wel zo prettig is als je nog eens terugleest of de aankoop ook zijn waarde heeft bewezen.

Groeten GdV
 
Fulda is wat winterband goed zelf op de fiat panda vredestein snowtrack maar die maken wel herrie.

Op mijn werkbus heb ik hankook gekregen en eerlijk is eerlijk ze zijn goed ,dit terwijl ik het niet verwachte en zo iets had jaja ze zijn rond en zwart.

Eerst had ik marconi banden op de bus ,maar dat was echt een drama of je op een luchtbed rijd.
 
Ik heb ook al enige jaren Fulda Kristal Montero's onder mijn SUV zitten en ben goed tevreden. Ik weet dan ook niet hoe andere winterbanden rijden heb ik nog niet uit kunnen proberen.
Het enige van winterbanden vind ik dat ze iets meer geluid maken op regen asvalt en daarom ben ik blij dat binnenkort mijn zomerbanden weer eronder gaan met mijn mooie velgen................


gr
 
Fulda is gewoon Goodyear. Redelijke banden maar afgezien van goedkope chinese banden zijn er geen slechte banden meer. Het verschil is tegenwoordig heel klein, aan de andere kant kan een halve meter je leven redden.

Heb zelf met heel wat banden gereden en Continental en Michelin staan toch echt bovenaan. De Michelin Alpin A4 is wat mij betreft de absolute winnaar. Geen band die zo goed is, allround op alle punten. Geweldige grip op alle ondergronden in alle omstandigheden, bijna hetzelfde verbruik en absoluut niet het gevoel dat je op winterbanden rijdt (zoals bij de Snowtrac's van Vredestein).

EDIT:

1 ding nog, de totale oppervlakte van alle 4(!) je banden bij elkaar opgeteld is 1 A4'tje. Of je nu 305 bandjes hebt of 175. Grootste invloed op oppervlakte is gewicht van de auto en de bandenspanning. (alleen de vorm veranderd, oppervlakte bijna niet.)

Best knap toch, dan 1 A4'tje rubber die 1500 kilo de bocht doorkrijgt met 140...
 
Deze nog eens van onder het stof halen...
Heb afgelopen winter op de 1-reeks ook Hankook winterbanden gelegd en heb er geen spijt van gehad. Had meer last van schuiven na het wisselen van de hankooks naar de Bridgestone Potenza ster banden van BMW zelf...