• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaringen met een extractor

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.674
200
Berkel en Rodenrijs
Hi,

Wie heeft er ervaring met een extractor? Een extractor is een soort stofzuiger die eerst vloeistof uitspuugt om het vervolgens weer op te zuigen.

Ik weet dat Cees (Goku3) zo'n ding heeft, maar hoe groot is zo'n ding en hoe werkt 't? :weetniet
 
Dennis heeft er 1 toch? Die zoog zelfs stukken uit de garage :grinning:
Of heb ik 't mis...zou kunnen x-]

Gr. Rudi
 
Da's net zoiets als een meubel- c.q. tapijtreiniger toch? Op zich werken die dingen wel goed, maar ben altijd wat huiverig om zoiets in de auto te gebruiken i.v.m. het vocht.

Heb er wel goede ervaring mee met tapijten, maar niet met gebruik in de auto. Ik wil er nog wel een keer de matten mee doen, maar wel dan buiten de auto... ;)
 
ik heb een extractor en dat is echt super
DSCF0217.jpg


DSCF0229.jpg


DSCF0232.jpg


dit kwam van twee stoelen en de hemel voor.

je spuit vloeistof in de bekleding en zuigt het daarna gelijk weer op
 
iggy zei:
ik heb een extractor en dat is echt super

dit kwam van twee stoelen en de hemel voor.

je spuit vloeistof in de bekleding en zuigt het daarna gelijk weer op

Maar kan zoiets geen kwaad met stoelverwarming en andere elektrische onderdelen? Heb zelf bijvoorbeeld stoelen en achterbank waar echt alles elektrisch verstelbaar is... :confused:

Voor tapijt lijkt het me wel super...
 
Heb ook wel een alleszuiger gehad op de boot, was ideaal, alleen die spoot geen vloeistof...

Even op 'alleszuigers' klikken voor andere modellen. ;)
 
ik heb een Lloyds...heb hem nog niet kunnen gebruiken:confused:

zal kijken of ik dit weekend een repo kan maken, immers de firebird kan wel een intern schoonmaakbeurtje gebruiken:grinning:
 
Sven S8 zei:
Heb ook wel een alleszuiger gehad op de boot, was ideaal, alleen die spoot geen vloeistof...

Die met dat gezichtje ook niet volgens mij. Als ik het goed begrijp spuit je iets op de bekleding, en dan met de alleszuiger zuig je het weer op. Of begreep ik het nou verkeert.

Als ik het goed heb zijn dit extractors:

http://www.sparkleauto.com/extractors.html#prep20-110


Edit: Overigens best een aparte site...Kijk je bij was kits, zie je meguiars spullen...ook de wasmitt...staan er ook3 dikke sponzen bij...

(uit betrouwbare bron heb ik begrepen dat sponzen no-go's zijn...:-" )
 
dovdmeer zei:
Sven S8 zei:
Heb ook wel een alleszuiger gehad op de boot, was ideaal, alleen die spoot geen vloeistof...

Die met dat gezichtje ook niet volgens mij. Als ik het goed begrijp spuit je iets op de bekleding, en dan met de alleszuiger zuig je het weer op. Of begreep ik het nou verkeert.

Zijn er twee van, de ene is een extractor, de andere een alleszuiger. Check maar even achter dat linkje... ;)

Je hebt ook zwaardere, zoals die achter jouw link. Maar voor incidenteel of particulier gebruik heb je m.i. geen industrieel apparaat nodig...


Sponzen zijn ook een no-no, of je zou die 'The Bone' moeten nemen waar Tim het elders over had. Die heeft ook weer een dikke vacht van microvezels...
 
Sven S8 zei:
iggy zei:
ik heb een extractor en dat is echt super

dit kwam van twee stoelen en de hemel voor.

je spuit vloeistof in de bekleding en zuigt het daarna gelijk weer op

Maar kan zoiets geen kwaad met stoelverwarming en andere elektrische onderdelen? Heb zelf bijvoorbeeld stoelen en achterbank waar echt alles elektrisch verstelbaar is... :confused:

Voor tapijt lijkt het me wel super...

elektrisch verstelbaar is geen probleem misschien de stoelverwarming maar zo nat wordt het ook weer niet hoor.

aan mijn zuigmond zit een hendel die kan je indrukken dan spuit er vloeistof uit in de bekleding via een speciaal mondstuk en stukje verder zit het "zuig"gedeelte en die zuigt de vloeistof weer op.

de george is wel voor regelmatig gebruik maar niet voor grote kantoorpanden de hele dag, dan gebruik je logischerwijs ook een apparaat van een paar duizend euro.

heb nog nagevraagd bij de schoonmaak groothandel en daar zeggen ze dat extractie nog steeds de beste methode is om te reinigen, tapijt en bekleding.:d
 
iggy zei:
aan mijn zuigmond zit een hendel die kan je indrukken dan spuit er vloeistof uit in de bekleding via een speciaal mondstuk en stukje verder zit het "zuig"gedeelte en die zuigt de vloeistof weer op.

de george is wel voor regelmatig gebruik maar niet voor grote kantoorpanden de hele dag, dan gebruik je logischerwijs ook een apparaat van een paar duizend euro.

heb nog nagevraagd bij de schoonmaak groothandel en daar zeggen ze dat extractie nog steeds de beste methode is om te reinigen, tapijt en bekleding.:d

Thanks!

Er zit neem ik aan een tank in voor schoon water + reinigingsmiddel en een vuilwatertank?

Kennis van me had ooit een Multivac, ongeveer ter grootte van George, is dat nog wat?
 
Ik zag op het Belgische Meguiars forum dat iemand een Tornador heeft aangeschaft. Dit apparaat moet op een compressor worden aangesloten.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

werkt dus als volgt:
-in het reservoir doen we (natuurlijk) all purpose cleaner (ev. carpet cleaner).
-we sluiten de Tornador aan op de compressor. We hebben wel een sterke compressor nodig omdat we ongeveer een 8 bar werkdruk nodig hebben.
-vervolgens zetten we het hendeltje links van de Tornador naar boven en beginnen we met de dakhemel, stoffen zetel,... in te spuiten. het spiraaltje in het midden van het 'teutje' zorgt ervoor dat het product heel goed wordt verdeeld.
-dan laten we het product even inwerken.
-vervolgens zetten we het hendeltje links van de Tornador horizontaal zodat er geen product meer uit het reservoir kan worden gespoten. Dan gaan we het bewerkte 'item' als het ware droogblazen en dit is nu het mooie: door het spiraaltje blazen we langs de ene kant droog en tegelijkertijd voel je dus centraal een zuigkracht! Het vuil wordt dus maw opgezogen in de (teut). Op foto 2 zie je dat ook duidelijk.

Ik snap nog steeds de werking niet... :weetniet

Patrick
 
Thanks!

Die Tornador lijkt me wat groot om binnenin mee aan de slag te gaan? Ik gebruik binnen een Swiffer Duster voor mijn dashboard, daar kan bijna niets tegenop!
 
Tim zei:
Thanks!

Die Tornador lijkt me wat groot om binnenin mee aan de slag te gaan? Ik gebruik binnen een Swiffer Duster voor mijn dashboard, daar kan bijna niets tegenop!

Die werkt idd super!!:)^
Ligt std in de auto :D
 
Tim,

Als ik hem zo zie, heeft ie dezelfde afmeting als de Gilmour Foam Gun?

Enkele filmpjes:


Na wat filmpjes te hebben gekeken, lijkt het me dat je er geen dieptereiniging mee kan doen zoals met een extractor zoals Iggy die heeft.

Een dikke no-go dus :bad

Patrick
 
Lijkt mij ook een beetje een gadget. Schoonblazen kun je met elke compressor, en de zuigkracht van zo'n ding kan m.i. niet bar veel zijn...

Kun je beter een extractor kopen...

Die gast in dat 1e filmpje is trouwens knettergek... Al dat vocht onder druk over de elektronica heen... :roll