• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaringen nuke guys gamma dryer droogdoek

Redhouse

Detailing chief
8 feb 2022
379
98
43
Hendrik-Ido-Ambacht
Hallo allen,

Sinds kort heb ik de gamma dryer droogdoek (50x80cm) van nuke guys in mijn bezit.
Ik had al MFM dry me crazy (60x40cm) in mijn bezit maar wilde iets grotere 2e droogdoek.
Ik zag dat er weinig reviews waren over deze doek, dus dacht zal mijn ervaringen delen.

De doek heeft lange twistloop achtige vezel, die water opslupt maar toch licht over lak blijft glijden. Helemaal super dus.

Waar MFM zwaar wordt als die natter wordt, blijft droogdoek van nuke guys makkelijk over lak glijden. Nu gebruik ik altijd wel drooghulp, maar heb je dus eigenlijk niet / minder nodig. Glijdt zonder ook nog prima denk ik.

Met 1400 gsm neemt de doek bizar veel water op. Je droogt makkelijk 1 auto en met goed afspoelen ook nog 2 middenklassers. Erg fijn als je tijdens detail meerdere keren moet drogen of 2 auto's moet wassen.

Je moet wel goed centrifugeren anders blijft doek lang nat. Maar met 1400 toeren haal ik meeste water er wel uit.

Nu liep bij 1e keer wassen (alleen deze droogdoek) wasmachine in beveiliging omdat die te zwaar was en trommel dus uit balans was. Goed uitgewrongen en toen ging het wel. Keer daarna toen ik meer doeken in wasmachine had was gewicht beter verdeeld en ging centrifugeren wel gewoon goed.

Ik heb in deze doek mijn favoriete doek gevonden (gebruik nu als hoofddoek), zeker voor de prijs zeker het proberen waard (als je nog op zoek bent naar goede doek)
 
Ik heb hem ook. Tevens mijn eerste doek samen met 1 van detailrs. Ik vind ze allebei fijn maar ben nog een beginner.