• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaringen Poorboys SSR lijn

EJ2NH503P

Detailing guru
14 jan 2016
671
148
35
Ik heb niet altijd de mogelijkheid om in de schaduw/op koud plaatwerk te polijsten. Nu lees ik dat de Poorboys SSR lijn daar wel bruikbaar voor is. Wat zijn de ervaringen met deze middelen? Niet alleen in de zon/warmte, maar vooral ook qua slijpgraad en afwerking.
 
Polijsten in de zon en op heet plaatwerk is nooit een goed idee. Ook niet met middelen die er tegen zouden kunnen. :)

Een simpele partytent doet al wonderen. Helemaal de EZup modellen.


Greeeetz
 
Op de Civic van mn vriendin lukte het best aardig met ssr 2 en ssr 1 in de volle zon. Mooi afgewerkt, maar had het idee dat het redelijk stofte.

Verder leek het alsof ik het niet zo lang door kon doorwerken als bijvoorbeeld scholl S3, maar dat komt waarschijnlijk ook door de warmte.

SSR 2.5 en gele monello pad afgelopen week op een Audi gebruikt, dat was niet echt een succes, niet grof genoeg, S3 deed meer maar moest ook zeker twee hits hebben.

SSR 3 vond ik verschrikkelijk, maar dat kon ook liggen aan dat het een vrij oud flesje was.

Over het algemeen vind ik scholl S3 en de monello lijn fijner werken in de schaduw en meer resultaat boeken in kortere tijd. Maar als je in de zon staat is het best prima werken met de SSR middelen.

Laatst ook in de zon Sonax EX 04-06 gebruikt, kan me niet meer herinneren hoe warm het toen was, wel onder de 20 graden, maar dat werkte echt heel erg prettig, praktisch geen stof en toch lekker door kunnen werken.

Dan als laatste nog de opmerking dat ik een paar weken geleden de nissan (zwarte lak) niet eens heb gewassen omdat het plaatwerk zo heet was dat je het niet eens kon aanraken. Dan werkt zelfs de SSR lijn niet ben ik bang en ga je toch naar een tent oid moeten kijken ;)
 
Ik heb afgelopen maandag de SSR1 gebruikt icm witte Monello pad op een zwarte Octavia, deels zon, deels bewolkt dus plaatwerk was niet heel warm. In het begin aardig wat stof, maar later leek dat minder te worden. Wat correctie betreft deed het heel weinig tot niets (maar dat had ik ook niet echt verwacht). Fles is wel een jaar of 2 oud, misschien speelt dat ook een rol.
 
In volle zon polijsten werkt sowieso niet echt lekker, maar ik vind monello en scholl beter in de zon werken dan poorboys ssr. De waxen van poorboys daarentegen zijn wel veel beter in de zon te gebruiken dan elke andere wax die ik gebruikt heb.