• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Esthetische vraag cq hulp nodig

mk-us

Detailing guru
6 jul 2009
4.997
133
53
Zwaag
@Mods: hem 'm even in de velgen&banden rubriek geplekt, indien elders noodzakelijk .... leef je uit

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Daar ik vanwege het van de week het spontaan naar snot gereden velg een andere moet aanpakken, heb ik een vraagje over wat ik zal doen.
Normaliter is alleen de buitenste rand en 10 smalle spaakdelen gepolijst en de rest is gespoten.
Nu twijfel ik of ik de tussenliggende delen ( tussen de 2 smalle spaken ( NIET tussen 5 grote spaakdelen zelf )) ook te gaan polijsten.
Zodoende lijken de delen groter cq in 1 gepolijst geheel.
Enerzijds zeg ik ja ( meer bling ), anderzijds zeg ik neer ( over de top / niet origineel meer )
Hier genoeg auto- en velgenliefhebbers dus vandaar mijn verzoek om er over te buigen en je mening er over te geven.

Onderstaande velgen zijn in mijn bezit ( bovenste van mij welk destijds al van de dood heb gered, onderste geleased van internet qua plaatje en is origineel )

Navigator1.webp

Navigator2.webp

Zekerheidshalve: andere velgen is een no-go .... dit zijn en blijven ze sowieso !

Alvast bedankt voor het meedenken en de input !

Ik zeg andere velgen! (oh nee, dat mocht niet!;) )

Mijn mening: gewoon hetzelfde maken, meer polijsten word teveel van het goede (niet meer in proportie), zo vind ik het veel stijvoller, zeker onder een zwarte auto.
Ben bang dat wanneer je de hele spaak zou laten glimmen hij wat te massief word, beetje te druk in het totaalplaatje, moeilijk te omschrijven..

Ennieweej, had ik al gezegd dat je beter andere wielen kunt kopen?:lol (Nee, geintje, dit staat perfect!)

Niet-polijsten.....origineel laten....staat wel netjes zo .
( je kan misschien de banden meer blingbling maken........ , ik ken wel iemand die daar iets voor heeft :-d )

Zeker niet dat extra deel polijsten: krijg je zoveel bling-bling dat de vorm van de spaken ook niet meer goed tot hun recht komen. Ik zou nog eerder het deel dat je nu overweegt om te polijsten juist zwart maken, zodat je extra contrast krijgt.

Eens met Cordoba. Zeker niet polijsten tussen de spaken, dat zou de velg "te zwaar" maken denk ik. Eventueel dat stuk wel (mat) zwart maken, dan komen de gepolijste spaken des te meer tot uiting. Maar origineel vind ik ze ook mooi.

@Eelco: in snap je stukje m.b.t. het 'massief'
@juffers: thx voor de bevestiging
@gsm: dank je voor je input ( mocht ooit zover komen weet ik je te vinden )
@IbizaSigno: Spijker op de kop, daar was ik nl ook een beetje bang voor; over de top cq hoog-sjonnie-gehalte
@Cordoba + Bruno: ook met dat idee gespeeld .... dan ook wel/niet tussen de 5 grote spaakdelen en/of de binnenzijde er dan bij ?

Even een kleine fotosjop:

Navigator3.webp

De reden waarom ik vroeg omdat ik een verchroomde set tegenkwam ( prijs gaat nergens over, maar dat is een ander verhaal ) en zodoende het idee:
152094829_3-velg-18-chromen-navigator-zetec-s.jpg

152094829_4-velg-18-chromen-navigator-zetec-s.jpg

Extra delen zwart twijfel ik heftig over, of dat mooi wordt. Je kunt de velgen natuurlijk origineel laten en met plasti-dip delen zwart maken, of anders een nu een goede velg pakken en met plastidip kijken hoe het er uitziet, als je een deel zwart maakt, of ook de extra delen erbij pakt. (Als je na een plasti-dip experiment zeker weet wat je wil, kun je het ook laten coaten.

Voordeel van plasti-dip is dat je altijd makkelijk terug kunt naar origineel

Ik zou zeggen helemaal Polijsten, Petje op en gezicht een beetje in de schmink, en gaan met die banaan:o)

Zou ze zo laten Marcus, is het mooist.

de delen die nu zilver grijs zijn antraciet spuiten wellicht? Dat is een mooi contrast met het gepolijste.

Maar het origineel vindt ik al erg mooi dus ik zou het lekker zo laten. Mooie dikke en opvallende velg zonder dat het té is.

Ofwel zo laten, dat is de veilige, brave keuze. Ofwel gaan voor het anthraciet maken van het niet-gepolijste deel (dat zou ik dan eerst proberen met bv. Plastidip). De volledig chromen/gepolijste versie is iets voor op een Amerikaanse kar of op een Honda DelSol van 92 bij wijze van spreken.

Petje is weer terug gebracht naar de Wibra .... ik ben eruit .... ga het lekker origineel laten
Bij dezen wil ik iedereen bedanken voor de input / gedachtegang !

@Mods: mag een slotje op wat mij betreft.

Gewoon standaard laten!

Grijs met dat gepolijst staat wel mooi :-)^

Ik zou ze persoonlijk niet zwart maken, dan worden de velgen te donker!