• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sugr_81

Detailing addict
12 apr 2016
339
70
43
Oost Vlaanderen
Inschuimen + velgen meeschuimen met Artico Magico Foam van onder naar boven spuiten en wachten tot het schuim is afgezakt en afspuiten met HD.
De overgebleven resten Bv insecten op de moterkap inspuiten met Bug Squash 2min wachten en afspuiten met HD.
De velgen inspuiten met Non Ferro 5min wachten en afschrobben + bouten en vervolgens afspuiten met HD.

2 emmersysteem met Grit Guard vullen met water 1 met koud water en 1 met warm water voor zeep.
1 Washmitt van Gyeon Smoothie voor de bovenkant.
1 Washmitt van Meguiars voor de onderkant (vanaf de dorpels)

Grondig afwassen en afdrogen met water Magnet van Meguiars of als optie met Gyeon Slikdryer.

Moteur gedeelte inspuiten met Engine Clean van Meguiars 2min laten inwerken en vervolgens afspuiten met tuinslang. Batterij gedeelte en gevoelige plaatsen afschermen.

Droogblazen met Vac'n Blo.

Engine Dressing opspuiten en met een borstel inwerken en afdrogen met een versleten oude doek (proper doek) oppoetsen.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me een goede volgorde. Mijn volgorde voor het schuimen/wassen is alleen wel iets anders, omdat ik behoorlijk hard water heb en snel last heb van kalkvlekken. Ik spuit dus eerst de velgen af, daarna maak ik die schoon en pas daarna schuim ik de auto in en was ik het koetswerk. Anders dan droogt het water soms al op de auto als ik nog met de velgen bezig ben.
 
Als je die stap 1 en 2 heb van Meguair's voor de motor ruimte, kan je stap 2 de dressing op een nog natte motor opspuiten. In laten trekken en daarna afdoen waar eventueel teveel aan product zit. Werkt erg makkelijk. Ik zou zelf ook even alles met een borstel inwerken na stap 1. De cleaner dus.

De 2 emmers kan je gewoon met warm of lauw water vullen. Wat jou voorkeur heeft. Met deze temperaturen misschien meer lauw.

En als laatste tip foto's van het eindresultaat
 
Inschuimen + velgen meeschuimen met Artico Magico Foam van onder naar boven spuiten en wachten tot het schuim is afgezakt en afspuiten met HD.
De overgebleven resten Bv insecten op de moterkap inspuiten met Bug Squash 2min wachten en afspuiten met HD.
De velgen inspuiten met Non Ferro 5min wachten en afschrobben + bouten en vervolgens afspuiten met HD.

2 emmersysteem met Grit Guard vullen met water 1 met koud water en 1 met warm water voor zeep.
1 Washmitt van Gyeon Smoothie voor de bovenkant.
1 Washmitt van Meguiars voor de onderkant (vanaf de dorpels)

Grondig afwassen en afdrogen met water Magnet van Meguiars of als optie met Gyeon Slikdryer.

Moteur gedeelte inspuiten met Engine Clean van Meguiars 2min laten inwerken en vervolgens afspuiten met tuinslang. Batterij gedeelte en gevoelige plaatsen afschermen.
Droogblazen met Vac'n Blo.
Engine Dressing opspuiten en afdrogen met een versleten oude doek (proper doek) oppoetsen.

kan er nog iets bij of eraf? is de volgerde, ok?
Graag jullie menig hierover.

Een 2 emmer methode en 2 washmitt methode. Je hebt je goed ingelezen. Netjes!
Motor gedeelde doe ik niet overdreven maar ik zie niks raars. Zelf pak ik een beetje APC met kwastje en doekje.
Het inschuimen zou ik niet perse wachten tot het is afgezakt. Bij heel warm weer heb je dan kans op indroging.
Ik spuit de boel in, ga dan de emmers vullen met water en shampoo en spoel dan de auto af. Zal dus +/- 5 minuten zijn.

Voor de rest een goed begin :cool:
 
Lijkt me een goede volgorde. Mijn volgorde voor het schuimen/wassen is alleen wel iets anders, omdat ik behoorlijk hard water heb en snel last heb van kalkvlekken. Ik spuit dus eerst de velgen af, daarna maak ik die schoon en pas daarna schuim ik de auto in en was ik het koetswerk. Anders dan droogt het water soms al op de auto als ik nog met de velgen bezig ben.
Hmm, laat me eens raden welke kleur je hebt, hoogglanslak zwart? Heb het zelfde probleem, vandaar dat ik mijn auto in de vroege ochtend was. Dan heb ik bijna geen problemen mee.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
 
Als je die stap 1 en 2 heb van Meguair's voor de motor ruimte, kan je stap 2 de dressing op een nog natte motor opspuiten. In laten trekken en daarna afdoen waar eventueel teveel aan product zit. Werkt erg makkelijk. Ik zou zelf ook even alles met een borstel inwerken na stap 1. De cleaner dus.

De 2 emmers kan je gewoon met warm of lauw water vullen. Wat jou voorkeur heeft. Met deze temperaturen misschien meer lauw.

En als laatste tip foto's van het eindresultaat
Bedankt voor de Tip om na het afspoelen direct met Engine dressing te mogen kuisen en te borstelen.
Over foto 's mag je zeker zijn dat ik die zal posten

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
 
Een 2 emmer methode en 2 washmitt methode. Je hebt je goed ingelezen. Netjes!
Motor gedeelde doe ik niet overdreven maar ik zie niks raars. Zelf pak ik een beetje APC met kwastje en doekje.
Het inschuimen zou ik niet perse wachten tot het is afgezakt. Bij heel warm weer heb je dan kans op indroging.
Ik spuit de boel in, ga dan de emmers vullen met water en shampoo en spoel dan de auto af. Zal dus +/- 5 minuten zijn.

Voor de rest een goed begin :cool:
Bedankt! Voor het Compliment doe mijn best.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
 
@Sugr_81 Nee, geen zwart, maar metallic grijs. Niet zo zichtbaar, maar zichtbaar genoeg om ergerlijk te zijn.
Now, dan ben ik er serieus ernaast ik heb echt serieus problemen met mijn zwarte lak. Wat ook logische is natuurlijk. Ik haat Waterspots vandaar dat ik er voor 100% me der tegen verzet.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
I