• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even kennismaken

ricotik

Detailing rookie
10 mei 2018
6
2
Deurne (Noord-Brabant)
Goede avond cleaners,

Mijn naam is ricotik, ik kom uit Deurne (Noord-Brabant) en ben nu nog 28 jaar. Ik heb me zelf aangemeld nadat ik swirls en holograms heb op mijn nieuwe auto. Ik heb diverse topics op dit forum gelezen en Spray & Wipe gekocht bij Carclean om te kijken of ik de hologrammen kon verwijderen. Helaas is me dit niet gelukt, vandaar dat ik op zoek ben naar een oplossing. Daarnaast wil ik vanaf heden mijn auto zelf cleanen om dit soort praktijken te voorkomen in de toekomst.

Mijn eerste ervaring dus:

Een nieuwe auto gekocht bij een erkende Peugeot dealer. Hartstikke mooi, strak in het lak, glansde van alle kanten. Ik heb er een anderhalf maand mee gereden en vond het toen wel tijd om hem te wassen. Van mijn collega's had ik vernomen dat er een goede wasstraat in de buurt zit waar ze je auto eerst handmatig afspoelen. Ik had me vorige auto's nog nooit door een wasstraat gereden dus ik dacht ik probeer het ook een keer :). Nadat ik me auto door de wasstraat had gereden en deze droog was zag ik in de zon aan beide kanten van mijn motorkap flinke hologrammen :worried:. Vanaf dat moment ben ik op internet gaan researchen en ben ik gaan begrijpen wat het mogelijk kan zijn. Ik twijfel nu alleen of ze komen door de wasstraat of dat de wax van de dealer eraf is gewassen en ze sinds dien zichtbaar zijn.

Vanaf heden was ik dus alleen zelf mijn auto en ben ik opzoek naar een manier of persoon die mij kan helpen om deze zaken te herstellen.
 
Welkom op het forum, Ricotik! :)

Hologrammen ga je niet verwijderen met een detailerspray (Spray&Wipe) ;) Deze defecten onstaan doordat er met een roterende machine is gepolijst en 9,9/10 keer ontstaan er dan hologrammen. Deze werkt men als detailer weg door met een excentrische machine na te werken, maar in de poetswereld kost dat tijd en geld, dus smeren ze de boel dicht om ze niet op te laten vallen. :p

Holo's krijg je dus niet van de wasstraat, maar de wasstraat heeft wel wat van het verdoezelende spul eraf gewassen. ;)
 
  • Leuk
Reactions: VincentK
Welkom op het forum, Ricotik! :)

Hologrammen ga je niet verwijderen met een detailerspray (Spray&Wipe) ;) Deze defecten onstaan doordat er met een roterende machine is gepolijst en 9,9/10 keer ontstaan er dan hologrammen. Deze werkt men als detailer weg door met een excentrische machine na te werken, maar in de poetswereld kost dat tijd en geld, dus smeren ze de boel dicht om ze niet op te laten vallen. :p

Holo's krijg je dus niet van de wasstraat, maar de wasstraat heeft wel wat van het verdoezelende spul eraf gewassen. ;)

Ah, ik had goede hoop! Las het ergens op het forum hier dat het mogelijk wax hologrammen waren die je eraf kon poetsen. Gelukkig ben ik zelf dus niet de schuldige van de lelijke hologrammen op de swirls van de lichtige wasstraat na dan haha.
 
Welkom op het forum.

+1 voor @Quantoxx :
De swirls kunnen door de wasstraat veroorzaakt zijn, maar het merendeel heeft waarschijnlijk ook al erin gezeten toen je de auto kocht.
De hologrammen zijn de handtekening van de poetsbedrijven die door garages worden ingehuurd om voor een klein bedrag en dus in een korte tijd een auto te laten glanzen voor in de showroom of voor aflevering Dit gebeurt door er even met een roterende polijstmachine overheen te raggen. Daarbij hoort ook het vluchtig aanbrengen van een beschermingslaagje wat de nog aanwezige swirls tevens verdoezelt. Helaas is dit na een paar wasbeurten verdwenen, net als de showroom-shine.

Is goed te corrigeren, maar dat wordt wel polijsten (maar dan op de goede manier). Je bent in ieder geval al aan het goede adres om alle benodigde informatie te vinden ;)
 
mogelijk wax hologrammen waren
Klopt! Dat heb je wel goed gelezen, maar gezien jouw verhaal bij de auto kan je wel aannemen dat dit geen wax-holo's zijn. :D (Ik denk ook dat je daarom Spray&Wipe had gehaald bij CC?)

Dit soort hologrammen ben ik zelf nog niet vaak tegengekomen, maar als ze er waren, dan smeerde ik een wax (of ander vettig product) terwijl het eigenlijk te koud was. :) Veel schone doeken is dan de oplossing. Echter in jouw geval zullen het hologrammen zijn van het polijsten.
 
Welkom op het forum: veel lees-, leer- en "poets"plezier gewenst!
Benieuwd welke Peugeot je hebt?

Edit, inmiddels bekend: 308SW

Zoals gezegd: de hologrammen zullen 99,99% veroorzaakt zijn door de snelle (roterende) poetser, en kun je (laten) verwijderen door een licht polijstbeurtje. Wel daarna weer een fatsoenlijke bescherming (laten) aanbrengen.