• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even netjes voorstellen

Daniel092

Detailing addict
19 sep 2011
78
55
Mijn naam is Daniel woonachtig in Den Haag, 19 Jaar en de trotse eigenaar van een Toyota Corolla E10

Ik heb deze auto nu al een jaar in bezit en altijd wel bezig geweest met het poetsen en sleutelen aan mijn auto.
Maar het wordt nu tijd voor een 2e nieuwe stap voor mij. Het ''machinaal poetsen'' Vandaar dat ik me ook heb geregistreerd op dit forum.

Eventuele foto's komen nog ( als iemand mij kan vertellen hoe ik ze moet uploaden :-"

Als er eventuele vragen nog zijn hoor ik het graag.

Groetjes
Daniel

Welkom hier Daniel . Ik weet dat er hier ergens een topic is hoe je je foto's hier kan uploaden , maar kan hem even niet vinden . ;)

https://forum.Carclean.com/cc_postst100/De-hoe-upload-ik-een-fototutorial.aspx

Het is gelukt ff alles uploaden naar photobucket en dan maak ik er een soort van project pagina van met wat er tot nu toe al gedaan is

Nou laten we maar beginnen.

Ruim een jaar geleden heb ik mijn corolla gekocht ergens in ermelo ( ver weg van den haag ) maar tot nu toe nog nooit spijt gehad gelukkig.
Meteen na de eerste dag dat ik hem in bezit had natuurlijk helemaal schoongemaakt en gepoetst. ( zie foto's )

DSC03270Medium.webp

DSC03269Mediumzk.webp

DSC03271Mediumzk2.webp

DSC03273.webp

Toen heb ik eerst een maand of 2/3 gewoon rustig gereden en beetje rij ervaring op gedaan.
Maar na een maand begonnen toch me handen te jeuken, de auto zag er nog wat saai uit en nogal standaard.
Dus meteen maar opzoek gegaan naar een spoilertje, Gelukkig na een paar dagen zoeken eentje gevonden in amersfoort voor een schrikbarende prijs van 20 euro ( geschuurd en wel )
Ik natuurlijk meteen als een speer daar naartoe om hem op te halen. De volgende dag meteen de spuiter gebeld voor een afspraak en een week later was hij klaar en gemonteerd op de auto.
Gelukkig zag het er al een stuk sportiever uit maar nog steeds was ik niet zo tevrede. de voorkant zag er nogal saai uit dus opzoek gegaan naar andere knipperlichten in de bumper en aan de zijkant. In de bumperknipperlichten zaten nog oranje knippers die ik niet mooi vond staan bij de heldere knipperlichten dus meteen een setje chrome lampjes aangeschraf. ( zie foto's )

IMG_0386Large.webp

IMG_0391bewerktLarge.webp

IMG_0394Large.webp

Gelukkig was dit al een hele verbetering aan me auto ( vond ik zelf )

Toen maar even rustig gedaan met alles maar na een maand zag ik alweer iets wat ik graag wilde.
Iedereen kent dat wel van de bekende films Zoals Fast and Furious, Ledverlichting onder het dashboard.
dus zo gezegd zo gedaan ik via internet 2 led stripjes gekocht en ingebouwd ( zie foto )

DSC04219Large.webp

Tijdens het solderen van de draadjes van de ledjes kwam ik ineens op het idee om heldere koplampen aan te schraffen maar deze waren niet zo makkelijk te vinden. Na lange tijd zoeken adresje gevonden in rozendaal. een weekje later pas geinstaleerd en geplaatst omdat het buiten nogal koud was. Het nadeel van deze heldere koplampen is dat alle kabels aangepast moeten worden omdat het dimlicht nu in de koplamp unit zit en niet in de zijcorner, wat ook een min puntje is, is dat het engels licht is dus i.p.v dat je licht naar rechts staat afgesteld staat het naar links. ( normaal oogverblindend tenzij je ze goed afsteld en iets lager dan normaal afsteld )( zie foto )

IMG_0412Large.webp

Een klein totaalbeeld van de voorkant:

IMG_0492gk.webp

Daarna vond ik hem toch nog niet echt af. ik was aan het kijken voor een andere uitlaat maar helaas geen geld voor op dat moment dus dan maar een mooi uitlaatsierstukje gekocht ( zie foto )

DSC04457.webp

Toen ben ik begonnen met het ontwerpen van een eigen sticker. Met wat inspiratie ben ik begonnen met tekenen en het resultaat was een toyota logo met een staart en duivels horntjes. toen maar laten ontwerpen maar niemand wilde hem voor mij maken zonder toestemming van toyota nederland na 3 weken wachten op antwoord van toyota heb ik toch eindelijk schriftelijk toestemming gekregen dus eindelijk kon hij gemaakt worden. en hier het resultaat ( zie foto )

IMG_0751.webp

toen eindelijk was ik een beetje klaar met me auto ik vond het wel genoeg zo aangezien ik volgendjaar zomer een andere auto wil aanschraffen.
Maar toch kon ik het niet laten om nog een klein dingetje toe te voegen ''Gezandstraalde spiegels'' met corolla erin. ( Foto's komen nog )

De dag daarna maar even in de poets gezet vanwege het Japanse auto festival op zandvoort waar ik een standplaats had samen met de andere leden van de Corolla Club.
En opzich als ik eerlijk mag zijn vind ik het er toch aardig mooi uitzien ondanks hij alleen met de hand gewassen is ( zie foto )

DSC04453zk.webp

IMG_1041.webp

Dit was het voor nu even mocht er in de loop der tijd ( zeker na het machinaal poetsen ) een update zijn zal ik het hier posten

Als er nog vragen zijn of opmerkingen hoor ik het graag :)

Wagen ziet er netjes uit . Maar heb 1 vraagje , doe jij je banden volledig met bandengel ?
Op die laatste foto lijkt het of je het hele loopvlak van je band mee hebt ingesmeerd , en vind dat toch niet zo veilig .

Welkom Daniel ,

je zal er zeker niet rijker van worden door hier mee te doen zoals de rest :lol

mooie aanpassingen hoor , welke auto heb je op het oog ?

Danny

picasso zei:
Wagen ziet er netjes uit . Maar heb 1 vraagje , doe jij je banden volledig met bandengel ?
Op die laatste foto lijkt het of je het hele loopvlak van je band mee hebt ingesmeerd , en vind dat toch niet zo veilig .

Nee dit is een spuitbus tire shine speciaal om een wetlook te geven maar is niks meer dan een soort shampo na mijn idee na ongeveer 50 km rijden is het alweer weg en is hoofdzakelijk op de zijkant van de band dus kan geen kwaad

grandscenicman zei:
Welkom Daniel ,

je zal er zeker niet rijker van worden door hier mee te doen zoals de rest :lol

mooie aanpassingen hoor , welke auto heb je op het oog ?

Danny

hahah, Ik zit erg te twijfelen over een Corolla E12 of een golf 5. vanwege me werk rij ik dagelijks in dit soort auto's en ook de duurdere auto's ( mercedes E classe etc ) maar ik blijf toch bij deze 2 modellen hangen.

Een E12 ziet er saai uit standaard maar die wil ik dan helemaal ombouwen om het zo maar ff te zeggen bodykit etc eromheen. Met een golf 5 vind ik dat je het zo moet laten zoals hij is. hij ziet er van zichzelf al mooi uit. dus zit nog een beetje te twijfelen maar ik heb nog een jaar de tijd o:-)

omdat ik nog een foto had beloofd van de gezandstraalde spiegels hier het resultaat:

DSC04669Large.webp

DSC04668.webp

DSC04667.webp

Sorry dat de spiegels er zo vuil uitzien maar mocht toen nog niet me auto wassen i.v.m de spiegels

vandaag maar eens de kelder ingedoken om te kijken wat ik nou eigelijk aan poetsspullen heb staan en eigelijk schrok ik best wel.

Misschien voor de ervaren poetser is dit een starters kit maar had niet gedacht dat ik zoveel had.

Btw: de truttenwax gebruik ik alleenn nog om het chroom op te poetsen en het plastic van de zijkant van de deur mee in te smeren.

collectie.webp

collectiebewerkt.webp

IMG_1118.webp

Heeft iemand nog aanvullingen met iets wat ik echt erbij zou moeten hebben ?

Welkom Daniel !

Leuke auto .... je hebt 'm erg goed onderhande genomen als ik zo eens naar de foto's kijk.
Verder heb je al een mooie verzameling detail producten opgebouwd zie ik.

Daniel092 zei:
vandaag maar eens de kelder ingedoken om te kijken wat ik nou eigelijk aan poetsspullen heb staan en eigelijk schrok ik best wel.

Als je dat al veel vindt, dan sla je steil achterover als je mijn collectie ziet :lol
Zal de fles met zuurstof alvast klaarzetten voor je.

Hey !!

die handschoen heb ik ook!! :jippie

erg makkelijk : 1 zijde met s&w en de andere zijde om gelijk op te wrijven, gaat supersnel(5 minuten om heel de wagen in de s&w te zetten én op te blinken :ja )

je kan ook makkelijk 2 nieuwe "vlakken" nemen om verder te gaan in no time !!

ik ga me er nog zo 1tje aanschaffen binnenkort

Danny

grandscenicman zei:
Hey !!

die handschoen heb ik ook!! :jippie

erg makkelijk : 1 zijde met s&w en de andere zijde om gelijk op te wrijven, gaat supersnel(5 minuten om heel de wagen in de s&w te zetten én op te blinken :ja )

je kan ook makkelijk 2 nieuwe "vlakken" nemen om verder te gaan in no time !!

ik ga me er nog zo 1tje aanschaffen binnenkort

Danny

Ik zit eraan te denken om er ook nog 1 te halen momenteel is er een aanbieding bij halfords zoetermeer alle meguiars producten 2 +1 gratis ( dus ook de duurdere wash mits )

nicknameless zei:
Als je dat al veel vindt, dan sla je steil achterover als je mijn collectie ziet :lol
Zal de fles met zuurstof alvast klaarzetten voor je.

hahah daarom zei ik ook voor de meeste mensen is dit een starters pakketje.

Maar om heel eerlijk te zijn zou ik jou collectie wel eens willen zien dan :schaam :schaam