Nou laten we maar beginnen.
Ruim een jaar geleden heb ik mijn corolla gekocht ergens in ermelo ( ver weg van den haag ) maar tot nu toe nog nooit spijt gehad gelukkig.
Meteen na de eerste dag dat ik hem in bezit had natuurlijk helemaal schoongemaakt en gepoetst. ( zie foto's )
Toen heb ik eerst een maand of 2/3 gewoon rustig gereden en beetje rij ervaring op gedaan.
Maar na een maand begonnen toch me handen te jeuken, de auto zag er nog wat saai uit en nogal standaard.
Dus meteen maar opzoek gegaan naar een spoilertje, Gelukkig na een paar dagen zoeken eentje gevonden in amersfoort voor een schrikbarende prijs van 20 euro ( geschuurd en wel )
Ik natuurlijk meteen als een speer daar naartoe om hem op te halen. De volgende dag meteen de spuiter gebeld voor een afspraak en een week later was hij klaar en gemonteerd op de auto.
Gelukkig zag het er al een stuk sportiever uit maar nog steeds was ik niet zo tevrede. de voorkant zag er nogal saai uit dus opzoek gegaan naar andere knipperlichten in de bumper en aan de zijkant. In de bumperknipperlichten zaten nog oranje knippers die ik niet mooi vond staan bij de heldere knipperlichten dus meteen een setje chrome lampjes aangeschraf. ( zie foto's )
Gelukkig was dit al een hele verbetering aan me auto ( vond ik zelf )
Toen maar even rustig gedaan met alles maar na een maand zag ik alweer iets wat ik graag wilde.
Iedereen kent dat wel van de bekende films Zoals Fast and Furious, Ledverlichting onder het dashboard.
dus zo gezegd zo gedaan ik via internet 2 led stripjes gekocht en ingebouwd ( zie foto )
Tijdens het solderen van de draadjes van de ledjes kwam ik ineens op het idee om heldere koplampen aan te schraffen maar deze waren niet zo makkelijk te vinden. Na lange tijd zoeken adresje gevonden in rozendaal. een weekje later pas geinstaleerd en geplaatst omdat het buiten nogal koud was. Het nadeel van deze heldere koplampen is dat alle kabels aangepast moeten worden omdat het dimlicht nu in de koplamp unit zit en niet in de zijcorner, wat ook een min puntje is, is dat het engels licht is dus i.p.v dat je licht naar rechts staat afgesteld staat het naar links. ( normaal oogverblindend tenzij je ze goed afsteld en iets lager dan normaal afsteld )( zie foto )
Een klein totaalbeeld van de voorkant:
Daarna vond ik hem toch nog niet echt af. ik was aan het kijken voor een andere uitlaat maar helaas geen geld voor op dat moment dus dan maar een mooi uitlaatsierstukje gekocht ( zie foto )
Toen ben ik begonnen met het ontwerpen van een eigen sticker. Met wat inspiratie ben ik begonnen met tekenen en het resultaat was een toyota logo met een staart en duivels horntjes. toen maar laten ontwerpen maar niemand wilde hem voor mij maken zonder toestemming van toyota nederland na 3 weken wachten op antwoord van toyota heb ik toch eindelijk schriftelijk toestemming gekregen dus eindelijk kon hij gemaakt worden. en hier het resultaat ( zie foto )
toen eindelijk was ik een beetje klaar met me auto ik vond het wel genoeg zo aangezien ik volgendjaar zomer een andere auto wil aanschraffen.
Maar toch kon ik het niet laten om nog een klein dingetje toe te voegen ''Gezandstraalde spiegels'' met corolla erin. ( Foto's komen nog )
De dag daarna maar even in de poets gezet vanwege het Japanse auto festival op zandvoort waar ik een standplaats had samen met de andere leden van de Corolla Club.
En opzich als ik eerlijk mag zijn vind ik het er toch aardig mooi uitzien ondanks hij alleen met de hand gewassen is ( zie foto )
Dit was het voor nu even mocht er in de loop der tijd ( zeker na het machinaal poetsen ) een update zijn zal ik het hier posten
Als er nog vragen zijn of opmerkingen hoor ik het graag