Hallo daar,
Ik ben nieuw hier en tevens ook nieuw omtrent het "degelijk" wassen voor auto's.
Voorheen ging ik altijd door de wasstraat met mijn vorige auto, en had ik mede door de kleur (wit) nooit zichtbare last van swirls.
Met mijn huidige auto, die een stuk mooiere lak en kleur heeft, is een wasstraat echter funest.
Ik heb deze onlangs grondig laten polijsten, poetsen en waxen en nu staat hij er dus weer degelijk bij.
Door de omgeving waarin ik werk heb ik regelmatig last van een laag stof over mijn auto. Wat deze stof precies is weet ik niet, maar dat ik het er altijd zo snel mogelijk af wil hebben, dat is zeker! Ook hebben we de laatste tijd hier veel last van stuifmeelkorrels, dit zal zo nu wel ongetwijfeld bij iedereen bekend zijn.
Vaak spoelde ik mijn auto na het werk, of wanneer dan ook, even af met de hogedrukreiniger. Soms thuis en soms in de wasbox.
Nu komt mijn vraag..
Dit afspoelen doe ik vaak heel laat in de middag en meestal is daarna de auto ook wel weer schoon. Echter heb ik daarna last van watervlekken of zogehete "kalk"vlekken.
Nu kwam ik op het idee om dan gewoon de auto af te drogen met een degelijke droogdoek zoals een Q²M Silk Dryer XL. Is dit oké of is dit echter ook funest voor de lak en zal ik toch echt eerst met een shampoo aan de gang moeten? Vooral nu net nadat hij een goede wax behandeling heeft gehad wil ik deze laag juist zo min mogelijk aantasten.
Dus is het oké om de auto enkel af te spoelen en daarna direct met een droogdoek aan de gang te gaan?
Hartstikke bedankt!