• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen AudiDesign

AudiDesign

Detailing rookie
21 nov 2017
19
15
27
Hallo allemaal!

Ik ben Roy, ben 21 jaar en woon in België.
Sinds een 5 jaar alleen maar bezig met de oude types van Audi.
Dit was mijn vorig project, helaas total loss na ongeval half jaar geleden door schuld van een derde.
qu5phhmcnndhf.jpg

l1gu3kzoro4ix.jpg


Momenteel heb ik een Audi Coupe van 1989 met een lekkere 5 pitter onder de kap.
Deze is momenteel binnen voor volledig te herspuiten.
Dit wil ik natuurlijk in goede staat houden, wat niet makkelijk gaat zijn.
Ik heb namelijk bij het herspuiten gekozen voor een effen zwarte kleur (wel met blanke lak) ipv. mettalic.
en er komt een creme kleur half leder interieur in ..
pqclyiiehpozh.jpg

li18t85xmgdem.jpg

Hopelijk kan ik op dit forum wat bijleren! Maar dat gaat wel goed komen denk ik.
 

Bijlagen

  • vegqlhcwtdmht.jpg
    vegqlhcwtdmht.jpg
    147,3 KB · Weergaven: 225
  • q7flwlijqjncf.jpg
    q7flwlijqjncf.jpg
    138,2 KB · Weergaven: 241
Laatst bewerkt:
Welkom Roy,

Mooie Audi’s hoor.
Is die eerste een Audi 90 toevallig?
Ooit zelf opzoek geweest naar beiden modellen, helaas is het er destijds nooit van gekomen om een goed exemplaar te vinden/kopen.

Bedankt! Dat klopt, een Audi 90 2.2 5 cilinder met 136pk van 1986. Ik heb die in 2014 gekocht en was ook in erg slechte staat maar volledig gerestaureerd en naar mijn zin gezet! Helaas niet lang kunnen genieten van het eindresultaat.
Zijn vaak heel roestig, daarmee nu voor het nieuwer type gegaan, deze zijn al verzinkt.


Bedankt allemaal! De kleur dat hij wordt is deze;
31aceniwlfeko.jpg


Nu heb ik nog niet veel ervaring in het detailen. Enkel met de hand polijsten en waxen op een rode, witte & grijze auto's.
Tot nu toe gebruik ik Chemical Guys Glossworkz shampoo (ph neutraal), deze zorgt wel voor betere glans na een paar wasbeurten!
En op de velgranden van de Borbet A's (gepolierde randen) had ik Carbon Collective Platinum Wheels opgebracht, prima spul maar erg duur.

Ik ben na wat filmpjes te kijken en reviews erg overtuigd over producten van Gyeon, goede prijs - kwaliteit en goede werking
Nu ben ik als bescherming aan het denken aan Gyeon Wetcoat.
Moet ik, zoals bij een Quartz coating (echte coating) zeker 60 dagen wachten na het spuiten?
Beschermt de wetcoat zoals, de gewone coating ook tegen poetskrassen (swirls)?

Ik heb ook al gedacht aan een gewone coating maar prijzen tussen de 500 & 700 € voor 2 jaar bescherming vind ik er wat over.
Dan breng ik liever op de 3 maanden wetcoat aan.
 
Een Wetcoat en een Coating liggen wel erg ver uit elkaar als je denk aan bescherming. :) Een goede coating kan met de juiste onderhoud wel een aantal jaar blijven werken (beading/sheeting/zelfreiniging/krasbestendigheid/etc).
Een Wetcoat word veelal gebruikt om de bestaande bescherming een extra zetje te geven. (Beading/sheeting/standtijd verlengen)

Een product zoals wax/sealant/wetcoat en dergelijke zullen je enigszins beschermen tegen swirls, maar dit zal alleen werken omdat vuil minder goed kan hechten en jij dit dan op de juiste manier veiliger kan verwijderen. Deze producten hebben geen krasbestendigheid.

Of je na spuitwerk de lak mag afsluiten met een product, dat zal je moeten overleggen met de spuiter. :) 60 dagen lijkt nogal lang, maar ik ben geen spuiter en kan je dus weinig vertellen. ;)
 
Hey!

Nu ben ik aan het kijken voor een nieuwe hogedrukreiniger te kopen.
Mijn oog valt op een Nilfisk C120.7.6 PCAD, Iemand ervaring met dit toestel?
Is er bij CarClean een foamgun verkrijgbaar voor dit apparaat?

Voor het droogmaken van de wagen ga ik een bladblazer gebruiken, indien het makkelijker is een flexibele buis er aan vast maken.
Ik ga het voorlopig proberen met eentje op benzine.
En indien het makkelijker is eentje aanschaffen met een Accu.
Ook heb ik besloten om toch voor de wetcoat te gaan.
 
Een Nilfisk C120 is een prima apparaat. Heb deze jarenlang gebruikt, maar wel altijd een hekel gehad aan de korte en stugge slang. (De slang is ook 2x kapot gegaan) Inmiddels hen ik wat meer uitgegeven en een E145 genomen met slanghaspel en 10m slang ket staalinleg.

Jup, Carclean heeft de Lancia ook met een Nilfisk-koppeling.

Tja, drogen met een bladblazer moet je van houden. :p Doe mij maar gewoon droogdoeken. ;)

Wetcoat als standalone is een optie. Echter zou ik het nog steeds alleen gebruiken als booster over een goede wax. :)