• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen, BMW-Ka

BMW-Ka

Detailing addict
11 mei 2016
26
63
35
Spaubeek
_20160511_194539.webp

Beste CarClean-forum leden!

Mijn naam is Roy (26) en woonachtig in Zuid-Limburg. Momenteel onderhoud ik de twee auto's van mijn ouders welke op foto te zien zijn (BMW 118iA mineralweiB en Ford Ka Titanium metaric zwart). Daarnaast onderhoud ik (technisch als optisch) auto's van vrienden, familie en m'n vriendin. Zelf ben ik van plan om op korte termijn ook een auto aan te schaffen.

Na wat geklooi met een gamma boenmachine die alleen maar stroom vrat en lamme boenarmen verder, heb ik samen met een vriend besloten een dap900 aan te schaffen. We hebben gekozen voor het raffini starterspakket met 3 pads en Monello mezzo en veloce. Dit pakket hebben we aangevuld met een rode pad, PoorBoys sealant EX-P, Valet pro citrus bling, monello non-ferro, monello clay en nog wat microvezel doeken en pads.

De BMW is pas sinds 3 weken in ons bezit (dealer afgeleverd) en staat dus nog niet in de planning om onder handen te nemen los van wekelijkse poetsbeurt, de Ka daar in tegen wel! Deze heeft behoorlijk last van swirls. Dit is de auto die er als eerste aan gaat geloven. Daarna volgt nog een Opel Astra GTC 2.0T, Peugeot 206 1.4i, Opel corsa en uiteindelijk krijgt de bmw een was/kleibeurt, lichte polisch wanneer nodig en de EX-P sealant.

Echt een stappenplan heb ik nog niet over nagedacht. Wel de "standaard" procedure gelezen hier op 't forum.

Stappenplan Ka

- Afspuiten met water
- Wassen met 2 emmersysteem en washmit.
- Clayen met monello clay en valet pro citrus bling al glijmiddel.
- Nogmaals wassen? Met alleen water en washmitt?
- Drogen.
- Polijsten, welke combi?? Eerst testspot maken met de lichtste combi? (Boeren verstand en scherp oog?) polijst residu wegnemen met verdund valet pro citrus bling?
- Pure citrus bling gebruiken als glase? Geeft een glaze een enorm verschil?
- Poorboys EX-P sealant in 2 of 3 lagen. Mogelijk 2 voldoende? 3 overdreven?

Tot slot zie ik op het forum leden met een assortiment waar carclean zelf jaloers op is. Dit gaat mij te ver. Ik wil zo ver gaan dat de lak goed blinkt zonder swirls en goed beschermd is tegen weersinvloeden.

Goed is Goed!

Vriendelijke groet,

Roy!

Bijlagen

• IMG_20160422_115035.webp
    IMG_20160422_115035.webp
    190 KB · Weergaven: 176
  • IMG_20160422_115040.webp
    IMG_20160422_115040.webp
    205,4 KB · Weergaven: 204
  • IMG_20160422_115046.webp
    IMG_20160422_115046.webp
    179,2 KB · Weergaven: 173
Laatst bewerkt:
Welkom, even goed het stappenplan lezen en je komt inderdaad een eind.

En vergeet niet : oefening baart kunst!

Welkom Roy,

Wat een wagenpark die je beheerd zeg. Ook leuke formaten, niet van die vrachtwagens waar je een week mee bezig bent.

Enne die uitspraak ''Goed is goed" kennen we hier. Nog eventjes en het poetsvirus slaat toe en dan blijf je bestellen.

Nog even een correctie. Starterskit zit geen Mezzo en Veloce in maar Mezzo en Finale.
Veloce is een cutting compound, Finale is een finishing polish.

Een glaze zorgt niet voor de wauw factor maar draagt wel bij. 90% zit in de lak en voorbereiding 10% in de glaze en wax...

Om de swirls in de KA weg te krijgen is een DAP 900 een prima, foolproof en niet al te kostbaar apparaat. Als er niet teveel krassen en swirls zijn kun je met Mezzo en Finale doorgaans prima uit de voeten. Onderstaand schema geeft het standje en de kleur van de pad weer.

conv_1323%201.webp

• Leuk
Reacties: Istnogferarie