Beste CarClean-forum leden!
Mijn naam is Roy (26) en woonachtig in Zuid-Limburg. Momenteel onderhoud ik de twee auto's van mijn ouders welke op foto te zien zijn (BMW 118iA mineralweiB en Ford Ka Titanium metaric zwart). Daarnaast onderhoud ik (technisch als optisch) auto's van vrienden, familie en m'n vriendin. Zelf ben ik van plan om op korte termijn ook een auto aan te schaffen.
Na wat geklooi met een gamma boenmachine die alleen maar stroom vrat en lamme boenarmen verder, heb ik samen met een vriend besloten een dap900 aan te schaffen. We hebben gekozen voor het raffini starterspakket met 3 pads en Monello mezzo en veloce. Dit pakket hebben we aangevuld met een rode pad, PoorBoys sealant EX-P, Valet pro citrus bling, monello non-ferro, monello clay en nog wat microvezel doeken en pads.
De BMW is pas sinds 3 weken in ons bezit (dealer afgeleverd) en staat dus nog niet in de planning om onder handen te nemen los van wekelijkse poetsbeurt, de Ka daar in tegen wel! Deze heeft behoorlijk last van swirls. Dit is de auto die er als eerste aan gaat geloven. Daarna volgt nog een Opel Astra GTC 2.0T, Peugeot 206 1.4i, Opel corsa en uiteindelijk krijgt de bmw een was/kleibeurt, lichte polisch wanneer nodig en de EX-P sealant.
Echt een stappenplan heb ik nog niet over nagedacht. Wel de "standaard" procedure gelezen hier op 't forum.
Stappenplan Ka
- Afspuiten met water
- Wassen met 2 emmersysteem en washmit.
- Clayen met monello clay en valet pro citrus bling al glijmiddel.
- Nogmaals wassen? Met alleen water en washmitt?
- Drogen.
- Polijsten, welke combi?? Eerst testspot maken met de lichtste combi? (Boeren verstand en scherp oog?) polijst residu wegnemen met verdund valet pro citrus bling?
- Pure citrus bling gebruiken als glase? Geeft een glaze een enorm verschil?
- Poorboys EX-P sealant in 2 of 3 lagen. Mogelijk 2 voldoende? 3 overdreven?
Tot slot zie ik op het forum leden met een assortiment waar carclean zelf jaloers op is. Dit gaat mij te ver. Ik wil zo ver gaan dat de lak goed blinkt zonder swirls en goed beschermd is tegen weersinvloeden.
Goed is Goed!
Vriendelijke groet,
Roy!
Bijlagen
Laatst bewerkt: