• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen en advies gevraagd

Simey1984

Detailing rookie
6 aug 2021
8
15
Hallo iedereen,

Mijn naam is Rens en ben woonachtig in Rotterdam.
Eigenaar van een Golf 7.5 R-Line in het wit.

Ik heb besloten om geen gebruik meer te willen maken van een wasstraat.
Daarom wil ik jullie om advies vragen welke producten te kopen.
De volgende producten gebruikte ik al naar alle tevredenheid:
-Mequiars Ultimate Liquid Wax
-Mequiars Quick interior Detailer
- Microfiber Madness droogdoek

Ik zoek nog een goede shampoo en spraywax. Zat zelf aan Mequiars te denken vanwege de goede ervaringen.
Weet alleen niet of die shampoo PH-neutraal is, dat lijkt mij wel een vereiste namelijk. Las wel al op dit forum dat veel mensen tevreden zijn over Born to be Mild.
Alle reacties zijn welkom!

Gr Rens
 
  • Leuk
Reactions: PA27506
Welkom Rens,

Ik ben als beginner destijds ook ‘vol’ voor de Meguairs producten gegaan, kwam er echter al snel achter dat ander, voor mij destijds onbekende merken, beter en goedkoper zijn.

Na meerdere shampoos gebruikt te hebben is de Dodo Born to be mild mijn favoriet.
Kijk eens naar de Gyeon quick detailer.

en zoek eens op het forum naar de stappen plannen.
die van @Dibbuz : link en die van @Quantoxx link
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Quantoxx
Een quick detailer dient bv. voor het verwijderen van lichte stof of vettige plekjes, vingerafdrukken,... die op je propere wagen ligt, deze kan ook als klei lubricant dienen en in de meeste gevallen bieden deze sprays geen of beperkte bescherming.
 
Zat zelf aan een product te denken voor tussen de waxbeurten door en wat makkelijk aan te brengen is na het wassen.
 
Welkom Rens! Ik gebruik ook de Dodo Juice Born to be mild. Fijne shampoo en is ook Ph neutraal. Zeker een aanrader.

Groeten, Marcel
 
  • Leuk
Reactions: Simey1984
Cure is een detailspray met toevoegingen. Deze kan je dus gebruiken na het wassen als drooghulp en dan heb je meteen wat bescherming.
Maar ook om de droge auto na te lopen c.q. op te poetsen, vlekken zoals vingerafdrukken eb dergelijke verwijderen, etc. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Simey1984
Welkom op het forum, nanolex pure is een heerlijke no-nonsense shampoo en aftoppen met bv nanolex Finish. Maar zoveel mensen zoveel meningen. Lekker lezen op het forum en je komt vanzelf tot iets wat je gaat proberen.
 
  • Leuk
Reactions: Simey1984
Wil er trouwens ook nog een goede washandschoen bij bestellen.
Suggesties?
Microfiber Madness?
Dodo Juice?

Gr Rens
 
Microfiber Madness heb ik ook jarenlang naar tevredenheid gebruikt. Nu die van The Rag Company en die vind ik weer een stukje fijner.
Gebruik je een handschoen ook als zodanig? - oftewel: steek je echt je hand erin? Anders zijn er ook "pad" varianten van.
 
  • Leuk
Reactions: Simey1984
Heb zelf van monello de Thick mitt en de gewone, afgelopen week de microfiber madness besteld, nog geen ervaring mee maar lees erg goede ervaringen.

Mijn voorkeur, ondanks dat het maar van horen zeggen is dus de MFM.
 
  • Leuk
Reactions: Simey1984