• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen en een aankoop advies - Update Foto's

PaulE

Detailing rookie
24 jun 2011
22
0
Hallo allemaal,

Na een tijdje meegelezen te hebben op het forum, ook maar even voorstellen.
Mijn naam is Paul 52 jaar jong en woonachtig in Rockanje, Zuid Holland.

Na de aanschaf van een nieuwe auto afgelopen januari dit jaar, is bij mij het detailing virus ook een beetje toegeslagen.
Mijn vorige auto nam ik meestal eens in de twee weken onder handen, en sporadisch (winter) door de krasstraat.
Nu is mijn auto echt wekelijks aan de beurt, en als het geregend heeft moet ik mij beheersen om hem niet nog een keer tussendoor te pakken.
Heb het idee dat mijn buren mij maar vreemd vinden:-" , en krijg regelmatig de opmerking of ik mijn auto nu al weer ga poetsen.

Heb inmiddels heel veel info van het forum tot mij genomen, en al een behoorlijke Dodo juice detailer bag vol aan producten van voornamelijk Dodo en PB's bij Carclean aangeschaft.

Nu heb ik toch nog een aankoop advies nodig, waar ik zelf niet helemaal uit kom.
Mijn auto vertoont toch wel wat heeeeele lichte swirls, waarschijnlijk aflevering dealer die ik wil verwijderen.
Je wordt nu eenmaal met de dag kritischer;) en heb dan ook het plan om een DAP aan te schaffen.
Maar nu komt het..... DAP500 of 900, heb niet het plan om andere auto's onder handen te nemen en autolak is in goede staat.
Heb ik dan aan de DAP500 voldoende of toch........

Oh ja de auto is van Franse (made in Spain) makelij, hier een paar plaatjes

Foto-4LFAAYEL-D.jpg

Foto-ZPXCIGYU-D.jpg

Foto-MZYZFIE7-D.jpg

Foto-MXAY4ULD-D.jpg

Foto-X8WBZSB7-D.jpg


Hier net een paar 19"velgjes aan laten passen, incl Eibach sportkit
Inmiddels ook een originele sport bodykit laten monteren, maar heb hier nog geen foto's van geschoten.
Zal deze later nog eens uploaden

groet en veel poetsplezier,

Paul
 
Welkom, leuke auto! V.w.b. de DAP kan ik natuurlijk niet in je portemonnaie kijken maar het prijsverschil is niet zo heel groot. Misschien inschrijven voor de Summer Detail Day, dan krijg je volgens mij nog 20% korting ook..
 
Hallo Paul,
Welkom!!
Die ziet er best sportief uit en mooie velgen:-b
Die auto heb jij goed gekozen ,rij ook met zo'n ruitje rond!!
Ik zou zeker de dap900 nemen als ik jou was(bvb de startersset , heb deze zelf al:cool: )
Eens informeren of je idd geen korting kan bekomen op de detaildag van 16 juli(is niet op alle merken ,maar best toch ff informeren,zo kan je gelijk een grotere set nemen,of meer aanvullen)
Zachte of geen zachte lak,je gaat toch niet bij deze auto alleen blijven om te detailen,en power heb je altijd te kort!
Wat zijn de spulletjes die onderandere in die tas zitten?(benieuwd??,helemaal niet!):D

Die "megane" zou ik nog laten staan ,maar dat motortypeplaatje zou ik er toch ff afhalen(= persoonlijk).
Bij mij zijn beiden er af ,maar dit wordt "gebroken" door de nummerplaat,anders misschien wel wat te kaal bij jou ,maar zeker niet mis.
Veel succes met het detailen .

MVG Danny
 
Welkom Paul !
Het eerste wat me opviel toen ik je post opende was het 1e plaatje .... boink, wow :heart_eyes:
Daarna maar even gaan lezen HAHA
Schroom niet en maak gerust plaatjes van de bodykit, vind 'm tot nu toe waanzinnig mooi er uit zien.
Dit type heeft mij sowieso meer getrokken dan het vorige ( diegene waarbij een slagboom in de achterkant was gevallen )
 
Ik heb ook al is in dit type Megane gereden, een nadeel vind ik wel dat je door de achteruit maar heel weinig kan zien. Maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden he :ja

Vind deze Megane echt 1 van de mooiste modellen ooit van Renault, en als je dan de RS uitvoering hebt *kwijl opdweilt van de vloer*:heart_eyes:
 
Welkom prachtige wagen super kleur !
Ik volg Wouter B is idd één van de mooiste modellen van Renault (vind ik persoonlijk) shit jong zo'n prachtige wagen ...
Ik zelf heb ooit met de zelfde vraag gezeten de DAP 500 of 900 ik heb de 900 lite kit gekozen en ben daar zeer tevreden van ik zou je dus de 900 aanraden en w8 tot de Summer detail dag krijg je daarop nog eens
20% korting en dan is hij echt SCHERP geprijst !
 
Ten eerste, allen bedankt voor jullie reply's.

Na deze gelezen te hebben, ga ik dan toch maar voor de DAP900 Raffini Kompressor Starterskit.
Uiteindelijk is het prijsverschil ook niet zo groot, en mijn zwager vroeg mij of ik na aanschaf ook zijn Avensis onder handen kon nemen.
Waarschijnlijk zullen er wel meer volgen.8o

@grandscenicman, omdat je miet zo nieuwsgierig bent wat er in die tas zit bij deze:

Dodo Juice - Supernatural Short Hair Wash Mitt
Carrand - Microfiber MAX Soft Touch Detailing Towel - 40x45cm
Pro Vision - Rain Clear Rain Repellant Wipe - 15ml
Dodo Juice - Supernatural Plush Microfibre Applicator Pad
Migliore Wax - Primo Blend Wax - 170g
Dodo Juice - Red Mist - Tropical protection detailer - 500m
Meguiars - Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack
Poorboys World - EX Sealant with Carnauba - 473ml
Poorboys World - Trim Restorer - 473ml
Pro Vision - Fog Clear Anti Fog Liquid - 300ml
Meguiars - Natural Shine Protectant Wipes
Dodo Juice - Detailing Bag 'Covered Up'
CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm
Gliptone - Liquid Leather Protection Conditioner - 150ml
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm
Cobra - Yellow All Purpose Microfiber Towel - 40x40cm
Mothers Wax - Microfiber Applicator Pads - 2st.
Dodo Juice - Lime Prime Lite cleaner glaze - 250ml
Meguiars - Quik Clay Detailing System 473 ml met 50gr Clay Bar
CSF - Dual Action Microfiber Cloth
Autoglym - Hi-Tech Wheel Brush
Carclean.com - Spraymaster mengfles 946ml , incl. 'chemical resistant' sprayer
Dodo Juice - Mellow Yellow refill concentrate (1:1) - 500m
Dodo Juice - Born Slippy clay lube refill concentrate (1:10) - 250ml
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm

Wat betreft het motor type plaatje, neem aan dat je die op de rechterachterzijde bedoeld?
Dit is het Renault Sport GT embleem, en vind dit eigenlijk zelf wel mooi.


@mk-us, model is zeker opgeknapt na de vorige "slagboomwersie", deze is dan ook naar verluid door een Nederlander ontworpen
Was zelf dan ook snel verkocht aan het model, daarnaast is de gehele afwerking van de auto stukken verbeterd.
Ze moesten ook wel bij Renault, na jarenlang klanten niet serieus te nemen.


@Wouter-B, het zicht naar achteren is inderdaad bijna "onzichtbaar":D , dus altijd op de spiegels parkeren waarbij de stoepranden in het zicht gehouden moeten worden. Dit om de velgen strak te houden:cool:

Ik zal morgen wat foto's van de auto schieten met de bodykit, op het ogenblik wordt het zand/stof er af gespoeld (regen):sob:

groet,

Paul
 
Mooie collectie al, en je zult geen spijt gaan krijgen van de DAP900! 100% resultaat is niet makkelijk te behalen en met de DAP500 is de kans groot dat je jezelf af gaat vragen of het met de DAP900 niet nét wat beter zou worden..
 
Zo vandaag de coupe weer even onder handen genomen, wasbeurt.....rondje Dodo red mist....kunstof delen in de dressing en bandjes weer zwart. Het glimt allemaal weer lekkerrofl

Hier de beloofde foto's met bodykit

Foto-XWH3EQCT-D.jpg

Foto-PJIK6DOE-D.jpg

Foto-IQ8CMI8L-D.jpg

Foto-GHF4J73K-D.jpg


Vind zelf de kit erg mooi op de auto staan, het is weliswaar origineel Renault maar het wordt al snel overdone.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

groet,

Paul
 
Leuke auto, is weer eens wat anders dan een Golf of een A3 ;). Ik heb zelf de DAP500. Nooit het idee gehad dat ik power tekort kom...
 
Hallo allen,

Vandaag de DAP900 Raffini Kompressor Starterskit en nog wat andere zaken besteld.
Komend weekend wordt hij al meteen getest op de zwarte "krasstraat onderhouden" Toyota Avensis, dus ben benieuwd.
Zal hier eens wat foto's van gaan schieten en plaatsen.

Daarna is mijn coupe aan de beurt, hoewel deze slechts enkele lichte swirls heeft.
Kan ik deze meteen met finale doen? of eerst een run met mezzo....

groet Paul