• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen.....,.en graag advies.

WW

Detailing rookie
19 okt 2014
2
0
Mijn naam is Wilfred, 42 jaar uit de Achterhoek.

Omdat ik niet meer krassen op de auto wil ben ik al begonnen met zelf wassen (ja, met 2 emmers). Moet bekennen dat ik nog steeds wel eens door de wasstraat ga wegens tijdgebrek of luiheid.

Nu wil ik daarmee stoppen en zelf polijsten/poetsen.

Welke machine is voor "hobbygebruik" geschikt, de DAP500 of voor die paar tientjes verschil beter een DAP 900 nemen?

En wat heb je als starter nog meer nodig dan hetgeen geleverd word in de "starterskit"?

Hoe polijst of poets je bijvoorbeeld de kleine en smalle delen (grille, raamstijlen)? Zijn daar kleine pads voor die op dezelfde machine passen? Of moet dat met de hand?

Ik lees op dit forum dat je voor elke kleur auto een andere polijst/poets pasta moet gebruiken. Is dat echt zo? Bestaat er geen universeel spul?

Is er misschien op dit forum iemand uit de buurt van Winterswijk die een keer wil uitleggen hoe het echt moet?

Alvast bedankt!

Wilfred

Hallo Wilfred,

welkom op het forum.

Welke machine is voor "hobbygebruik" geschikt, de DAP500 of voor die paar tientjes verschil beter een DAP 900 nemen?
Beiden zijn goed voor hobby gebruik. De DAP900 heeft wel meer kracht, dus als de lak te hard is om er met een DAP500 correctie op te krijgen, dan is het zonde van je DAP500 en had je liever die paar tientjes extra uitgegeven.

En wat heb je als starter nog meer nodig dan hetgeen geleverd word in de "starterskit"?
Er zijn stappenplannen beschikbaar in het handleidingen en tutorial gedeelte van de website. :)
https://forum.Carclean.com/#handlei...ig-exterieur-stappenplan-machinaal-dap500-900

Hoe polijst of poets je bijvoorbeeld de kleine en smalle delen (grille, raamstijlen)? Zijn daar kleine pads voor die op dezelfde machine passen? Of moet dat met de hand?
Er bestaan inderdaad kleinere pads die op dezelfde machine passen. Dan heb je ook een kleinere backing plate nodig.

Ik lees op dit forum dat je voor elke kleur auto een andere polijst/poets pasta moet gebruiken. Is dat echt zo? Bestaat er geen universeel spul?
Wat gek dat je dat hier gelezen hebt, want het is totale onzin. Kan me niet herinneren dat iemand dat ooit als advies heeft gegeven, mocht dat wel zo zijn: Negeer het aub. Polijstmiddelen verschillen in 'cut' / grofheid / correctiekracht. Vergelijk het met schuurpapier: Je hebt grof schuurpapier nodig om de grootste oneffenheden weg te krijgen, en daarna bouw je af naar zeer fijn schuurpapier om mooi af te werken. Maar de kleur van de lak, dat maakt niet uit tijdens het polijsten. :-)^

Welkom op het forum Wilfred.
Hierboven is door GMToyota al prima antwoord gegeven op je vragen.
Lees e.e.a. eens goed door en als je dan nog vragen hebt, dan horen we het vanzelf.

GMToyota hartelijk dank voor je advies. Ik heb vandaag besteld: DAP900 Power Pack, Cancoat Winterpakket en een Dolce Verdo klei set. Dan kan ik de buitenkant gaan doen! Nu verder lezen op dit forum voor interieur!