• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen: FreddyW

FreddyW

Detailing guru
3 apr 2019
174
105
Beste lezer,

Nadat ik hier en daar al wat gepost heb en wat actiever begin te worden leek het mij op zijn plaats om mezelf aan jullie voor te stellen.
Mijn naam is Freddy Winkel, woonachtig in het hoge noorden en ik kan mezelf een groot autoliefhebber noemen.
Gezien het feit dat ik mijn auto's zo schoon en netjes mogelijk wil houden kan ik mezelf ook wel een groot poetser noemen.
Na vele YouTube video's gezien te hebben en mijzelf hier op het forum flink verdiept te hebben zijn mijn handen flink gaan jeuken en heb ik al aardig wat auto's mogen poetsen/waxen/polijsten etc. Allereerst mijn eigen vervoermiddelen. Ik ben niet echt een type die snel foto's maakt dus heb ik helaas relatief weinig fotomateriaal van 'mijn werk'.
De rechter is een Alfa Romeo 164 3.0 V6 uit 1994. Dit is een hobbyauto van mij geweest. Op deze auto heb ik goed kunnen oefenen met een DAP900 en diverse materialen. De auto zag er voor mijn gevoel waanzinnig goed uit, zeker in vergelijking met hoe hij er uit zag voor de behandelingen. De linker is mijn dagelijkse auto, een Alfa Romeo 159 1750 TBI. Deze uiteraard ook de nodige liefde gegeven. Het wassen van mijn auto zie, voel en ervaar ik als een therapeutische bezigheid. Koptelefoon met goede muziek op mijn hoofd lekker een uur of twee bezig zijn en mijn hoofd leegmaken.
IMG_7153.jpg


Nadat ik meer ervaring en kennis heb kunnen opdoen door middel van het zelf te doen en mij te verdiepen op het detailen wist een goede vriend van me mij te vertrouwen en zijn 911 uit handen te geven. Deze auto heb ik van binnen en buiten volledig aangepakt. Dat wil zeggen wassen, kleien, polijsten, waxen en een Nanolex Si3D paint correction. Het interieur ook een volledige behandeling gegeven, dus het leder, plastics en overige materialen zagen er weer als nieuw uit. Inmiddels zijn we een jaar verder en ziet de 911 er nog steeds waanzinnig goed uit. De lakbescherming van Nanolex doet nog steeds erg goed zijn werk.
AE7EA444-2F73-4872-A049-DC9353A779D3.JPG


In de toekomst verwacht ik vaker auto's te detailen en ik zal hiervan meer beeldmateriaal proberen te vast te leggen.
Vooralsnog zal ik dit forum intensief blijven volgen en actief blijven. Ik kijk er naar uit om projecten van anderen te volgen en de mijne te blijven delen.
Met groet,
Freddy
 
Daar komt zeker aandacht op. De bedoeling is, als het weer wat mooier is, om de auto weer een full detail behandeling te geven. Wanneer het moment daar is zal ik meer fotomateriaal schieten en er een topic van maken.