• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen Gijs463

Gijs463

Detailing addict
29 dec 2016
6
60
31
Dag allemaal!

Ik lees al enige tijd mee op het forum waar ik mij de nodige tips&tricks eigen heb gemaakt, maar dan is het nu toch tijd om mijzelf even voor te stellen.
Mijn naam is Gijs, ik ben 25 en woon met mijn vriend in het Overijsselse Hellendoorn. Eind 2016 ben ik bij een autobedrijf aangenomen voor de functie 'autopoetser' zonder dat ik daar alle benodigde kennis en ervaring voor had. Na een stoomcursus verkoop-klaar maken van de gebruikte auto's werd ik voor het vuur gegooid met de nodige VW modellen en binnen twee maanden had ik een zwarte BMW M4, een zwarte BMW X5, een zwarte VW Transporter en een blauwe Maseratie Quattroporte onder handen gehad. Als ik heden ten dage terug kijk op deze auto's zie ik pas duidelijk in wat ik in tussentijd heb bijgeleerd qua poetsen (denk aan hologrammen en achtergebleven swirls), gelukkig blijft er altijd ruimte voor verbetering!
Op het werk poets ik met de collectie van Malco, alles van bekledingsreiniger tot polijstmiddel Op zich ben ik best tevreden met de materialen en weet ik prima hoe ik er mee om moet gaan, het is per slot van rekening dát waar ik het poetsen mee geleerd heb. Zelf winkel ik af en toe rond hier op de webshop. Het prettige is dat vrijwel alle producten meermaals beschreven zijn op het forum, op die manier weet je zeker wat je je in huis haalt.
Ik heb inmiddels een aardige historie qua auto´s, van een paar Renault SuperCinq's tot een Saab 9-3, maar momenteel heb ik enkel nog een Renault Super 5 GTL uit 1985 (1e eigenaar, 55000km, van een oud vrouwtje geweest, mat babyblauw gerold), een Renault 19 Cabriolet (barrel 1e klas, dak lekt, blanke lak laat los etc etc) en een nette VW Jetta TDI uit 2006 (daadwerkelijk de eerste auto die ik op het werk heb gepoetst). Die laatste is uiteraard mijn dagelijkse auto en wordt tot in de puntjes onderhouden. Het is uiteraard ook gewoon een gebruiksvoorwerp dus 't ding staat er nog wel eens een beetje sjofel bij, maar normaal gesproken krijgt ze wel wekelijks een schoonmaakbeurt. Ruim vier maanden geleden heb ik de Jetta gepolijst en daarna gewaxt met Fusso Dark Coat 12 maanden wax. Wat een fantastische wax is dat, daar waar de malco wax na een paar keer wassen met een body bright compleet verdwenen is, zit de fusso er nog steeds prima op! Denk niet dat ik reclame probeer te maken, ik ben er gewoon erg enthousiast over ;) Voor iedereen die topic heeft geplaatst, er in gereageerd heeft en nuttige bijdragen heeft geleverd: ontzettend bedankt! Ik hoop binnenkort ook mijn eigen ervaringen in beeld te kunnen brengen en jullie op de hoogte te houden van mijn bevindingen.
IMG_20171028_155153.jpg

IMG_20171225_162743.jpg
 
Welkom! Leuke auto's heb je al gehad en natuurlijk de nodige ervaringen al opgedaan. Ik heb mij ook onlangs aangemeld!
Ik zie dat je ook nog uit de buurt komt!
 
Welkom Gijs!

Soft99 Fusso is inderdaad leuk spul! Alleen, wil deze wax nog wel eens vlekken. Dat vind ik het enigste nadeel van deze wax.
Verder is de beading en sheeting top!
 
Welkom op het forum! :)

Je zal nog wel meer dingen gaan tegenkomen waarbij je een goed verschil in product gaat zien. ;)
Zo ook het verschil tussen "poetsen en verkoopklaar maken" en "detailen en duurzaamheid".


Have fun! ;)
 
@Eggie die Volvo van jou mag er anders ook wel wezen! Waar kom je ergens vandaan als ik vragen mag?

@RoyR ik heb de verhalen gelezen over het vlekken, ik heb er bij de Jetta geen last van gehad. Een kameraad van me heeft het ook gebruikt op een zwarte Renault 19 cabrio 16v en een zwarte Mini Cooper en ook daar zonder vlekken. Wellicht heeft het te maken met wat er nog in/op de lak zit? Binnenkort probeer ik het ook uit op een donkerblauwe Volvo XC90 (300k ervaring en al in geen tijden meer wat aan de lak gebeurd) en een parelmoer witte Touareg. Misschien moet ik een apart Fusso topic openen voor m'n ervaringen haha
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
@Eggie die Volvo van jou mag er anders ook wel wezen! Waar kom je ergens vandaan als ik vragen mag?

De Amazon is er helaas niet meer, rijdt (na de winter) weer in mijn 244GLE uit 82. Ik kom uit Delden, dus niet ver uit de buurt.
Herkenbaar wat je zegt dat verkoopklaar maken erg tijdsgebonden is. Ik werk als bijbaantje ook bij een autobedrijf, maar wil mijn eigen auto binnenkort toch anders aanpakken.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Gijs463
Welkom hier!
Afgelopen vrijdag ook Fusso gesmeerd op mijn groene Skoda (zonder vlekken!) en ben er ook erg blij mee.
Veel plezier met het verdere detailen!
 
  • Leuk
Reactions: Gijs463 en tembaco
@RoyR de light versie, ooit eens overgenomen van iemand. Na alle verhalen was ik wat sceptisch maar ik moet eerlijk bekennen dat het mooi spul is m.b.t. omgang met water.

Wel mijn doeken 2x moeten wassen voor die stinklucht eruit was, dan doe mij maar liever een M&K of Zymöl wax...van de zomer weer gelukkig.

De toegevoegde glans is wel ok maar niet wat ik bij andere waxen wel heb. Verwerking was easy on en na 12 minuten ook easy off. Geen vlekken, geen gedoe, gewoon nette wax.
 
  • Leuk
Reactions: m@rio en RoyR