• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen: IanB

IanB

Detailing addict
10 nov 2009
54
55
35
Na een aantal topics gestart te hebben, na een aantal vragen goed beantwoord te krijgen heb ik besloten mijzelf via deze weg even voor te stellen.

Mijn naam is Ian, 25 jaartjes jong, ondernemer van beroep, en een trotse bezitter van deze Kia Optima Hybrid.
2hp3728.webp

Gezien ik altijd al wel bezig geweest ben mijn auto's mooi te houden, heb ik vorige week mijn collectie uitgebreid met een DAP900 Power Pack. (zie foto). Vandaag verwacht ik nog een pakketje binnen te krijgen met daarin Monello Non Ferro, Artico Magico Foam en Perfetto Detailer spray. Hierbij ook een foto van mijn collectie op dit moment.
2vdsbjr.webp

Mocht je nog tips hebben, ook qua werkwijze, producten etc dan hoor ik het graag. Ben echt nog een beginner op dit gebied.

Van harte welkom op het forum Ian, en je hebt een prachtige auto ter beschikking.
Je startspullen zijn prima. Ik zou wel uitkijken voor de doeken van de Action, daar deze vele scherpe kanten hebben en krassen zijn haast niet te voorkomen.
Als extra aanvulling op de doeken zou je een aantal doeken van Monello kunnen toevoegen. Voor dat je wax aanbrengt is gebruik van een glaze ( zoals PB Black Hole)
een goed product om eren mooie glans te verkrijgen, en dat zeker op een zwarte auto.
In de loop van de tijd zal het aantal producten van Mequiar's wel gaan afnemen, maar uiteraard is dat sterk afhankelijk welke doelstellingen je hebt.
Veel succes.
Groet,
Jan

Bedankt voor de tips! De Blackhole staat inderdaad nog op mijn verlanglijstje. En die doeken van de action worden meestal gebruikt voor het interieur. Ik zal nu na jou tip niet meer gebruiken voor de lak. Ik heb een trio pack van Monello, en daarnaast nog 2 groene mf doeken, weet zo niet meer welk merk.

Mequiars's vooral interieur producten. Ik ga vandaag voor het eerst aan het werk met de Monello, dus ben benieuwd hoe dat bevalt. Ik vermoed dat je wel gelijk hebt :)

Hoi Ian,

Ik denk dat dit de eerste keer dat ik dit in mn leven ga zeggen... maar daar komt ie.... Mooie Kia!
Had die nog nooit gezien!

Je hebt al een mooie beginners collectie... Maar doeken kan je echt nooit genoeg hebben... Maar je hebt er nu wel erg weinig!
Als je de hele auto in meerdere stappen gaat doen ga je zeker merken dat je er nu te weinig heb..,. Ik gebruik de action doeken altijd voor mn uitlaat! De rest doe ik met doeken van Monello, dat vooral door de prijs kwaliteit verhouding.

Ik zie alleen geen klei en detailerspray? Of kijk ik daar overheen?

Bedankt voor de reacties:)

Ik ben er inderdaad achter gekomen dat ik nogal wat krap zit in de mf doeken. Welke raden jullie mij aan? Heb 3 monello groene doeken, en deze bevallen super. Maar er moeten er inderdaad nog wat bij.

Ik heb trouwens een klei van Mequairs, en een detail spray van mequairs en monello. Tevens vandaag de Monello Artico snow foam binnen gekregen. Had bij de HD reiniger een 'foam lans' en die werkt opzich prima, maar de aansluiting van de gardena tuinslang aan de HD reiniger lekte als een gek, dus kwam er onvoldoende water door waardoor het net niet het juiste resultaat gaf. Zondag nog maar een keer proberen bij de auto van mijn vader. Kan ik direct de Monello Non Ferro even goed uit testen.

Nog even wat foto's van vandaag:
11h9qw5.webp

29zcx3n.webp

zxp8z.webp

(edit: sorry voor deze crappy telefoon foto's. Had helaas niks anders bij de hand)

En Zluytr; men is niet gewend van Kia dat ze zulke auto's maken. Bedankt voor je compliment :) Ben zelf ontzettend blij met deze auto. Hiervoor ook een Kia gehad, een Cee'd uit 2012. Ook een fijne auto maar niet te vergelijken met deze, deze is qua opties aardig vol :))

De doeken die heb van Monello zijn toppers... Dus daar zal ik gewoon meer van kopen als ik jou was... Ik gebruik zelf de "peluche bianco" ik vind persoonlijk het feit dat ze wit zijn heel fijn... omdat ik zo goed kan zien wat er af komt. (Maar misschien is dat meer een tik van mij ;))

Ik zal wel even een nieuwe tuinslang kopen als ik jou was... Meestal vind een HD het niet zo heel fijn als hij te weinig water krijgt!

Je heb wel mooi de ruimte om te detailen zie ik... ben ik wel een beetje jaloers op!

Ik was inderdaad al aan het kijken naar de doeken van Monello. Monello bevalt me wel, en de prijs is redelijk.

Ja die ruimte is echt ideaal. Van niemand last, alleen te weinig licht, dus altijd nog extra lampen mee slepen, maar ach, dat mag de pret niet drukken!